Jump to content

Podbicie subdiv materiałów


3d_operator

Recommended Posts

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zainteresował mnie ten problem, sam kiedyś z tym walczyłem. Samplowaniem globalnym też można pozbyć się tego problemu. Poniżej umieszczam parę testów.

 

Wszystkie świecone Dome Light'em, daje spore ziarno więc do takich testów najlepiej się nadaje.

 

Każdy DMC Sampler, filtr Area Size: 1.5 [default]. + wyostrzanie w PS.

 

*1. DMC Min/Max: 1/16, Adaptive Amount: 0,85, noise treshold: 0,008, samplowanie światła nie ruszane. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 1000px.

 

first.jpg

 

*2. DMC Min/Max: 1/25, Adaptive Amount: 0,85, noise treshold: 0,003, samplowanie światła nie ruszane. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 1000px.

 

second.jpg

 

*3. DMC Min/Max: 1/25, Adaptive Amount: 0,65, noise treshold: 0,003, samplowanie światła podbite do 12. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 2000px.

 

third.jpg

 

Mam nadzieje, że trochę pomogłem ;)

Link to comment
Share on other sites

trochę nie rozumiem pytania, ale szum na materiałach likwidujesz głównie za pomocą... parametru subdivis w materiale. sam w sumie sobie odpowiedziałeś na pytanie:

 

Jak podbić subdiv światła to wiem. Ale jak podbić subdiv materiału to nie mam pojęcia (jeżeli nie jest reflect i refract) :(

Link to comment
Share on other sites

subdiv materiałów to własnie reflect refract. jeśli nie używasz tych wartości to masz problemy z samplingiem całej sceny: czyli AA albo GI. stąd skoro masz szum na shadows i globallighting to stawiam na samplowanie cieni.

 

pokaż te dwa pasy.

Link to comment
Share on other sites

Zdaje się, ze wiem o czym mowisz, kiedyś miałem ten sam problem - z pewnością Ci chodzi o to, że na obiektach, które posiadają właściwości Reflect-Gloss/Refract-Gloss pojawia się szum gdzieniegdzie na passie z cieniami. Z pewnością jest to VrayRawGlobalIllumination albo VrayRawLighting itd.

 

Szczerze mówiąc nie wiem co jest przyczyną, aktualnie nie siedzę na kompie, który byłby zdolny do renderowania. Jeżeli już wrócę do siebie to zrobię mały test ;)

 

P.S. Jeżeli potrzebujesz passu z cieniami używaj VrayLighting VrayGlobal, tych bez Rawów i ewentualnie zdesaturuj w PS.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam problem. Nie wiem jak pozbyć się szumów materiałów bez reflection i refraction (gdzie mogę zwiększyć subdiv)? Jak renderuje passy rawsadows i globallighting wybrane materiały mają duży szum. Jak zwiększyć subdiv tych materiałów?

 

Witam,

 

mam dokładnie ten sam problem na vray 2.0. Materiał białej ściany, zadnych odbić czy przeźroczystości, po prostu zwykły materiał, i szumi. Na tej samej scenie z tymi samymi nastawami w 1.5 tego nie było. Co się zmieniło?

 

Pozdrawiam

Sz.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy