MatiSk8 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 (edited) W zasadzie jest to mój pierwszy model pojazdu z użyciem MS. Wcześniej zrobiłem jedynie dwa lub trzy low-poly do GTA SA. Zdecydowałem się tu wrzucać progress, bo jestem świadomy, że model ma błędy i mam nadzieję, że otrzymam pomoc i cenne rady od bardziej doświadczonych użytkowników maxa. Siatka: Model: Felga: Tak się zastanawiam... czy otwory na reflektory i cięcie karoserii wykonać na siatce LP, czy po zagęszczeniu? Edited May 7, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz1330 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Felga w sumie całkiem spoko ;) Wszelkie otwory lepiej robić po zagęszczeniu, z tego co wiem ;) A co do reszty niech się wypowiedzą eksperci Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 (edited) Dzisiaj zabrałem się za tył. Nie patrzcie na bugi przy tylnej lampie, bo ona będzie "załatana" i wycięta na wyższym sub-divie. Edited March 19, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 (edited) Powoli do przodu: Edited March 24, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Przyglądaj się lepiej zdjęciom, jeszcze niewiele zrobione a już dużo niezgodności: - wewnętrzny narożnik przedniej wnęki na lampe - górny narożnik obwódki grila - krzywy i niejednolicie zaostrzony chamfer idący przez całą długość boku - przetłoczenie na zderzaku zbyt ostre, na dole drzwi chyba też Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted March 25, 2011 Author Share Posted March 25, 2011 Dzięki za rady. O chamferze i grillu wiedziałem, a co do zderzaka i drzwi, to faktycznie za mało przyjrzałem się zdjęciom. Na pewno poprawie. Swoją drogą, jeśli wycinam jakieś elementy po zagęszczeniu siatki to muszę uważać na trójkąty i wielokąty? Mam jedno takie miejsce gdzie mam 5-ciokąt i trójkąt, ale po MS wszystko dobrze się wygładza bez zniekształceń. Powinienem to poprawić czy może zostać tak jak jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 (edited) Kolejny mały update. Poprawiłem błędy (jedynie chamfer na boku będzie inaczej zaostrzony) i wymodelowałem parę elementów. Chyba muszę też trochę podprostować maskę. Edited March 27, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 cześć. jak na pierwszy model z MS idzie Ci całkiem dobrze! zwróć uwagę na zewnętrzny górny róg przednich lamp. na ostatnim obrazku zbyt ostro wystaje. powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 Może nie tyle co wystaje, tylko daje taki efek, bo chciałem zrobić łagodne przejście z ostrej krawędzi do tego właśnie rogu. Postaram się to trochę skorygować, żeby nie było aż tak widoczne. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi to chętnie wysłucham. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Bardzo powoli, ale do przodu. Klapa bagażnika cały czas jest w fazie tworzenia, więc ma jeszcze parę błędów. Zastanawiam się nad kwestią tylnich świateł. Nie wiem czy je modelować, czy dać poprostu bumpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Coraz bliżej końca... Tylne światła będą w 3D, te na screenach są tymczasowe. Muszę uporać się też z bugami przy klamkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 (edited) Odpowiadam sam sobie, ale cóż począć... Mam nadzieję, że przy jakichś konkretniejszych renderkach będzie więcej komentarzy. Poprawiłem kilka elementów, dodałem duperele takie jak wycieraczki i zacząłem modelować zarys wnętrza. Otwory na klamki postanowiłem wyciąć na większym zagęszczeniu, aby uniknąć błędów wokół nich. Edited April 12, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maksymilion Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Ładnie to wygląda bez większych zastrzeżeń PS. ja na swoim R8 też nie mam dużego ruchu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Może dlatego, że forum jest przepełnione modelami samochodów. Chyba, że ludzie czekają na rendery, bo w przeciwieństwie do modelu, najtrudniej jest to wyrenderować tak, żeby wyglądało ładnie i realistycznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DiKay Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 coś za ostro jest ten bagażnik ;] Jak na pierwsze auto, to pełen szacun. Aktualnie modeluje BMW e92 i mam jakiś dziwny tył ;] ale cóż 1 auto w 3d :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 Za ostro w jakim sensie? Jeśli chodzi o krawędź odzielającą dwie połówki auta to to jest symetria robiona na szybko, bez łączenia. Cały czas pracuję na jednej połówce i staram się wyławiać wszelkie błędy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wonsky Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 To co najbardziej rzuca się w oczy to chamfer idący przez cały bok, szczególnie nad przednim nadkolem coś jest z nim nie tak. Z mniejszych rzeczy to coś sie niedobrego dzieje na lusterku (na niższym chamferze) i przy wycięciu na wydech. Ogólnie mi sie podoba, zwłaszcza jak na pierwszy większy model, i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia w dalszej pracy nad modelem;) Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 (edited) Wkońcu jakieś konkretne rady. Chamfer na lusterku już poprawiony. Chamfer nad nadkolem również. Okazało się, że były małe odchyły względem całej długości. Co dokładnie jest nie tak z wycięciem na wydech? Edited April 17, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wonsky Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Wydaje mi sie, że jest troche pokrzywione w miejscu które zaznaczyłem: Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Faktycznie, miałeś rację. Przyjrzałem się i coś było nie tak. Poprawione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WarFan Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 No no widzę że nieźle poszedłeś z grafiką 3D do przodu. Model bardzo mi się podoba, szczególnie przód i czerwone klocki :) Jestem ciekawy jaki będzie końcowy render. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 O, Warfan. Można powiedzieć, że dawno Cię nie widziałem. Cieszę się, że model się podoba. Może nie poszedłem jakoś bardzo do przodu, tylko wcześniej raczej nie brałem się za samochody i w ogóle za modele HP, chociaż nie zaprzeczę, że dużo się nauczyłem przy tym modelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 (edited) Autko już na wykończeniu. Na tym etapie staram się poprawiać ewentualne nierówności i niezgodności z oryginałem oraz kończę modelować prowizoryczne wnętrze. Połówki połączę dopiero wtedy, gdy będę miał pewność, że nie ma błędów (chociaż one zawsze się znajdą). Edited April 22, 2011 by MatiSk8 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maksymilion Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Wszystko ładnie ale jak mam się czepiać szczegółów to wydaje mnie się troszkę krzywo w tylnych drzwiach przy progu na dole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WarFan Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Mógłbyś pokazać siatkę przed MS ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deex Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Końcówki wydechu skierowane ku dołowi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Końcówki wydechu skierowane ku dołowi ? Tak, ten model Audi ma coś takiego, chociaż z prostymi też są. http://img251.imageshack.us/i/audia6c6rear20080108.jpg/ A tu siatka (niektóre elementy już zagęszczone): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berger Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Tak z czystej ciekawości - po co Ci taka siatka na bagażniku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Hmm... może miałem tam za dużo krawędzi przed zagęszczeniem. Na niego nie będę już nakładał MS. Tak czy inaczej postaram się trochę go "odchudzić". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berger Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Nie wiem też jak łączysz obie połowy auta, ale rób to za pomocą symmetry. Teraz masz na połączeniu dziwne babole ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Wcale ich narazie nie łączę. Poprostu robię to na szybko (tak wiem, że to beznadziejnie wygląda :D), a poprawnie połączę wtedy, gdy jedna połówka będzie gotowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berger Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Tam dużo do poprawienia nie ma, zaznaczasz jeden edge -> loop align to view -> przesuwasz dla osi x do '0' i tyle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 (edited) Zacząłem co nieco renderować. To moja pierwsza styczność z VRayem, więc czekam na rady co mogę poprawić. Chodzi głównie o lakier, bo nad innymi materiałami jeszcze nie siedziałem. Trochę małe (staram się zaoszczędzić czas na testach), ale zawsze coś widać: Edited April 30, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Z tym lakierem to teraz wygląda jakby cały bok zderzaka był jakiś wgnieciony. Wrzuć 2 razy większe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 (edited) Tutaj trochę inna kolorystyka i większa rozdzielczość: Edited May 1, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Ok zwracam honor. przywidziało mi się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thecrev Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Model mi się strasznie podoba a render mi się strasznie niepodoba idz bardziej w tym kierunku http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/mercedes/index5.html i poczytaj tutoriale na necie o v-rayu ps spróbuj wyrenderować wnętrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 To były pierwsze próby. Nad lakierem będę jeszcze sporo siedział. Wnętrze również będzie. Jak narazie udało mi się osiągnąć coś takiego. Myślę, że jest już lepiej, chociaż muszę jeszcze doświetlić przód i posiedzieć nad refleksami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Przede wszystkim pozwiększaj subdivsy materiałów. Bo straszne ziarno Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 Wiem, wiem. Tyle, że najpierw chcę zrobić jak najlepszy materiał i ogarnąć refleksy, a potem pozbędę się ziarna. A jak sam materiał? Co w nim mogę jeszcze poprawić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted May 3, 2011 Author Share Posted May 3, 2011 (edited) Kolejny teścik po obejrzeniu prac największych samochodowych wymiataczy na tym forum. Myślę, że widać już jakiś postęp. Jeszcze z tydzień posiedzę nad lakierem i studiem i powinno być dobrze :D Edited May 3, 2011 by MatiSk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted May 7, 2011 Author Share Posted May 7, 2011 Chyba pójdę bardziej w tym kierunku: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boomagz Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 widać duży postęp ale popracuj bardziej nad materiałami np: szyb i tarcz hamulcowych oraz ich wielkość w tylnych kołach są o wiele mniejsze, nadkola oba są lekko wgięte i z tłu pod lampą. Nie zapomnij też następnym razem nałożyć materiałów na kierunki i tylną klamkę ;] Jak możesz to wyłącz znaki wodne V-ray'a ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berger Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Ja bym przy tem ujęciu raczej nie skecał kół. Postaraj się jeszcze trochę poprawić boki nadkoli, nieco nierówne są. A tak patrząc na to co było na początku to bardzo konkretny progress, gratulacje :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted May 7, 2011 Author Share Posted May 7, 2011 Boomagz - nie no, aż tak nieuważny nie jestem, wszystkie materiały będą. Na renderze tylko lakier ma gotowy materiał. Berger - dzięki, koła już są wyprostowane (skręcone zostały podczas prób ujęć od przodu). A co do nadkoli to są proste, tylko studio tak się odbija. Muszę jeszcze z tym trochę powalczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatiSk8 Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Już coraz bliżej końca. Inne ujęcia pójdą szybciej, bo przy tym dużo się nauczyłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now