Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

W sumie jest to mój pierwszy indywidualny model do którego postanowiłem się przyłożyć i skończyć w całości.

Co do ramy wzorowałem się na NS Capital, reszta części to mieszanka lub moja własna inwencja.

 

Liczę na solidną krytykę :))

 

Soft: 3ds Max 2011 + V-Ray 2.0

Render zajął ok 1h z tym że całe popołudnie walczyłem z ustawieniem rendera i wysypującym się max`em.

ps. Oponki będą potem + dopracowane materiały.

 

rower-str_hxrwran.jpg

rower-str_hxrwxhr.jpg

 

pzdr.

Edytowane przez lSandwichl
  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dlaczego Ci się wysypuje max?:). Jeżeli chcesz się przyłożyć do tego modelu to wy,odeluj trochę detalu np: spawy przy mocowaniach ramy, hamulce, dzwoneczek itp. Ogólnie model wygląda w porządku. Życzę powodzenia w przykładaniu się:)

Napisano

Hmm pewnie dużo rzeczy się na to składa przede wszystkim Win 7 32bit i 2gb ramu to trochę mało... Żeby to wyrenderować musiałem pozamykać dosłownie wszystkie programy ( w trakcie renderowania zostało ok ~100 mb ) poza tym wysypał się parę razy przy pracy na materiałach, w tym raz tak że cała scenka się posypała ( nie mogłem otworzyć ) o tylę dobrze że sam model robiłem w innym pliku i praktycznie straciłem tylko studio.

 

Odnośnie hamulców itd. to raczej nie będę ich robił jeżeli już to jeden i na przód ( rower do streetu/dirtu :)

 

Co do spawów to fajnie było by jak by mi to ktoś objaśnił, wiem że na forum jest fajny tutek na ten temat ale dotyczy on bardziej hmmm "spawania" płaskich powierzchni, a tu są rurki czego totalnie nie ogarniałem ( dziwne rzeczy się działy przy próbie złączenia ich ze sobą spawami.

Napisano (edytowane)

Wspornik Quark, pedaly ns, widly rns... :D

zrob cos z korbami, jakies logo wytloczone,

profile czy wethepeople;)

 

Dunno ktory rok ramki ale wyglada na 2010

wiec moze dorob na ramie gwinty na srube pod

sztyce (?)

 

Trzymam kciuki za model bo sam mam capitala!

Powodzenia!

Edytowane przez GrandPa
Napisano

Szkoda, że masz takie problemy z renderem. Spójrz też na to, że to nie jest wypas scena, a jak byś robił jakąś sytą wizkę to byś tego nigdy nie wyrenderował:) musisz trochę włożyć w sprzęt jeżeli będziesz chciał robić coś większego. Sam mam Windows Vista 32 bity i też się wnerwiam ciągle. No ale to jest tylko sprzęt. Pod względem Spawów to chyba się nie zrozumieliśmy. Nie chodzi mi o to żebyś łączył rurki ze sobą verteksami czy tam edges. Chodzi mi żeby zrobić imitacje zespawanej rurki. czyli robisz przykładowo cylinder i modyfikatorami takimi jak NOISE i modelingiem robisz taki kształt żeby przypominał spaw.

Sample:

http://images03.olx.pl/ui/5/75/95/1268688928_63267095_1-SPAWANIE-ALUMINIUM-Stali-Nierdzewnej-nierdzewki-i-czarnej-TIG-Bielsko-Biala-Kozy-1268688928.jpg

Napisano (edytowane)

GrandPa

Faktycznie mostek wzorowałem na NS Quark widły w sumie też, pedały zrobiłem swoje :))

Co do mocowania siodła to chcę zrobić zintegrowane tak jak w nowym metropolisie.

 

TheCapo

Zdjęcie nie działa ale chyba już kminie o co ci chodzi :) Co do kompa to faktcznie ma ponad 3 lata i co tu ukrywać nie ogarnia. A upgrade jest droższy niż by kupić nowego na którego narazie siana niema, narazie szukam jakiejś okazji z tanim ramem (ddr2) :(

 

edit. wysypuje się głównie przy pracy na VrayCarPaint ( nie wiem czy dobrze napisałem ) strasznie dużo ramu zjada ten materiał ale też chyba ładnie wygląda, bez tego materiału działa cacy :)

 

Orientuje się ktoś jak na materiał nałożyć obrazek/logo np. w jpg albo png ?

Edytowane przez lSandwichl
Napisano

Okropnie marnujesz poly co powoduje przy słabym komputerze wysypywanie się max'a.

Pousuwaj niepotrzebne segmenty. Zaoszczędzisz kupę ramu. :)

Vray? :/ Mam oba silniki (V. i M.ray) i wolę mentala. Nie wysypał mi się jeszcze nigdy

(bardzo subiektywna opinia)

Co do loga to poczytaj/pooglądaj coś o mapowaniu (UWV Maping etc.)

 

Szkoda, że masz takie problemy z renderem. Spójrz też na to, że to nie jest wypas scena, a jak byś robił jakąś sytą wizkę to byś tego nigdy nie wyrenderował:) musisz trochę włożyć w sprzęt jeżeli będziesz chciał robić coś większego.

Sprzęt? Bzdura. W pewnym stopniu ale jednak. Ja zaczynałem pracę na 1,6Ghz i 512ram

już nie wspominając o pracy na Atari. Na wszystkim się da. Nawet duże rzeczy.

 

Daniel

Napisano

Jedidan12 TheCapo ma 100% rację odwiedź stronę Autodesk i sprawdź jakie są wymagania 3ds max 2011 dla 100000 poly.

 

lSandwichl Ja proponuje zmienić maxa na troszkę starszego np. 2009 lecz nie jestem pewien czy jest jeszcze możliwość instalacji trial.

Napisano (edytowane)

Jedidan dobrze mówi, poligonów stanowczo za dużo jak na takie coś, i zainwestowane są w nieodpowiednie miejsca. Po co 4 segmenty na rurkach? Na szprychy starczy 6-boczny cylinder albo curve, u ciebie masz ile? Felgę też można mocno odchudzić.

 

wymagania 3ds max 2011 dla 100000 poly.
ten rower nie musi i nie powinien mieć 100000 poly.

 

Że się sypie to albo wina ilości poligonów, albo ustawień rendera, ale na pewno da się wyrenderować takie coś na sprzęcie o którym piszesz (a nawet na słabszym).

 

Jeśli się sypie przy car paint, to spróbuj wykombinować jakiś inny materiał, albo podłubaj w ustawieniach car painta (nie znam go, nie mogę nic konkretniejszego doradzić).

Vray zazwyczaj nie jest jakiś super niestabilny, jak go jeszcze używałam to nie sypał się prawie nigdy.

Edytowane przez Ania
Napisano

To że max 5 czy 7 działał na jakimś starym sprzęcie, nie znaczy że będzie dobrze działać na nim 2011. Tymbardziej, że Autodesk optymalizacją tego kombajna głowy sobie nie zaprząta, a co edycja dodaje bzdety typu przeźroczyste okienka itd. Sam ostatnio się przesiadłem z 2009 na 2011 i od tego momentu mam problemy już gdy scena zawiera 380k poly bez żadnych MS itd. Na 2009 nie miałem problemu z wielkościami kilku mln poly, z czego większość miała MS i inne modyfikatory.

 

Akurat materiał vray car paint mtl lubi się sypać, zamiast niego przestudiuj budowę lakierów i pobaw się vray blend mtl.

Napisano

Faktycznie mogłem zaoszczędzić dużo polygon-ów, ale w sumie nie myślałem o tym :)) Wyszedłem z założenia że przy małej scence nie odegra to znaczenia, teraz widzę że odegrało xD

W sumie do tej pory pracowałem na maxie 9 i chyba nie chcę się cofać, co do 100 000 poly wymagania ze stronki autodesku trochę mnie przeraziły (8gb ramu xD)

Do następnego weekendu postaram się to ładnie ogarnąć, teraz nie bardzo mam czas (szkoła).

Dzięki za pomoc i ukierunkowanie.

 

stay tuned pzdr.

Napisano

Bez przesady. 100k poly nie powinno wysypywac maksa. Moze nie jest to efektywne przy modelowaniu poly, ale wyrzucac nie powinno. Sam renderowałem obiekty cadowskie na podobnym sprzęcie z ponad 4mln.

Napisano

Sprzęt? Bzdura. W pewnym stopniu ale jednak. Ja zaczynałem pracę na 1,6Ghz i 512ram

już nie wspominając o pracy na Atari. Na wszystkim się da. Nawet duże rzeczy.

 

Pewnie i pod pegazusa da się jakoś podpiąć 3ds maxa. Według mnie mówiąc o sprzęcie do grafiki nie mówi się o możliwości, a o komforcie pracy.

 

Sorry za offtop'a. Bardzo fajny model. Ciekawi mnie jak układałeś szprychy? Czekam na render z materiałami i oponkami :)

Napisano

Szprychy układałem w sumie już nie pamiętam jaką metodą ale chyba na trzy krzyże :) Co do samego układania to banał wystarczyło ustawić 2 szprychy a potem z shiftem obrócić o ileś tam stopni ( zależnie od metody w jaką zaplatamy ) i mamy zrobione, potem mirror i koło gotowe.

p4pb6352686.jpg

render samych kół

Napisano (edytowane)

GRiPi wysypuje mi prz materiałach ( vray car paint mtl ) i przy renderowaniu ( jeżeli brakuje ramu, a brakuje ponieważ ww. materiał zjada masakrycznie dużo )

 

Smoku

Są otworki ^^ Nyple muszę zrobić ;)

Edytowane przez lSandwichl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności