MatiSk8 Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) W zasadzie jest to mój pierwszy model pojazdu z użyciem MS. Wcześniej zrobiłem jedynie dwa lub trzy low-poly do GTA SA. Zdecydowałem się tu wrzucać progress, bo jestem świadomy, że model ma błędy i mam nadzieję, że otrzymam pomoc i cenne rady od bardziej doświadczonych użytkowników maxa. Siatka: Model: Felga: Tak się zastanawiam... czy otwory na reflektory i cięcie karoserii wykonać na siatce LP, czy po zagęszczeniu? Edytowane 7 Maj 2011 przez MatiSk8
lukasz1330 Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 Felga w sumie całkiem spoko ;) Wszelkie otwory lepiej robić po zagęszczeniu, z tego co wiem ;) A co do reszty niech się wypowiedzą eksperci
MatiSk8 Napisano 19 Marzec 2011 Autor Napisano 19 Marzec 2011 (edytowane) Dzisiaj zabrałem się za tył. Nie patrzcie na bugi przy tylnej lampie, bo ona będzie "załatana" i wycięta na wyższym sub-divie. Edytowane 19 Marzec 2011 przez MatiSk8
MatiSk8 Napisano 24 Marzec 2011 Autor Napisano 24 Marzec 2011 (edytowane) Powoli do przodu: Edytowane 24 Marzec 2011 przez MatiSk8
pecet Napisano 24 Marzec 2011 Napisano 24 Marzec 2011 Przyglądaj się lepiej zdjęciom, jeszcze niewiele zrobione a już dużo niezgodności: - wewnętrzny narożnik przedniej wnęki na lampe - górny narożnik obwódki grila - krzywy i niejednolicie zaostrzony chamfer idący przez całą długość boku - przetłoczenie na zderzaku zbyt ostre, na dole drzwi chyba też
MatiSk8 Napisano 25 Marzec 2011 Autor Napisano 25 Marzec 2011 Dzięki za rady. O chamferze i grillu wiedziałem, a co do zderzaka i drzwi, to faktycznie za mało przyjrzałem się zdjęciom. Na pewno poprawie. Swoją drogą, jeśli wycinam jakieś elementy po zagęszczeniu siatki to muszę uważać na trójkąty i wielokąty? Mam jedno takie miejsce gdzie mam 5-ciokąt i trójkąt, ale po MS wszystko dobrze się wygładza bez zniekształceń. Powinienem to poprawić czy może zostać tak jak jest?
MatiSk8 Napisano 27 Marzec 2011 Autor Napisano 27 Marzec 2011 (edytowane) Kolejny mały update. Poprawiłem błędy (jedynie chamfer na boku będzie inaczej zaostrzony) i wymodelowałem parę elementów. Chyba muszę też trochę podprostować maskę. Edytowane 27 Marzec 2011 przez MatiSk8
polka dot Napisano 27 Marzec 2011 Napisano 27 Marzec 2011 cześć. jak na pierwszy model z MS idzie Ci całkiem dobrze! zwróć uwagę na zewnętrzny górny róg przednich lamp. na ostatnim obrazku zbyt ostro wystaje. powodzenia!
MatiSk8 Napisano 28 Marzec 2011 Autor Napisano 28 Marzec 2011 Może nie tyle co wystaje, tylko daje taki efek, bo chciałem zrobić łagodne przejście z ostrej krawędzi do tego właśnie rogu. Postaram się to trochę skorygować, żeby nie było aż tak widoczne. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi to chętnie wysłucham.
MatiSk8 Napisano 1 Kwiecień 2011 Autor Napisano 1 Kwiecień 2011 Bardzo powoli, ale do przodu. Klapa bagażnika cały czas jest w fazie tworzenia, więc ma jeszcze parę błędów. Zastanawiam się nad kwestią tylnich świateł. Nie wiem czy je modelować, czy dać poprostu bumpa.
MatiSk8 Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 Coraz bliżej końca... Tylne światła będą w 3D, te na screenach są tymczasowe. Muszę uporać się też z bugami przy klamkach.
MatiSk8 Napisano 12 Kwiecień 2011 Autor Napisano 12 Kwiecień 2011 (edytowane) Odpowiadam sam sobie, ale cóż począć... Mam nadzieję, że przy jakichś konkretniejszych renderkach będzie więcej komentarzy. Poprawiłem kilka elementów, dodałem duperele takie jak wycieraczki i zacząłem modelować zarys wnętrza. Otwory na klamki postanowiłem wyciąć na większym zagęszczeniu, aby uniknąć błędów wokół nich. Edytowane 12 Kwiecień 2011 przez MatiSk8
maksymilion Napisano 15 Kwiecień 2011 Napisano 15 Kwiecień 2011 Ładnie to wygląda bez większych zastrzeżeń PS. ja na swoim R8 też nie mam dużego ruchu.
MatiSk8 Napisano 15 Kwiecień 2011 Autor Napisano 15 Kwiecień 2011 Może dlatego, że forum jest przepełnione modelami samochodów. Chyba, że ludzie czekają na rendery, bo w przeciwieństwie do modelu, najtrudniej jest to wyrenderować tak, żeby wyglądało ładnie i realistycznie.
DiKay Napisano 15 Kwiecień 2011 Napisano 15 Kwiecień 2011 coś za ostro jest ten bagażnik ;] Jak na pierwsze auto, to pełen szacun. Aktualnie modeluje BMW e92 i mam jakiś dziwny tył ;] ale cóż 1 auto w 3d :)
MatiSk8 Napisano 16 Kwiecień 2011 Autor Napisano 16 Kwiecień 2011 Za ostro w jakim sensie? Jeśli chodzi o krawędź odzielającą dwie połówki auta to to jest symetria robiona na szybko, bez łączenia. Cały czas pracuję na jednej połówce i staram się wyławiać wszelkie błędy.
Wonsky Napisano 17 Kwiecień 2011 Napisano 17 Kwiecień 2011 To co najbardziej rzuca się w oczy to chamfer idący przez cały bok, szczególnie nad przednim nadkolem coś jest z nim nie tak. Z mniejszych rzeczy to coś sie niedobrego dzieje na lusterku (na niższym chamferze) i przy wycięciu na wydech. Ogólnie mi sie podoba, zwłaszcza jak na pierwszy większy model, i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia w dalszej pracy nad modelem;) Pozdrawiam.
MatiSk8 Napisano 17 Kwiecień 2011 Autor Napisano 17 Kwiecień 2011 (edytowane) Wkońcu jakieś konkretne rady. Chamfer na lusterku już poprawiony. Chamfer nad nadkolem również. Okazało się, że były małe odchyły względem całej długości. Co dokładnie jest nie tak z wycięciem na wydech? Edytowane 17 Kwiecień 2011 przez MatiSk8
Wonsky Napisano 17 Kwiecień 2011 Napisano 17 Kwiecień 2011 Wydaje mi sie, że jest troche pokrzywione w miejscu które zaznaczyłem: Uploaded with ImageShack.us
MatiSk8 Napisano 17 Kwiecień 2011 Autor Napisano 17 Kwiecień 2011 Faktycznie, miałeś rację. Przyjrzałem się i coś było nie tak. Poprawione.
WarFan Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 No no widzę że nieźle poszedłeś z grafiką 3D do przodu. Model bardzo mi się podoba, szczególnie przód i czerwone klocki :) Jestem ciekawy jaki będzie końcowy render.
MatiSk8 Napisano 19 Kwiecień 2011 Autor Napisano 19 Kwiecień 2011 O, Warfan. Można powiedzieć, że dawno Cię nie widziałem. Cieszę się, że model się podoba. Może nie poszedłem jakoś bardzo do przodu, tylko wcześniej raczej nie brałem się za samochody i w ogóle za modele HP, chociaż nie zaprzeczę, że dużo się nauczyłem przy tym modelu.
MatiSk8 Napisano 22 Kwiecień 2011 Autor Napisano 22 Kwiecień 2011 (edytowane) Autko już na wykończeniu. Na tym etapie staram się poprawiać ewentualne nierówności i niezgodności z oryginałem oraz kończę modelować prowizoryczne wnętrze. Połówki połączę dopiero wtedy, gdy będę miał pewność, że nie ma błędów (chociaż one zawsze się znajdą). Edytowane 22 Kwiecień 2011 przez MatiSk8 1
maksymilion Napisano 22 Kwiecień 2011 Napisano 22 Kwiecień 2011 Wszystko ładnie ale jak mam się czepiać szczegółów to wydaje mnie się troszkę krzywo w tylnych drzwiach przy progu na dole.
MatiSk8 Napisano 22 Kwiecień 2011 Autor Napisano 22 Kwiecień 2011 Końcówki wydechu skierowane ku dołowi ? Tak, ten model Audi ma coś takiego, chociaż z prostymi też są. http://img251.imageshack.us/i/audia6c6rear20080108.jpg/ A tu siatka (niektóre elementy już zagęszczone):
Berger Napisano 22 Kwiecień 2011 Napisano 22 Kwiecień 2011 Tak z czystej ciekawości - po co Ci taka siatka na bagażniku?
MatiSk8 Napisano 22 Kwiecień 2011 Autor Napisano 22 Kwiecień 2011 Hmm... może miałem tam za dużo krawędzi przed zagęszczeniem. Na niego nie będę już nakładał MS. Tak czy inaczej postaram się trochę go "odchudzić".
Berger Napisano 22 Kwiecień 2011 Napisano 22 Kwiecień 2011 Nie wiem też jak łączysz obie połowy auta, ale rób to za pomocą symmetry. Teraz masz na połączeniu dziwne babole ;)
MatiSk8 Napisano 22 Kwiecień 2011 Autor Napisano 22 Kwiecień 2011 Wcale ich narazie nie łączę. Poprostu robię to na szybko (tak wiem, że to beznadziejnie wygląda :D), a poprawnie połączę wtedy, gdy jedna połówka będzie gotowa.
Berger Napisano 22 Kwiecień 2011 Napisano 22 Kwiecień 2011 Tam dużo do poprawienia nie ma, zaznaczasz jeden edge -> loop align to view -> przesuwasz dla osi x do '0' i tyle.
MatiSk8 Napisano 30 Kwiecień 2011 Autor Napisano 30 Kwiecień 2011 (edytowane) Zacząłem co nieco renderować. To moja pierwsza styczność z VRayem, więc czekam na rady co mogę poprawić. Chodzi głównie o lakier, bo nad innymi materiałami jeszcze nie siedziałem. Trochę małe (staram się zaoszczędzić czas na testach), ale zawsze coś widać: Edytowane 30 Kwiecień 2011 przez MatiSk8
Smoku Napisano 30 Kwiecień 2011 Napisano 30 Kwiecień 2011 Z tym lakierem to teraz wygląda jakby cały bok zderzaka był jakiś wgnieciony. Wrzuć 2 razy większe.
MatiSk8 Napisano 1 Maj 2011 Autor Napisano 1 Maj 2011 (edytowane) Tutaj trochę inna kolorystyka i większa rozdzielczość: Edytowane 1 Maj 2011 przez MatiSk8
thecrev Napisano 1 Maj 2011 Napisano 1 Maj 2011 Model mi się strasznie podoba a render mi się strasznie niepodoba idz bardziej w tym kierunku http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/mercedes/index5.html i poczytaj tutoriale na necie o v-rayu ps spróbuj wyrenderować wnętrze.
MatiSk8 Napisano 2 Maj 2011 Autor Napisano 2 Maj 2011 To były pierwsze próby. Nad lakierem będę jeszcze sporo siedział. Wnętrze również będzie. Jak narazie udało mi się osiągnąć coś takiego. Myślę, że jest już lepiej, chociaż muszę jeszcze doświetlić przód i posiedzieć nad refleksami.
Smoku Napisano 2 Maj 2011 Napisano 2 Maj 2011 Przede wszystkim pozwiększaj subdivsy materiałów. Bo straszne ziarno
MatiSk8 Napisano 2 Maj 2011 Autor Napisano 2 Maj 2011 Wiem, wiem. Tyle, że najpierw chcę zrobić jak najlepszy materiał i ogarnąć refleksy, a potem pozbędę się ziarna. A jak sam materiał? Co w nim mogę jeszcze poprawić?
MatiSk8 Napisano 3 Maj 2011 Autor Napisano 3 Maj 2011 (edytowane) Kolejny teścik po obejrzeniu prac największych samochodowych wymiataczy na tym forum. Myślę, że widać już jakiś postęp. Jeszcze z tydzień posiedzę nad lakierem i studiem i powinno być dobrze :D Edytowane 3 Maj 2011 przez MatiSk8
Boomagz Napisano 7 Maj 2011 Napisano 7 Maj 2011 widać duży postęp ale popracuj bardziej nad materiałami np: szyb i tarcz hamulcowych oraz ich wielkość w tylnych kołach są o wiele mniejsze, nadkola oba są lekko wgięte i z tłu pod lampą. Nie zapomnij też następnym razem nałożyć materiałów na kierunki i tylną klamkę ;] Jak możesz to wyłącz znaki wodne V-ray'a ;]
Berger Napisano 7 Maj 2011 Napisano 7 Maj 2011 Ja bym przy tem ujęciu raczej nie skecał kół. Postaraj się jeszcze trochę poprawić boki nadkoli, nieco nierówne są. A tak patrząc na to co było na początku to bardzo konkretny progress, gratulacje :)
MatiSk8 Napisano 7 Maj 2011 Autor Napisano 7 Maj 2011 Boomagz - nie no, aż tak nieuważny nie jestem, wszystkie materiały będą. Na renderze tylko lakier ma gotowy materiał. Berger - dzięki, koła już są wyprostowane (skręcone zostały podczas prób ujęć od przodu). A co do nadkoli to są proste, tylko studio tak się odbija. Muszę jeszcze z tym trochę powalczyć.
MatiSk8 Napisano 11 Maj 2011 Autor Napisano 11 Maj 2011 Już coraz bliżej końca. Inne ujęcia pójdą szybciej, bo przy tym dużo się nauczyłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się