Wizzardius Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/next-gen-weapon-creation-day-1-the-high-poly-model/ Od około 7:40 do 8:00. Koleś jak robi Attach, to pojawia mu sie jakieś menu. MAŁO TEGO, jak już kliknie OK, to jeden model wchodzi mu w 2 i wychodzi z tego fajnie wgłębienie, a u mnie po prostu czysto teoretycznie dołacza model do modelu, w praktyce nic nie zmieniając.... O co chodzi ?;/
Kubajaniak Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 Było to już na forum poruszane kiedyś. Obiekt mu nie "wchodzi" jeden w drugi, tylko jest bardzo blisko niego, dlatego to tak wygląda.
Cide Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 A dokładniej chodzi o technikę która się zwie floating geometry. Wklep w gógle ;) Głównie przydatne do wypalania normalsów.
Wizzardius Napisano 12 Maj 2011 Autor Napisano 12 Maj 2011 To co ja mam zrobić, by to wyglądało tak, jakby WESZŁo w niego?
mafida Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 Nic,przysuwasz i tyle.do wypalenia normal mapy wystarczy.
Wizzardius Napisano 12 Maj 2011 Autor Napisano 12 Maj 2011 Jeny, ale to jest bezsensowne O,O. Będe chciał w animacji zrobić coś pod kątem, to będzie widać cały myk. O,O. Jak zrobić metodą NORMALNĄ coś takiego: ?
mafida Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 To nie jest bezsensowne.Tutorial jest o robieniu highpoly pod wypalanie normalek a potem lowpoly.Jeśli zanimujesz lowpoly z nałożonymi normalkami to nic nie będzie widać pod żadnym kątem.Jak chcesz wymodelowac porządnie a nie tylko pod wypalanie normal mapy to tu masz tutorial jak się modeluje różne takie dziwne rzeczy;)
Wizzardius Napisano 12 Maj 2011 Autor Napisano 12 Maj 2011 Czyli chodzi o to, że: Robie model high, później z tego robie teksture, model high zmieniam na low, i na ten low nakładam teksturke z high, i jest git? Nowy jestem więc prosze mnie poprawcie xd
Cide Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 Tak, dokładnie o to chodzi. Robisz tak, jeśli musisz oszczędzać poligony. Na przykład w modelach do gier detal nie jest uzyskiwany przez siatkę modelu, tylko właśnie przez normal maps.
mafida Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 To zależy do czego chcesz użyć finalny model.Jeśli robisz model do gry to właśnie tak jak napisałeś.Robisz high-potem wersje low z mniejszą ilością poly-wypalasz normal mapę z high na low-na końcu masz model low z detalami symulowanymi przez normal mapę. Ta technika w tutorialu to tylko metoda na zaoszczędzenie czasu.Jak docelowo będziesz wypalał normal mapę to nie ma powodu tracić czasu na modelowanie tego zagłębienia poprawnie.Przy wypalaniu normalki wystarczy tak jak zrobił ten koleś-prosty trik dla oszczędzenia czasu.Oczywiście można też wymodelować jak należy i efekt będzie taki sam na normal mapie. Jak chcesz zrobić karabin tylko dla siebie czy do renderu to wymodeluj porządnie,przynajmniej sie czegoś nauczysz;) Dałem ci linka do tutka,gość tam pokazuje jak modelować różne takie...
Wizzardius Napisano 13 Maj 2011 Autor Napisano 13 Maj 2011 (edytowane) Obejrzałem całego tuta, to czego nie umiałem porobiłem, a tego nadal nie umiem...: Pomoże ktoś o,O? EDIT: Zrobiłem tak: Oddzielny model wgłębenia ze sphery, następnie wycięcie prostokąta w tej całej rączce broni, wstawienie tego wgłebienia, i załatanie dziur polygonami. Powiedzcie mi czy siatka jest mocno do d*py... Bo jakby co na turbosmoothie artefaktów nie ma ;p EDIT2: Te pionowe linie siatki, powinny iść przez cały model? Bo u mnie nie idą, i wszystko sie popierdzielilo ;p Jakie znacie szybsze metody? Edytowane 13 Maj 2011 przez Wizzardius
Kubajaniak Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 Sfery nie łączysz z rączką. Nie musisz w niej wycinać żadnych prostokątów. Zobacz dalszą część tutoriala o wypalaniu normal mapy, to może zrozumiesz jak to działa.
Wizzardius Napisano 14 Maj 2011 Autor Napisano 14 Maj 2011 (edytowane) Ale mnie póki co to wypalanie normal map nie interesuje, bo chce sie nauczyć normalnie robić takie bajery np do animacji ;p To jak, zapoda ktoś sposób jak to wgłębienie zrobić o,o? Edytowane 14 Maj 2011 przez Wizzardius
Kubajaniak Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 Cutem dorób zielone i wywal czerowne Uploaded with ImageShack.us
Wizzardius Napisano 14 Maj 2011 Autor Napisano 14 Maj 2011 Ale sam sposób wykonania dobry? Czy może znacie jakiś lepszy ?;p
WarFan Napisano 9 Czerwiec 2011 Napisano 9 Czerwiec 2011 To nie jest bezsensowne.Tutorial jest o robieniu highpoly pod wypalanie normalek a potem lowpoly.Jeśli zanimujesz lowpoly z nałożonymi normalkami to nic nie będzie widać pod żadnym kątem.Jak chcesz wymodelowac porządnie a nie tylko pod wypalanie normal mapy to tu masz tutorial jak się modeluje różne takie dziwne rzeczy;) Takie pytanie z innej beczki. Jaką kombinacją klawiszy gość sobie włącza i wyłącza turbosmootha?
mafida Napisano 9 Czerwiec 2011 Napisano 9 Czerwiec 2011 Przypnij sobie "show end result" pod jakiś skrót.Wrzucasz turbosmootha,schodzisz niżej i skrótem włączasz/wyłączasz modyfikator turbosmooth czy jakikolwiek inny.
Ajgor Napisano 9 Czerwiec 2011 Napisano 9 Czerwiec 2011 A w tym tutorialu w 8:15 wystarczy się dobrze przyjrzeć. Widać, że te wgłębienia nie są częścią ostrza, tylko wiszą nad nim. Ale to jest dosłownie mignięcie :)
Rekomendowane odpowiedzi