Napisano 17 Marzec 201113 l W zasadzie jest to mój pierwszy model pojazdu z użyciem MS. Wcześniej zrobiłem jedynie dwa lub trzy low-poly do GTA SA. Zdecydowałem się tu wrzucać progress, bo jestem świadomy, że model ma błędy i mam nadzieję, że otrzymam pomoc i cenne rady od bardziej doświadczonych użytkowników maxa. Siatka: Model: Felga: Tak się zastanawiam... czy otwory na reflektory i cięcie karoserii wykonać na siatce LP, czy po zagęszczeniu? Edytowane 7 Maj 201113 l przez MatiSk8
Napisano 18 Marzec 201113 l Felga w sumie całkiem spoko ;) Wszelkie otwory lepiej robić po zagęszczeniu, z tego co wiem ;) A co do reszty niech się wypowiedzą eksperci
Napisano 19 Marzec 201113 l Autor Dzisiaj zabrałem się za tył. Nie patrzcie na bugi przy tylnej lampie, bo ona będzie "załatana" i wycięta na wyższym sub-divie. Edytowane 19 Marzec 201113 l przez MatiSk8
Napisano 24 Marzec 201113 l Przyglądaj się lepiej zdjęciom, jeszcze niewiele zrobione a już dużo niezgodności: - wewnętrzny narożnik przedniej wnęki na lampe - górny narożnik obwódki grila - krzywy i niejednolicie zaostrzony chamfer idący przez całą długość boku - przetłoczenie na zderzaku zbyt ostre, na dole drzwi chyba też
Napisano 25 Marzec 201113 l Autor Dzięki za rady. O chamferze i grillu wiedziałem, a co do zderzaka i drzwi, to faktycznie za mało przyjrzałem się zdjęciom. Na pewno poprawie. Swoją drogą, jeśli wycinam jakieś elementy po zagęszczeniu siatki to muszę uważać na trójkąty i wielokąty? Mam jedno takie miejsce gdzie mam 5-ciokąt i trójkąt, ale po MS wszystko dobrze się wygładza bez zniekształceń. Powinienem to poprawić czy może zostać tak jak jest?
Napisano 27 Marzec 201113 l Autor Kolejny mały update. Poprawiłem błędy (jedynie chamfer na boku będzie inaczej zaostrzony) i wymodelowałem parę elementów. Chyba muszę też trochę podprostować maskę. Edytowane 27 Marzec 201113 l przez MatiSk8
Napisano 27 Marzec 201113 l cześć. jak na pierwszy model z MS idzie Ci całkiem dobrze! zwróć uwagę na zewnętrzny górny róg przednich lamp. na ostatnim obrazku zbyt ostro wystaje. powodzenia!
Napisano 28 Marzec 201113 l Autor Może nie tyle co wystaje, tylko daje taki efek, bo chciałem zrobić łagodne przejście z ostrej krawędzi do tego właśnie rogu. Postaram się to trochę skorygować, żeby nie było aż tak widoczne. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi to chętnie wysłucham.
Napisano 1 Kwiecień 201113 l Autor Bardzo powoli, ale do przodu. Klapa bagażnika cały czas jest w fazie tworzenia, więc ma jeszcze parę błędów. Zastanawiam się nad kwestią tylnich świateł. Nie wiem czy je modelować, czy dać poprostu bumpa.
Napisano 7 Kwiecień 201113 l Autor Coraz bliżej końca... Tylne światła będą w 3D, te na screenach są tymczasowe. Muszę uporać się też z bugami przy klamkach.
Napisano 12 Kwiecień 201113 l Autor Odpowiadam sam sobie, ale cóż począć... Mam nadzieję, że przy jakichś konkretniejszych renderkach będzie więcej komentarzy. Poprawiłem kilka elementów, dodałem duperele takie jak wycieraczki i zacząłem modelować zarys wnętrza. Otwory na klamki postanowiłem wyciąć na większym zagęszczeniu, aby uniknąć błędów wokół nich. Edytowane 12 Kwiecień 201113 l przez MatiSk8
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Ładnie to wygląda bez większych zastrzeżeń PS. ja na swoim R8 też nie mam dużego ruchu.
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Autor Może dlatego, że forum jest przepełnione modelami samochodów. Chyba, że ludzie czekają na rendery, bo w przeciwieństwie do modelu, najtrudniej jest to wyrenderować tak, żeby wyglądało ładnie i realistycznie.
Napisano 15 Kwiecień 201113 l coś za ostro jest ten bagażnik ;] Jak na pierwsze auto, to pełen szacun. Aktualnie modeluje BMW e92 i mam jakiś dziwny tył ;] ale cóż 1 auto w 3d :)
Napisano 16 Kwiecień 201113 l Autor Za ostro w jakim sensie? Jeśli chodzi o krawędź odzielającą dwie połówki auta to to jest symetria robiona na szybko, bez łączenia. Cały czas pracuję na jednej połówce i staram się wyławiać wszelkie błędy.
Napisano 17 Kwiecień 201113 l To co najbardziej rzuca się w oczy to chamfer idący przez cały bok, szczególnie nad przednim nadkolem coś jest z nim nie tak. Z mniejszych rzeczy to coś sie niedobrego dzieje na lusterku (na niższym chamferze) i przy wycięciu na wydech. Ogólnie mi sie podoba, zwłaszcza jak na pierwszy większy model, i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia w dalszej pracy nad modelem;) Pozdrawiam.
Napisano 17 Kwiecień 201113 l Autor Wkońcu jakieś konkretne rady. Chamfer na lusterku już poprawiony. Chamfer nad nadkolem również. Okazało się, że były małe odchyły względem całej długości. Co dokładnie jest nie tak z wycięciem na wydech? Edytowane 17 Kwiecień 201113 l przez MatiSk8
Napisano 17 Kwiecień 201113 l Wydaje mi sie, że jest troche pokrzywione w miejscu które zaznaczyłem: Uploaded with ImageShack.us
Napisano 17 Kwiecień 201113 l Autor Faktycznie, miałeś rację. Przyjrzałem się i coś było nie tak. Poprawione.
Napisano 18 Kwiecień 201113 l No no widzę że nieźle poszedłeś z grafiką 3D do przodu. Model bardzo mi się podoba, szczególnie przód i czerwone klocki :) Jestem ciekawy jaki będzie końcowy render.
Napisano 19 Kwiecień 201113 l Autor O, Warfan. Można powiedzieć, że dawno Cię nie widziałem. Cieszę się, że model się podoba. Może nie poszedłem jakoś bardzo do przodu, tylko wcześniej raczej nie brałem się za samochody i w ogóle za modele HP, chociaż nie zaprzeczę, że dużo się nauczyłem przy tym modelu.
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Autor Autko już na wykończeniu. Na tym etapie staram się poprawiać ewentualne nierówności i niezgodności z oryginałem oraz kończę modelować prowizoryczne wnętrze. Połówki połączę dopiero wtedy, gdy będę miał pewność, że nie ma błędów (chociaż one zawsze się znajdą). Edytowane 22 Kwiecień 201113 l przez MatiSk8
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Wszystko ładnie ale jak mam się czepiać szczegółów to wydaje mnie się troszkę krzywo w tylnych drzwiach przy progu na dole.
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Autor Końcówki wydechu skierowane ku dołowi ? Tak, ten model Audi ma coś takiego, chociaż z prostymi też są. http://img251.imageshack.us/i/audia6c6rear20080108.jpg/ A tu siatka (niektóre elementy już zagęszczone):
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Autor Hmm... może miałem tam za dużo krawędzi przed zagęszczeniem. Na niego nie będę już nakładał MS. Tak czy inaczej postaram się trochę go "odchudzić".
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Nie wiem też jak łączysz obie połowy auta, ale rób to za pomocą symmetry. Teraz masz na połączeniu dziwne babole ;)
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Autor Wcale ich narazie nie łączę. Poprostu robię to na szybko (tak wiem, że to beznadziejnie wygląda :D), a poprawnie połączę wtedy, gdy jedna połówka będzie gotowa.
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Tam dużo do poprawienia nie ma, zaznaczasz jeden edge -> loop align to view -> przesuwasz dla osi x do '0' i tyle.
Napisano 30 Kwiecień 201113 l Autor Zacząłem co nieco renderować. To moja pierwsza styczność z VRayem, więc czekam na rady co mogę poprawić. Chodzi głównie o lakier, bo nad innymi materiałami jeszcze nie siedziałem. Trochę małe (staram się zaoszczędzić czas na testach), ale zawsze coś widać: Edytowane 30 Kwiecień 201113 l przez MatiSk8
Napisano 30 Kwiecień 201113 l Z tym lakierem to teraz wygląda jakby cały bok zderzaka był jakiś wgnieciony. Wrzuć 2 razy większe.
Napisano 1 Maj 201113 l Autor Tutaj trochę inna kolorystyka i większa rozdzielczość: Edytowane 1 Maj 201113 l przez MatiSk8
Napisano 1 Maj 201113 l Model mi się strasznie podoba a render mi się strasznie niepodoba idz bardziej w tym kierunku http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/mercedes/index5.html i poczytaj tutoriale na necie o v-rayu ps spróbuj wyrenderować wnętrze.
Napisano 2 Maj 201113 l Autor To były pierwsze próby. Nad lakierem będę jeszcze sporo siedział. Wnętrze również będzie. Jak narazie udało mi się osiągnąć coś takiego. Myślę, że jest już lepiej, chociaż muszę jeszcze doświetlić przód i posiedzieć nad refleksami.
Napisano 2 Maj 201113 l Autor Wiem, wiem. Tyle, że najpierw chcę zrobić jak najlepszy materiał i ogarnąć refleksy, a potem pozbędę się ziarna. A jak sam materiał? Co w nim mogę jeszcze poprawić?
Napisano 3 Maj 201113 l Autor Kolejny teścik po obejrzeniu prac największych samochodowych wymiataczy na tym forum. Myślę, że widać już jakiś postęp. Jeszcze z tydzień posiedzę nad lakierem i studiem i powinno być dobrze :D Edytowane 3 Maj 201113 l przez MatiSk8
Napisano 7 Maj 201113 l widać duży postęp ale popracuj bardziej nad materiałami np: szyb i tarcz hamulcowych oraz ich wielkość w tylnych kołach są o wiele mniejsze, nadkola oba są lekko wgięte i z tłu pod lampą. Nie zapomnij też następnym razem nałożyć materiałów na kierunki i tylną klamkę ;] Jak możesz to wyłącz znaki wodne V-ray'a ;]
Napisano 7 Maj 201113 l Ja bym przy tem ujęciu raczej nie skecał kół. Postaraj się jeszcze trochę poprawić boki nadkoli, nieco nierówne są. A tak patrząc na to co było na początku to bardzo konkretny progress, gratulacje :)
Napisano 7 Maj 201113 l Autor Boomagz - nie no, aż tak nieuważny nie jestem, wszystkie materiały będą. Na renderze tylko lakier ma gotowy materiał. Berger - dzięki, koła już są wyprostowane (skręcone zostały podczas prób ujęć od przodu). A co do nadkoli to są proste, tylko studio tak się odbija. Muszę jeszcze z tym trochę powalczyć.
Napisano 11 Maj 201113 l Autor Już coraz bliżej końca. Inne ujęcia pójdą szybciej, bo przy tym dużo się nauczyłem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto