Jump to content

Audi A6 (2007)


MatiSk8

Recommended Posts

W zasadzie jest to mój pierwszy model pojazdu z użyciem MS. Wcześniej zrobiłem jedynie dwa lub trzy low-poly do GTA SA.

Zdecydowałem się tu wrzucać progress, bo jestem świadomy, że model ma błędy i mam nadzieję, że otrzymam pomoc i cenne rady od bardziej doświadczonych użytkowników maxa.

 

Siatka:

 

29541760.th.png

 

Model:

 

nadw.th.png

 

Felga:

 

felga.th.png

 

Tak się zastanawiam... czy otwory na reflektory i cięcie karoserii wykonać na siatce LP, czy po zagęszczeniu?

Edited by MatiSk8
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Przyglądaj się lepiej zdjęciom, jeszcze niewiele zrobione a już dużo niezgodności:

- wewnętrzny narożnik przedniej wnęki na lampe

- górny narożnik obwódki grila

- krzywy i niejednolicie zaostrzony chamfer idący przez całą długość boku

- przetłoczenie na zderzaku zbyt ostre, na dole drzwi chyba też

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady. O chamferze i grillu wiedziałem, a co do zderzaka i drzwi, to faktycznie za mało przyjrzałem się zdjęciom. Na pewno poprawie.

 

Swoją drogą, jeśli wycinam jakieś elementy po zagęszczeniu siatki to muszę uważać na trójkąty i wielokąty? Mam jedno takie miejsce gdzie mam 5-ciokąt i trójkąt, ale po MS wszystko dobrze się wygładza bez zniekształceń. Powinienem to poprawić czy może zostać tak jak jest?

Link to comment
Share on other sites

Kolejny mały update. Poprawiłem błędy (jedynie chamfer na boku będzie inaczej zaostrzony) i wymodelowałem parę elementów. Chyba muszę też trochę podprostować maskę.

 

94243184.png

Edited by MatiSk8
Link to comment
Share on other sites

Może nie tyle co wystaje, tylko daje taki efek, bo chciałem zrobić łagodne przejście z ostrej krawędzi do tego właśnie rogu. Postaram się to trochę skorygować, żeby nie było aż tak widoczne.

 

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi to chętnie wysłucham.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo powoli, ale do przodu.

Klapa bagażnika cały czas jest w fazie tworzenia, więc ma jeszcze parę błędów. Zastanawiam się nad kwestią tylnich świateł. Nie wiem czy je modelować, czy dać poprostu bumpa.

 

22708655.png

 

76700566.png

Link to comment
Share on other sites

Odpowiadam sam sobie, ale cóż począć... Mam nadzieję, że przy jakichś konkretniejszych renderkach będzie więcej komentarzy.

 

Poprawiłem kilka elementów, dodałem duperele takie jak wycieraczki i zacząłem modelować zarys wnętrza.

 

96135085.png

 

75329936.png

 

Otwory na klamki postanowiłem wyciąć na większym zagęszczeniu, aby uniknąć błędów wokół nich.

Edited by MatiSk8
Link to comment
Share on other sites

Może dlatego, że forum jest przepełnione modelami samochodów. Chyba, że ludzie czekają na rendery, bo w przeciwieństwie do modelu, najtrudniej jest to wyrenderować tak, żeby wyglądało ładnie i realistycznie.

Link to comment
Share on other sites

Za ostro w jakim sensie? Jeśli chodzi o krawędź odzielającą dwie połówki auta to to jest symetria robiona na szybko, bez łączenia. Cały czas pracuję na jednej połówce i staram się wyławiać wszelkie błędy.

Link to comment
Share on other sites

To co najbardziej rzuca się w oczy to chamfer idący przez cały bok, szczególnie nad przednim nadkolem coś jest z nim nie tak. Z mniejszych rzeczy to coś sie niedobrego dzieje na lusterku (na niższym chamferze) i przy wycięciu na wydech. Ogólnie mi sie podoba, zwłaszcza jak na pierwszy większy model, i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia w dalszej pracy nad modelem;) Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Wkońcu jakieś konkretne rady.

 

Chamfer na lusterku już poprawiony. Chamfer nad nadkolem również. Okazało się, że były małe odchyły względem całej długości.

 

Co dokładnie jest nie tak z wycięciem na wydech?

Edited by MatiSk8
Link to comment
Share on other sites

O, Warfan. Można powiedzieć, że dawno Cię nie widziałem.

Cieszę się, że model się podoba. Może nie poszedłem jakoś bardzo do przodu, tylko wcześniej raczej nie brałem się za samochody i w ogóle za modele HP, chociaż nie zaprzeczę, że dużo się nauczyłem przy tym modelu.

Link to comment
Share on other sites

Autko już na wykończeniu. Na tym etapie staram się poprawiać ewentualne nierówności i niezgodności z oryginałem oraz kończę modelować prowizoryczne wnętrze.

 

64498213.png

 

27499258.png

 

Połówki połączę dopiero wtedy, gdy będę miał pewność, że nie ma błędów (chociaż one zawsze się znajdą).

Edited by MatiSk8
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zacząłem co nieco renderować. To moja pierwsza styczność z VRayem, więc czekam na rady co mogę poprawić. Chodzi głównie o lakier, bo nad innymi materiałami jeszcze nie siedziałem.

 

Trochę małe (staram się zaoszczędzić czas na testach), ale zawsze coś widać:

 

proba10.png

Edited by MatiSk8
Link to comment
Share on other sites

To były pierwsze próby. Nad lakierem będę jeszcze sporo siedział. Wnętrze również będzie.

 

Jak narazie udało mi się osiągnąć coś takiego. Myślę, że jest już lepiej, chociaż muszę jeszcze doświetlić przód i posiedzieć nad refleksami.

 

proba18.png

Link to comment
Share on other sites

Kolejny teścik po obejrzeniu prac największych samochodowych wymiataczy na tym forum.

Myślę, że widać już jakiś postęp. Jeszcze z tydzień posiedzę nad lakierem i studiem i powinno być dobrze :D

 

proba34.png

Edited by MatiSk8
Link to comment
Share on other sites

widać duży postęp ale popracuj bardziej nad materiałami np: szyb i tarcz hamulcowych oraz ich wielkość w tylnych kołach są o wiele mniejsze, nadkola oba są lekko wgięte i z tłu pod lampą.

Nie zapomnij też następnym razem nałożyć materiałów na kierunki i tylną klamkę ;]

Jak możesz to wyłącz znaki wodne V-ray'a ;]

Link to comment
Share on other sites

Ja bym przy tem ujęciu raczej nie skecał kół. Postaraj się jeszcze trochę poprawić boki nadkoli, nieco nierówne są. A tak patrząc na to co było na początku to bardzo konkretny progress, gratulacje :)

Link to comment
Share on other sites

Boomagz - nie no, aż tak nieuważny nie jestem, wszystkie materiały będą. Na renderze tylko lakier ma gotowy materiał.

 

Berger - dzięki, koła już są wyprostowane (skręcone zostały podczas prób ujęć od przodu). A co do nadkoli to są proste, tylko studio tak się odbija. Muszę jeszcze z tym trochę powalczyć.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy