Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/next-gen-weapon-creation-day-1-the-high-poly-model/

Od oko艂o 7:40 do 8:00. Kole艣 jak robi Attach, to pojawia mu sie jakie艣 menu. MA艁O TEGO, jak ju偶 kliknie OK, to jeden model wchodzi mu w 2 i wychodzi z tego fajnie wg艂臋bienie, a u mnie po prostu czysto teoretycznie do艂acza model do modelu, w praktyce nic nie zmieniaj膮c.... O co chodzi ?;/

  • Odpowiedzi 17
  • Wy艣wietle艅 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

By艂o to ju偶 na forum poruszane kiedy艣. Obiekt mu nie "wchodzi" jeden w drugi, tylko jest bardzo blisko niego, dlatego to tak wygl膮da.

Napisano

A dok艂adniej chodzi o technik臋 kt贸ra si臋 zwie floating geometry. Wklep w g贸gle ;) G艂贸wnie przydatne do wypalania normals贸w.

Napisano
  • Autor

Jeny, ale to jest bezsensowne O,O. B臋de chcia艂 w animacji zrobi膰 co艣 pod k膮tem, to b臋dzie wida膰 ca艂y myk. O,O.

Jak zrobi膰 metod膮 NORMALN膭 co艣 takiego:

thompsonx.jpg

?

Napisano

To nie jest bezsensowne.Tutorial jest o robieniu highpoly pod wypalanie normalek a potem lowpoly.Je艣li zanimujesz lowpoly z na艂o偶onymi normalkami to nic nie b臋dzie wida膰 pod 偶adnym k膮tem.Jak chcesz wymodelowac porz膮dnie a nie tylko pod wypalanie normal mapy to tu masz tutorial jak si臋 modeluje r贸偶ne takie dziwne rzeczy;)

Napisano
  • Autor

Czyli chodzi o to, 偶e: Robie model high, p贸藕niej z tego robie teksture, model high zmieniam na low, i na ten low nak艂adam teksturke z high, i jest git? Nowy jestem wi臋c prosze mnie poprawcie xd

Napisano

Tak, dok艂adnie o to chodzi. Robisz tak, je艣li musisz oszcz臋dza膰 poligony. Na przyk艂ad w modelach do gier detal nie jest uzyskiwany przez siatk臋 modelu, tylko w艂a艣nie przez normal maps.

Napisano

To zale偶y do czego chcesz u偶y膰 finalny model.Je艣li robisz model do gry to w艂a艣nie tak jak napisa艂e艣.Robisz high-potem wersje low z mniejsz膮 ilo艣ci膮 poly-wypalasz normal map臋 z high na low-na ko艅cu masz model low z detalami symulowanymi przez normal map臋.

Ta technika w tutorialu to tylko metoda na zaoszcz臋dzenie czasu.Jak docelowo b臋dziesz wypala艂 normal map臋 to nie ma powodu traci膰 czasu na modelowanie tego zag艂臋bienia poprawnie.Przy wypalaniu normalki wystarczy tak jak zrobi艂 ten kole艣-prosty trik dla oszcz臋dzenia czasu.Oczywi艣cie mo偶na te偶 wymodelowa膰 jak nale偶y i efekt b臋dzie taki sam na normal mapie.

Jak chcesz zrobi膰 karabin tylko dla siebie czy do renderu to wymodeluj porz膮dnie,przynajmniej sie czego艣 nauczysz;)

Da艂em ci linka do tutka,go艣膰 tam pokazuje jak modelowa膰 r贸偶ne takie...

Napisano
  • Autor

Obejrza艂em ca艂ego tuta, to czego nie umia艂em porobi艂em, a tego nadal nie umiem...:

thompsonx.jpg

Pomo偶e kto艣 o,O?

EDIT:

Zrobi艂em tak:

Oddzielny model wg艂臋benia ze sphery, nast臋pnie wyci臋cie prostok膮ta w tej ca艂ej r膮czce broni, wstawienie tego wg艂ebienia, i za艂atanie dziur polygonami. Powiedzcie mi czy siatka jest mocno do d*py... Bo jakby co na turbosmoothie artefakt贸w nie ma ;p

jopa.jpg

EDIT2: Te pionowe linie siatki, powinny i艣膰 przez ca艂y model? Bo u mnie nie id膮, i wszystko sie popierdzielilo ;p

Jakie znacie szybsze metody?

Edytowane przez Wizzardius

Napisano

Sfery nie 艂膮czysz z r膮czk膮. Nie musisz w niej wycina膰 偶adnych prostok膮t贸w. Zobacz dalsz膮 cz臋艣膰 tutoriala o wypalaniu normal mapy, to mo偶e zrozumiesz jak to dzia艂a.

Napisano
  • Autor

Ale mnie p贸ki co to wypalanie normal map nie interesuje, bo chce sie nauczy膰 normalnie robi膰 takie bajery np do animacji ;p

To jak, zapoda kto艣 spos贸b jak to wg艂臋bienie zrobi膰 o,o?

Edytowane przez Wizzardius

Napisano
To nie jest bezsensowne.Tutorial jest o robieniu highpoly pod wypalanie normalek a potem lowpoly.Je艣li zanimujesz lowpoly z na艂o偶onymi normalkami to nic nie b臋dzie wida膰 pod 偶adnym k膮tem.Jak chcesz wymodelowac porz膮dnie a nie tylko pod wypalanie normal mapy to tu masz tutorial jak si臋 modeluje r贸偶ne takie dziwne rzeczy;)

Takie pytanie z innej beczki. Jak膮 kombinacj膮 klawiszy go艣膰 sobie w艂膮cza i wy艂膮cza turbosmootha?

Napisano

Przypnij sobie "show end result" pod jaki艣 skr贸t.Wrzucasz turbosmootha,schodzisz ni偶ej i skr贸tem w艂膮czasz/wy艂膮czasz modyfikator turbosmooth czy jakikolwiek inny.

Napisano

A w tym tutorialu w 8:15 wystarczy si臋 dobrze przyjrze膰. Wida膰, 偶e te wg艂臋bienia nie s膮 cz臋艣ci膮 ostrza, tylko wisz膮 nad nim. Ale to jest dos艂ownie migni臋cie :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci