3d_operator Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Witam, Mam problem. Nie wiem jak pozbyć się szumów materiałów bez reflection i refraction (gdzie mogę zwiększyć subdiv)? Jak renderuje passy rawsadows i globallighting wybrane materiały mają duży szum. Jak zwiększyć subdiv tych materiałów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tweety Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 trochę nie rozumiem pytania, ale szum na materiałach likwidujesz głównie za pomocą... parametru subdivis w materiale. sam w sumie sobie odpowiedziałeś na pytanie: Jak zwiększyć subdiv tych materiałów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozioo Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Jeśli masz zaszumione passy oświetlenia to raczej bym obstawiał, ze musisz zwiększyć samplowanie źródeł światła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gientekwl Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Zainteresował mnie ten problem, sam kiedyś z tym walczyłem. Samplowaniem globalnym też można pozbyć się tego problemu. Poniżej umieszczam parę testów. Wszystkie świecone Dome Light'em, daje spore ziarno więc do takich testów najlepiej się nadaje. Każdy DMC Sampler, filtr Area Size: 1.5 [default]. + wyostrzanie w PS. *1. DMC Min/Max: 1/16, Adaptive Amount: 0,85, noise treshold: 0,008, samplowanie światła nie ruszane. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 1000px. *2. DMC Min/Max: 1/25, Adaptive Amount: 0,85, noise treshold: 0,003, samplowanie światła nie ruszane. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 1000px. *3. DMC Min/Max: 1/25, Adaptive Amount: 0,65, noise treshold: 0,003, samplowanie światła podbite do 12. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 2000px. Mam nadzieje, że trochę pomogłem ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
3d_operator Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 trochę nie rozumiem pytania, ale szum na materiałach likwidujesz głównie za pomocą... parametru subdivis w materiale. sam w sumie sobie odpowiedziałeś na pytanie: Jak podbić subdiv światła to wiem. Ale jak podbić subdiv materiału to nie mam pojęcia (jeżeli nie jest reflect i refract) :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
tweety Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 subdiv materiałów to własnie reflect refract. jeśli nie używasz tych wartości to masz problemy z samplingiem całej sceny: czyli AA albo GI. stąd skoro masz szum na shadows i globallighting to stawiam na samplowanie cieni. pokaż te dwa pasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gientekwl Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Zdaje się, ze wiem o czym mowisz, kiedyś miałem ten sam problem - z pewnością Ci chodzi o to, że na obiektach, które posiadają właściwości Reflect-Gloss/Refract-Gloss pojawia się szum gdzieniegdzie na passie z cieniami. Z pewnością jest to VrayRawGlobalIllumination albo VrayRawLighting itd. Szczerze mówiąc nie wiem co jest przyczyną, aktualnie nie siedzę na kompie, który byłby zdolny do renderowania. Jeżeli już wrócę do siebie to zrobię mały test ;) P.S. Jeżeli potrzebujesz passu z cieniami używaj VrayLighting VrayGlobal, tych bez Rawów i ewentualnie zdesaturuj w PS. Pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Taka rada dla początkujących - jeżeli nie wiecie skąd pojawiają się szumy, zabrudzenia, plamy itd, to renderujecie elementy - GI, lighting, reflection. Tam widać co dokładnie "szumi" i co trzeba podbić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3d_operator Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Witam, Pytanie: jak się ma subdivs vray light ustawiane w parameters\sampling (tu wpisuje np. 16) do render setup\vray system\light settings\subdiv light (gdzie domyślnie jest 150)? Czy jedno ma wpływ na drugie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasjogabonito Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Dobre pytanie, dołączam się.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pressenter Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Witam, Mam problem. Nie wiem jak pozbyć się szumów materiałów bez reflection i refraction (gdzie mogę zwiększyć subdiv)? Jak renderuje passy rawsadows i globallighting wybrane materiały mają duży szum. Jak zwiększyć subdiv tych materiałów? Witam, mam dokładnie ten sam problem na vray 2.0. Materiał białej ściany, zadnych odbić czy przeźroczystości, po prostu zwykły materiał, i szumi. Na tej samej scenie z tymi samymi nastawami w 1.5 tego nie było. Co się zmieniło? Pozdrawiam Sz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now