Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

mam takie pytanie odnośnie renderowania, chciałem wyrenderowac tło do plakatu w formacie tif i poniewaz musialem ustawic final gather wysoko to renderuje sie strasznie dlugo i teraz moje pytanie jaki powinien byc rozmiar tego pliku bo tak jak sobie liczylem to wypada 1:1 jakies 8000x11000 pix no i czy mozna np ustawić tak zeby max podzielił tą mape bitową na fragmenty i renderowac po kolei po jednym a potem sobie w PS poskładać. po probowalem wyrenderowac 4000x5500 i 300dpi ale to trwalo ponad 15 h i prz koncu sie wysypał program :/

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm myslałem ze jak do druku to powinno byc przynajmniej 300dpi a plakat ma byc standardowy czyli 100x70cm nie wiem musze jutro pokazać cos a mam tylko jakies słabe rendery małe :/

 

003ljg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Co prawda podciągnołem finalgather bo jak widac słabo to wygladalo no i smuga jest owalna a nie jak na tym zdjęciu wstążka

Napisano

bo do druku powinno być 300dpi i nie zależnie co to ma być czy plakat czy wizytówka czy profesionalny katalog, jak chcesz to podeślij mi plik maxa to ci wyrenderuję bo mam pc za ponad 12000zł więc moze będzie szybciej u mnie.

Napisano
bo do druku powinno być 300dpi i nie zależnie co to ma być czy plakat czy wizytówka czy profesionalny katalog

 

mhm, billboardy tez pewnie w 300dpi chcesz renderowac? :)

Napisano

300 dpi to do niewielkich rzeczy, które ogląda się z bliska jak wizytówki. Kiedyś drukowałem plakaty w 100x70 i 150 lub nawet 120 dpi spokojnie wystarcza. Takich rozmiarów obrazy ogląda się z pewnej odległości wiec i tak nikt w ewentualną pikseloze nie będzie chyba wnikać. A 600 dpi się nie daje na przykład bo matryca w drukarni się zatłoczy i wyjdzie kupa a nie wydruk.

Napisano

W oknie "Rendered Frame Window" masz menu "Area to Render" - tutaj ustawiasz sobie "Region" - rozciągasz okienko na tyle ile sobie tam życzysz [ile komputer wydoli bez występowania błędu]. Nie rozwiąże to problemu długiego renderu [tutaj przydałaby ci się optymalizacja] - proponuje zrezygnować z GI a Final Gather ustawić na max: 3. Możesz też zmniejszyć ilość odbić - Reflections: 2/3.

W ten sposób możesz renderować np. bardzo wąskie paski od góry do dołu, lub małe kwadratowe partie plakatu. Pierwszy render zapisujesz do "plakat_A.tif" [store Alpha Channel], drugi do "plakat_B.tif", następny podmieniasz "plakat_A.tif" itd. - do momentu kiedy nie zrestartujesz programu to dotychczas zrenderowany obraz pozostanie w oknie - więc tylko "dorenderowujesz" partiami w bezpieczny sposób. Technika ta jest pomocna też przy sprawdzaniu fragmentu renderu w dużej rozdzielczości.

 

Pozdrawiam.

 

P.S. Do formatu B1 - Renderuj pod rozdzielczość 300dpi.

 

[i piszemy "podciągnąłem"] :)

Napisano

pracowałem w drukarni jakiś czas i wiem z doświadczenia że gdy się chcę mieć ładny wydruk to grafika powinna być przygotowana w 300dpi, jasne że plakat można wydrukować w 150 czy nawet i 20dpi, wydrukowac można, ale jakościowo będzie po prostu brzydkie i tyle.

Napisano

sly: nie zgodzę sie w tym przypadku z Tobą. Chłopak ledwo ciągnie taka rozdziałkę to dwie poprawki klienta tuz przed deadline/m i skonczy sie na wstawaniu w nocy by sprawdzic czy render juz sie skonczyl. Bądźmy realistami.

 

Homek, jasne ze bedzie ładne ale doceni to tylko drukarz, bo reszta bedzie ogladac z dystansu gdzie 300dpi to czasem zbedny balast. Nie twierdze ze 300dpi jest zle sam ostanio przygotowywalem obrazzek 10m x 3m w 300dpi ale tylko dlatego ze sprzęt pracował płynnie, gdybym mial zaciny to by sie skonczylo na 72dpi, bo to nie ma znaczenia dla oglądającego tak naprawdę. Moze ułatwić prace ale tylko jeżeli nie utrudnia jej w znacznym stopniu. Wszystko jest dla ludzi.

Napisano

ola-f - masz prawo. :) Realnie rzecz biorąc można wyrenderować region w którym ma zostać zrobiona poprawka. A projektuje się w LowRes + zbliżenia - do akceptacji.

Napisano
Realnie rzecz biorąc można wyrenderować region w którym ma zostać zrobiona poprawka.

Wiedzialem, ze tak napiszesz ;) ale nie ma sie co sprzeczać, chlopak wie już chyba wszystko.

Napisano
Wiedzialem, ze tak napiszesz ;)

 

Napisz jeszcze jakie będą dziś liczby w TotoLotku i będzie miód. :)

 

Prawda jest taka że wszystko zależy od klienta - jeśli zdaje się na grafika to ten zrobi taką rozdzielczość jaką mu wygodniej. Drukarze raczej nie wtrącają się z informacjami: "to za mała rozdzielczość i będzie brzydkie". Jeśli klientowi zależy na jakości to standardem będzie druk 300dpi do formatu B1. Jeśli z kolei technologia by wymagała to można zrobić nawet większą rozdzielczość.

 

Jeśli mam odpowiedzieć w jakiej rozdzielczości przygotować taki format - powiem 300dpi.

Napisano

Taka grafika przejdzie nawet w 100 dpi. Nie ma żadnego detalu, ostrych krawędzi. Przeskalować, nałożyć gaussian blur i będzie równie dobrze (jeśli w ogóle można powiedzieć o tym "plakacie" dobrze. no offence) jak w 300dpi.

Napisano

Dzieki wielkie za pomoc profesjonalną co do plakatu to ułozyłem scene od poczatku jesli chodzi o czas renderingu to bylo pare rzeczy ktore to powodowaly po

 

1 final gater za duzy recznie ustawialem a nie z automatu

2 odbicia materialy Arch&designe w standardzie maja duze glossiness ustawione co powodowalo odbicia (tak mi sie wydaje)

3 na materiale mialem ustawiny lens effect ktory byl na slocie z ID

 

no i to chyba tyle jesli chodzi o tamta scene

jak mi sie uda wyrenderowac to wstawie jak wyszło :)

 

Pozdro Hazer8.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności