Napisano 17 Marzec 201114 l Witam, Mam problem. Nie wiem jak pozbyć się szumów materiałów bez reflection i refraction (gdzie mogę zwiększyć subdiv)? Jak renderuje passy rawsadows i globallighting wybrane materiały mają duży szum. Jak zwiększyć subdiv tych materiałów?
Napisano 17 Marzec 201114 l trochę nie rozumiem pytania, ale szum na materiałach likwidujesz głównie za pomocą... parametru subdivis w materiale. sam w sumie sobie odpowiedziałeś na pytanie: Cytat Jak zwiększyć subdiv tych materiałów?
Napisano 17 Marzec 201114 l Jeśli masz zaszumione passy oświetlenia to raczej bym obstawiał, ze musisz zwiększyć samplowanie źródeł światła.
Napisano 17 Marzec 201114 l Zainteresował mnie ten problem, sam kiedyś z tym walczyłem. Samplowaniem globalnym też można pozbyć się tego problemu. Poniżej umieszczam parę testów. Wszystkie świecone Dome Light'em, daje spore ziarno więc do takich testów najlepiej się nadaje. Każdy DMC Sampler, filtr Area Size: 1.5 [default]. + wyostrzanie w PS. *1. DMC Min/Max: 1/16, Adaptive Amount: 0,85, noise treshold: 0,008, samplowanie światła nie ruszane. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 1000px. *2. DMC Min/Max: 1/25, Adaptive Amount: 0,85, noise treshold: 0,003, samplowanie światła nie ruszane. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 1000px. *3. DMC Min/Max: 1/25, Adaptive Amount: 0,65, noise treshold: 0,003, samplowanie światła podbite do 12. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 2000px. Mam nadzieje, że trochę pomogłem ;)
Napisano 21 Marzec 201114 l Autor tweety napisał: trochę nie rozumiem pytania, ale szum na materiałach likwidujesz głównie za pomocą... parametru subdivis w materiale. sam w sumie sobie odpowiedziałeś na pytanie: Jak podbić subdiv światła to wiem. Ale jak podbić subdiv materiału to nie mam pojęcia (jeżeli nie jest reflect i refract) :(
Napisano 21 Marzec 201114 l subdiv materiałów to własnie reflect refract. jeśli nie używasz tych wartości to masz problemy z samplingiem całej sceny: czyli AA albo GI. stąd skoro masz szum na shadows i globallighting to stawiam na samplowanie cieni. pokaż te dwa pasy.
Napisano 21 Marzec 201114 l Zdaje się, ze wiem o czym mowisz, kiedyś miałem ten sam problem - z pewnością Ci chodzi o to, że na obiektach, które posiadają właściwości Reflect-Gloss/Refract-Gloss pojawia się szum gdzieniegdzie na passie z cieniami. Z pewnością jest to VrayRawGlobalIllumination albo VrayRawLighting itd. Szczerze mówiąc nie wiem co jest przyczyną, aktualnie nie siedzę na kompie, który byłby zdolny do renderowania. Jeżeli już wrócę do siebie to zrobię mały test ;) P.S. Jeżeli potrzebujesz passu z cieniami używaj VrayLighting VrayGlobal, tych bez Rawów i ewentualnie zdesaturuj w PS. Pozdro.
Napisano 21 Marzec 201114 l Taka rada dla początkujących - jeżeli nie wiecie skąd pojawiają się szumy, zabrudzenia, plamy itd, to renderujecie elementy - GI, lighting, reflection. Tam widać co dokładnie "szumi" i co trzeba podbić.
Napisano 24 Marzec 201114 l Autor Witam, Pytanie: jak się ma subdivs vray light ustawiane w parameters\sampling (tu wpisuje np. 16) do render setup\vray system\light settings\subdiv light (gdzie domyślnie jest 150)? Czy jedno ma wpływ na drugie?
Napisano 24 Marzec 201114 l 3d_operator napisał: Witam, Mam problem. Nie wiem jak pozbyć się szumów materiałów bez reflection i refraction (gdzie mogę zwiększyć subdiv)? Jak renderuje passy rawsadows i globallighting wybrane materiały mają duży szum. Jak zwiększyć subdiv tych materiałów? Witam, mam dokładnie ten sam problem na vray 2.0. Materiał białej ściany, zadnych odbić czy przeźroczystości, po prostu zwykły materiał, i szumi. Na tej samej scenie z tymi samymi nastawami w 1.5 tego nie było. Co się zmieniło? Pozdrawiam Sz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto