Jump to content

Wiz: Koncepcja zagospodarowania Wybrzeża Kości Słoniowej


Zed

Recommended Posts

Witam ;)

 

nie "poscilem" na forum od lat. Regularnie odwiedzam strone glowna bo z newsami zawsze trzeba byc na biezaco i co jakis czas buszuje po forum.

Przy okazji rozmow ze Swierszczem o jego projekcie dla Turkow przypomnialem sobie ze moge juz pokazac projekt ktory zrealizowalismy jakis czas temu z podobnym rozmachem. Swierszczu podpuscil mnie zeby wrzucil to tez na max3d.pl no wiec...

 

Z pewnych przyczyn przez jakis czas nie moglismy zbyt agresywnie pokazywac go w sieci (trafil tylko na nasza strone). Ten czas juz jednak minal wiec nie zamierzam zostawic renderow w szufladzie bo po wielu miesiacach ciezkiej pracy nad projektem chcialbym jednak miec z tego cos wiecej ;) (poza godziwym wynagrodzeniem :P )

 

Projekt oddalismy ok 2,5 roku temu. Po 5-6 miesiacach dosyc ciezkich bojow udalo sie go skonczyc. Jako ze byl to projekt koncepcyjny to... wiecie jak jest - ciagle zmiany. Wiele rzeczy robilismy od nowa po 2-3 razy itd itd. Budynki jak widac sa mocno uproszczone ale same w sobie nie byly tematem projektu chociaz kladli duzy nacisk na ich ksztalty i tutaj bylo duzo zmian. Masa szkicow itd, itd.

Projekt mozna bylo spokojnie zrobic w okolo 2 miesiace jak nie szybciej ale wszystko musialo by byc w miare dograne. Termin wiec sie przesuwal, sceny puchly a my dalej robilismy swoje. Suma sumarum udalo sie skonczyc i wyrenderowac wreszcie finalne obrazki.

Glownym punktem zlecenia bylo jednak przygotowanie ok 4 min animacji. Samochody jezdzily, statki plywaly niestety... z braku czasu trzeba bylo zrezygnowac z gi i doswietlic scene paroma swiatlami zeby w minimalnym stopniu zasymulowac swiatlo dzienne ale tez nie wydluzyc zbytnio czasu renderowania klatki. Scena wiec sporo stracila ale wyrenderowala sie na czas. Animacje oddalismy - klient zadowolony... my jednak nie... dlatego animacji po prostu nie pokazuje.

 

Mysle ze przerenderuje kiedys kawalek na potrzeby jakiegos reala ale ciezko mi to ruszyc ze wzgledu na rozmiary scen...

 

Do tego zlecenia dokupilismy 3 maszyny z 2x quad xeon xeon 2,5 ghz i 8gb ramu (naiwniacy)

Szybko okazalo sie ze do wszystkich naszych maszyn trzeba dolozyc ramu do 16gb bo na 8 scena po prostu tak zamula ze renderowanie czegokolwiek mija sie z celem.

Na 16gb bylo juz w miare ok :) Scena wciagala caly fiziczny ram i jeszcze pare gb swapa ale renderowalo sie ladnie klatka za klatka.

Niestety mental co iles tam klatek wywalal maxa. Mimo wielu prob nie udalo sie znalezc rozwiazania wiec renderowanie odbywalo sie pod ciagla obserwacja... zeby nie tracic za duzo czasu.

 

 

troche statystyk:

- rozmiar sceny ok 330MB

- okolo 100 000 obiektow w scenie (i duuuzo wiecej w plikach xref)

- 21 plikow xref w lacznej obietosci 720MB (glownie drzewa w proxy, drogi, czesc budynkow i inne mniej potrzebne do pracy ze scene detale)

- renderowane na 5 maszynach 2x quad xeon. Animacja z tego co pamietam liczyla sie ok 2 tyg (768x432) a stille w rozdzielczosci 8000x ok 5-10h.

- renderowane mental ray'em

 

Mam nadzieje ze te pare renderkow przypadnie komus do gustu i sorry za brak animacji ;)

 

Niestety sytuacje polityczna na wybrzezu w tej chwili bardzo nieciekawa delikatnie mowiac wiec ciezko powiedziec czy cokolwiek tam jeszcze powstanie...

 

Pozdrawiam,

Zed

 

 

abidjan_01.jpg

 

abidjan_02.jpg

 

abidjan_03.jpg

 

abidjan_04.jpg

 

abidjan_05.jpg

 

abidjan_06.jpg

 

abidjan_07.jpg

Edited by Zed
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gratuluję ogarnięcia tematu. Jest niezły kawałek terenu i wyszło dość realistycznie. Trochę niepodoba mi się jednakowy kolor drzew (to na bliskim ujęciu) i niektóre elementy wyglądają jak wstawione na szybko w PS-ie (wiadukt czerwony).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzieki,

niestety nie wszystko wyszlo tak dobrze jak chcielismy ale przy takim tempie pracy i zakresie do ogarniecia brakuje czasu na dopieszczenie entej wersji danego elementu bo lada moment moze w jego miejsce wejsc nowy ;)

Drzewa np. na ostatnim renderze faktycznie mozna bylo zrobic w roznych odcieniach bo tego akurat pilnujemy. Tutaj wiec nasze niedopatrzenie.

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

 

Świetna wizka! Można by było się doczepić kilku rzeczy ale ram to ram :)

Gratuluję i aż się dziwie braku front page..

 

Pozdrawiam,

BiX

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Panowie.

 

BiX - ilosc ramu to raczej nie bylo ograniczenie. Jesli trzeba by bylo dokupic wiecej to bysmy dokupili ;) 16gb ostatecznie wystarczylo zeby sprawnie renderowac. Przy takich projektach warto robic zakupy jesli zachodzi taka koniecznosc (czasem wrecz zakupy sa niezbedne). Raz ze pracuje sie znacznie bardziej komfortowo a dwa ze latwiej wyrobic sie w terminie z robota ;)

Ograniczeniem tutaj bylo wiele zmian ktore brutalnie niszczyly nasze wysilki na roznych etapach ;) Samych budynkow w centrum abidjan bylo kilka kompletow. Wedlug mnie te ktore byly przed finalnymi byly ladniejsze i bardziej zlozone ale klientowi nie pasowaly i dalej podsylali nowe plany.

Trzeba pamietac ze to koncept i tyle ;) Gdyby od poczatku do konca byl konkretny plan dzialania to mozna by ta scene dopracowac na maxa i zrobic z tego niemal real obrazki. A tak wyszlo raczej w uproszczonej formie.

 

Pionix - pracowalo sie niezle. Wtedy jesli dobrze pamietam to na maxie 2009 ktory dobrze tolerowal taka ilosc danych. Kluczowe okazalo sie zarzadzanie cala ta geometria i manewrowanie proxy i xrefami bo trzymanie tego wszystkiego w 1 scenie bylo niemozliwoscia. Wiele plikow xref dawalo mozliwosc znacznie szybszej pracy i sprawne dzielenie jej miedzy ludzi. Nie mielismy wiekszych problemow z ogarnieciem tematu bo robilismy juz wczesniej bardzo duze projekty - fakt ze ten byl najwiekszy ;). Moze to wyglada dosyc przytlaczajaco ale jak sie dobrze rozplanuje robote to idzie bardzo sprawnie.

Po takim zleceniu kazdy za przeproszeniem duzy projekt wydaje sie juz bulka z maslem. Mimo wszystko praca przy takim projekcie jest bardzo ciekawa i czasem ciezko zebrac sie do domu gdyz chec dodawania kolejnych elementow ukladanki jest ogromna ;)

Link to comment
Share on other sites

Problem z precyzja oczywiscie byl ale to juz uznalem za norme przy takiej skali bo max sobie z nia po prostu nie do konca radzi... Da sie z tym zyc.

Jednostek dokladnie nie pamietam ale przy pierwszym duzym zleceniu jeszcze przed Abidjan probowalem sie jakos pozbyc tego efektu zmieniajac wlasnie jednostki na rozne sposoby jednak bezskutecznie.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy