Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, zacząłem się bawić nad kolejnym projektem, przedewszystkim w celu dalszej nauki modelowania ;) pierwsze rendery:

 

Szkielet nogi:

nogabezobudowy1.jpg

nogabezobudowy2.jpg

Noga z obudową:

nogawobudowie1.jpg

nogawobudowie2.jpg

Edytowane przez guffqa
  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

update: noga skonczona...tak mysle przynajmniej ;) tłoczki ładnie chodzą z całym szkieletem itd. Więcej detali planuje dodać przy teksturowaniu (moim pierwszym) zobaczymy co z tego wyjdzie. A co wy o tym myślicie ?

dreadnoughtnogav21.jpg

dreadnoughtnogav22.jpg

dreadnoughtnogav23.jpg

dreadnoughtnogav24.jpg

dreadnoughtnogav25.jpg

Napisano

Taki malutki tyci tyci update... Na 3 i 4 zdjęciu zamieściłem siatkę...i mam do niej pytanie odrazu ;) jak widzicie dobrze na 3 zdjęciu i 4 z tyłu użyłem na obudowie meshsmooth. I w sumie nie wiem czy ma to sens w tym wypadku. Na 4 zdjęciu na modelu z przodu widać siatke bez meshsmooth. Co o tym myślicie?

020520111.jpg

020520112.jpg

020520113q.jpg

020520114.jpg

Napisano

Next ;)

Podstawa chodząca prawie ukończona...jeszcze jakieś detale pózniej dołoże, a teraz chyba mogę się juz brać za górną część ;)

Jakieś opinie? Podpowiedzi? Obelgi?

050520111.jpg

050520112.jpg

Napisano

Obelg żadnych, na podpowiedzi jestem za głupi w kwestii grafiki, za to są pytania :D

 

Jakie renderera używasz, i co zrobiłeś że maszyna ma taki fajny efekt jakby wypolerowanego metalu że niby się wszystko od siebie odbija ale tak te odbicia są dość mocno zniekształcone ?

 

PS. Pracka mi się bardzo podoba, miejscami troszkę detalu dodasz i będzie super, ale na przykład te nogi w podstawie według mnie mają już i tak dużo detalu.

 

Życzę powodzenia w dalszej pracy.

Napisano (edytowane)

Wypolerowany metal to shader z odpowiednimi wartościami gloss oraz reflection. Używając mental'raya nie musisz (ale możesz) się pobawić ustawieniami. Mental oferuje swoją bibliotekę gotowych shaderów typu chrome, brushed metal itd.

Edytowane przez crash666
Napisano

guffqa mam do Ciebie małe pytanko. Jakich technik używasz podczas modelowania Dreadnoughta ? Chodzi mi o to czy lecisz bezpośrednio z boxa, plane'a a może bawisz się spline'ami ? Wiesz przydałoby mi się kilka informacji na ten temat, bo sam dopiero zacząłem ogarniać maxa i z chęcia poznałbym te najbardziej "optymalne" techniki modelowania :) Aha i jakiego światła używasz ?

 

A co do ustawień shadera to na podstawowym shader'rze jaki jest w materiałach ustaw sobie reflectivity 0,3 glossiness 0,2 i glossy samples na 16, powinien być podobny. Jeśli jednak nie będzie to pobaw się suwakami aż otrzymasz wymarzony efekt.

Napisano

Crash wiesz też dopiero zaczynam, to jest właściwie mój pierwszy model...który raczej skończę ;P a co do technik...no żależy o jaką część akurat Ci chodzi... ale generalnie wiekszość z boxa i edytuje w różny sposób. A światło to poprostu Skylight...w tej chwili nawet bez direct light. Jak chcesz coś bardziej podpatrzeć to pisz na gadu 1679080 ;)

pozdrawiam!

Napisano

No trochę sporo nie wiem jaki masz sposób modelowania i doświadczenie ale od razu mogę Ci powiedzieć, że śmiało można nie wrzucać MS takie bryły jak korpus, czy te palce, generalnie kanciaste. W takich miejscach z powodzeniem można zrobić chamfer krawędzi powiedzmy z dwoma nawet 3 segmentami (ale pewnie będzie musiał dziwaczne trójkąty poprawiać na rogach) a potem wrzucić na to modyfikator smooth. i włączyć opcje auto smooth z jakimś małym kątem poniżej 30 raczej. Pokaż te bebechy jak są :)

Napisano

Jeśli chodzi o doświadczenie to jest to mój pierwszy model...a właściwie jedyny, który dokończę mam nadzieje ;D w korpusie nie mam zadnego MS...jest tylko chamfer właśnie. Prawda, że miałem potem troche problemów z tymi małymi trójkącikami na rogach bo mi strasznie się rozjezdzały vertexy. A z opcją smooth jeszcze muszę się pobawić ;) nie używałem tego w tym modelu.

Wrzucam siatkę z bebechami.... jeśli myśleliśmy o tym samym :D (o kablach na korpusie)

070520115.jpg

  • Like 1
Napisano

Ja myślałem, że coś w środku tułowia jest, jakaś kabina :) to fakt trochę przydużo poly, o ile nie chcesz tego animowac toja nie widzę problemu w każdym razie

Napisano

Mała uwaga, raczej czysto estetyczna (poza tym w 1 modelu raczej nie zwraca się uwagi na takie szczegóły tylko leci póki wena jest), do rzecz - ogólnie masz już jakiś zarys, domyślam się, że dojdą jakieś ramiona do bryły. Weź pod uwagę, że jak dodasz te rzeczy to mocowanie tych nóg, ich sama wielkość jest dość mała w porównaniu do całości ( zwyczajnie myślę, że to by się rozleciało :P). Ale jak już mówiłem - taki detal, zawracam dupe tylko. Poza tym świetnie Ci idzie, fajnie to wygląda, jak na 1 model jestem pod wrażeniem. Tak trzymaj, pozdrawiam.

Napisano

Czysto subiektywnie, hydraulika "stóp" stanowczo zbyt filigranowa, przecież cały dred waży gruuube tony, to pół jak nie 3/4 takiego rhino które porównując do czegoś ze świata rzeczywistego stanowi połowę elektrowozu - ~100t !

Pogrubić toto i będzie gitara ;)

 

Modelujesz z blueprintów, czy masz figurkę przed sobą :) ? Pytam z sentymentu, bo mam tego 2 pudełka i 0 czasu żeby cokolwiek poskładać, nie mówiąc o malowaniu ...

Napisano

No]2- tak rzeczywiście muszę jeszcze przemyśleć hydraulikę nóg...ale nawet mam pewien pomysł więc przy końcu postaram się go zrealizować ;)

Terenas- jeśli chodzi o jakiś wzór to opieram się tylko na zdjęciach figurek a nie samych figurkach przed nosem ;p i na fanowskich rysunkach również ;)

pozdrawiam ! czekajcie na dalsze prace ;)

Napisano

Kurde mam pewien problem...za każdym razem kiedy zapisuje...wyłączam Max...włączam ponownie...a tu po wczytaniu projektu aby go kontynować koble są zupełnie popieprzone, tak że nawet materiał się na nich nie chce trzymać ;p zresztą dołącze zdjęcie.

dreadnoughtbugzkablami.jpg

Pomożecie?

 

PS: po lewo widać kawałek mechnizmu ramienia ale narazie wam nie pokaże ;p

Napisano

Ostatnio nie miałem za wiele czasu...ale wrzuce taki malutki updacik ;D

Mechanizm ramienia...wiem, że i tak tego nie będzie widać pewnie później ale co tam ;p

PS:szkoda, że nikt nie wpadł na to jak rozwiązać problem z poprzedniego posta.

130520111.jpg

130520112.jpg

Napisano

Wiesz nie wiem czy miałem tak od początku bo dopiero zacząłem to robić właśnie tym sposobem ;p tzn Hose i wspomagacze Dummy.

Napisano

Fajno rośnie, ale pamiętaj o tym smoothu na elementach takich jak cylindry z których składają się tłoki i tym podobnych.

  • Like 1
Napisano

Idzie świetnie, tylko tak dalej :)

 

A co do twojego problemu to próbowałeś w tym projekcie ustawić wszystko tak jak chcesz i zupełnie od nowa zapisać ? CZyli nie dać "save" tylko "save as" i nie dawać "+" który sam zmienia nazwę tylko samemu ustawić jakąś inną nazwę. Może wtedy 3ds max się zreflektuje i w pełni ci zapisze.

 

A jak nie zadziała to po skończeniu tego modelu, przed rozpoczęciem następnego daj parę razy "Reset all".

 

Mam nadzieje że coś pomoże.

 

No i dzięki też za pomoc ^^

  • Like 1
Napisano

No słuchaj już nawet udało mi się rozwiązać problem ;) chodziło o to, że nie można kopiować całych Hose z dummy, np. przez mirror. Bo wtedy po ponownym wczytaniu projektu 3ds max się gubi...czyżbym odkrył bug programu? Ale mimo wszystko dzięki za rady Zernat ;)

Napisano

Masz już to zriggowane?

Wygląda ładnie, ale nie pasują mi te rury takie jak od odkurzacza, IMO nie wygląda to za fajnie, wg. mnie lepiej zwykłe proste. Ale ogolnie bardzo fajnie!Powodzenia z teksturowaniem:D:D

Napisano

Nie no takie mogą być, jak by były takie sztywne to po pierwsze nieciekawie by wyglądało, a po drugie raczej nierealistycznie ponieważ te rury muszę być trochę elastyczne aby mech mógł się poruszać/celować :P

Napisano

Zernat - W ogóle na opak mnie zrozumiałeś. Nie chodziło o to że mają być proste czy nie wiem jakie, tylko żeby nie wyglądały jak od odkurzacza. BTW> Odkiedy rura jeśli jest gładka jest mniej elastyczna?

 

Zamiast takich : http://www.wkladykominkowe.net.pl/images/tmp/d/5/a/a/rura-do-odkurzacza-popiolu-kaminer-a003.150x112-s.jpg

 

Takie : http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/9996613/2/istockphoto_9996613-robotic-arm.jpg

 

Ale oczywiscie to moje zdanie i jak juz mówił quffka, po oteksturowaniu moze wyjść znacznie lepiej, także pracuj pracuj:D

 

Pozdrawiam Karkoś

Napisano

No ciekawe ciekawe to zdjątko... myślałem też, żeby zamiast tych "rur ala odkurzacz" na korpusie dać takie rury coś jak rynny... muszę o tym pomyśleć, ale spoooko tu jest jest jeszcze kupa rzeczy do zrobienia, żeby każdy był zadowolony ;D dzieki za opinie ;)

Napisano

Taki tam update z kilkoma pytaniami. Przedewszystkim chciałem się zapytać odnośnie kontynuacji rozwoju samego modelu, a więc tak:

1) Jak zrobić taką trupią czaszkę na korpusie jak na zdjęciu 2.

2) Może macie jakieś pomysły na detale aby upiększyć model?

28052011.jpg

dreadnoughte.jpg

Napisano

Model wygląda przyzwoicie. Co do wyglądu zrób w pełni pojazd na podstawie gry. Zrobisz fajne tekstury i będzie git. Co do czaszki to możesz wymodelować ogólny jej wzór a podem wyrzeźbić w ZBRUSH. Można też wykonać to teksturą i wsadzić do ale to displacement, ale to byłoby chyba trudniejsze i nie dokońca może by to ładnie wyglądało.

  • Like 1
Napisano

Quffka jeśli chodzi o detale to myśle że oprócz tej czaszki już nie ma co dodawać. Teraz już zostaje tylko zrobić tekstury i o ile je zrobisz do końca ze wszystkimi mapkami (diff,spec,normal) to model bedzie się b.dobrze prezentował.

 

Jeśli zaś chodzi o samą czaszkę to tutaj masz model z turbosquida :

http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-skull/482717

 

Możesz sie wzorować na siatce (specjalnie wybrałem taka mniej skomplikowaną bo zajmuje ona w Twoim modelu mało miejsca) Wystarczy uwydatnić bardziej oczodoły i wymodelować zęby, ale zarys siatki masz wystarczy ją teraz dopieścić:D

 

No to teraz dokończ tylko herb i walcz z teksturami, bo jeśli ich nie zrobisz to Cie tu zlinczuje:D

 

Myśle że udało mi się Tobie pomóc, miłej pracy życzę.

Pozdrawiam , Karkosik!!

  • Like 1
Napisano

O dzięki za odpowiedzi! Mam już Zbrusha i go poznaje powoooli ;p fajny programik nawet...jak się już go pozna dobrze! ;p

 

Kartosik co do tej czaszki co mi wysłałeś to tam ją można jedynie kupić za 30$, a to mi się jakoś nie kalkuluje ;D raczej chciałbym się nauczyć taką robić ;) obadam jakieś tutki do tego ZBrusha.

Napisano

jak dla mnie to lezy wiele proporcji miedzy elementami. np,,..

1. przegub biodrowy, zobacz jaki masywny jest na refce, a jak wyglada u Ciebie

2. stopy, dokladnie "pazury" na refce znacznie masywniejsze

 

ogolnie jest OK, ale wydaje mi sie, ze najpierw powinienes doprowadzic model bazowy do stanu urzywalnosci. Wrzuc sobie ta refke na plane i postaraj sie tak samo zlapac model, ale oba ksztalty sie nalozyly w tej samej perspektywie. wtedy dokladnie bedziesz widzial co i jak trzeba poprawic.

 

powalcz bo widze ze warto. Jak wyprowadzisz te proporcje bedzie super: ]

Napisano

Znaczy.... nie korzystałem z tej refki praktycznie wcale, jedynie manipulator wykorzystałem, a i tak go przerobiłem na swój ;P no ale dobra...powalcze jeszcze o te proporcje! ;)

Napisano

Czachy nie ma bo coś mam wrazenie ze na tego ZBrusha potrzebuje lepszego kompa ciut ;D ale wykombinowałem takie wilczki po bokach ;)

31052011.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności