Anterith Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 (edytowane) Witajcie Modeluję w LW3D już trochę czasu, jednak z animacją nie mam za dużo doświadczenia. Ostatnio zrobiłem model pudełka na płytę, potrzebuję animacji która zamyka i otwiera owe pudełko. Oczywiście próbowałem przy pomocy szkieletów jak i endomorph'ów. Żadne z tych nie dawało oczekiwanych rezultatów. Domyślam się, że rozwiązanie mojego problemu jest dziecinnie proste, jednak moja obecna wiedza nie pozwoli mi go rozwiązać. Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz lub pomoc. ps. domyślam się, że w podobny sposób powinno się animować maszyny np. roboty, to znaczy używając szkieletów chyba nie da się zachować tej nieorganicznej "sztywności". Podsyłam jeszcze screenshot pudełka żeby było wiadomo o co chodzi :) Edytowane 15 Maj 2011 przez Anterith
Sayja Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 Nie znam programu, ale pewnie idea jest taka sama. Owa nieograniczona sztywność to kwestia rozłożenia weightu przy skinningu - podejrzewam, że wystarczą 3-4 kości, z czego dwie będą odpowiadać za skrzydła pudełka i do których przypiszesz odpowiednio wielkie fragmenty siatki modelu, a reszta kości będzie tym małym zagięciem. Jesteś pewien, że nie można nałożyć na to jakiegoś deformera, którego będzie można animować? Jestem całkiem pewien, że deformer bezproblemowo zajmie się zamykaniem pudełka, ale nie wiem czy jego ustawienia są możliwe do kluczowania.
Anterith Napisano 15 Maj 2011 Autor Napisano 15 Maj 2011 Dzięki za odpowiedź. O czymś takim jak deformer nigdy nie słyszałem, natomiast pomysł z rozłożeniem weightu może wypalić jednak musiałbym nieco wdrążyć się w temat ponieważ to hasło jedynie obiło mi się o uszy.
agatfx Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 Znajdz w necie ksiazke LightWave VademecumProfesjonalisty. Bardzo szybko zrozumiesz jak postepowac. SUPER ksiazka! od241strony :)
Anterith Napisano 15 Maj 2011 Autor Napisano 15 Maj 2011 Bardzo chętnie ale nigdzie nie mogę znaleźć pełnego wydania, jedynie fragmenty :(
erykowal Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 spoko ona ciagle gdzies sie pojawia w ciagu tygodnia na pewno ja znajdziesz. Na Allegro jest teraz "skuteczne rozwiazania" tez Ci sie bardzo przyda do animacji tez! :)
altarian Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Po co kości itp? Po co komplikować życie? Przecież wystarczy umieścić pivot w odpowiednim miejscu i zanimować jedynie kanał Rotate. Pozycje pivota możesz w modelerze albo w layoucie sobie zmienić i tyle. W razie wątpliwości pytaj:)
Ziper Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 altarian: na screenie widac ze obie czesci pudelka sa polaczone w calosc wiec ta metoda nie sprawdzi sie. Ja bym zrobil ta animacje morphami lub za pomoca kosci. Na stronie Helion znalazlem darmowa ksiazke lw: ftp://ftp.helion.pl/online/cwlw3d/cwlw3d.zip
Anterith Napisano 16 Maj 2011 Autor Napisano 16 Maj 2011 (edytowane) Morphami niestety nic nie zdziałam ponieważ zamknięcie odbywa się w dość nienaturalny sposób: Natomiast kości znacząco zniekształcają pudełko tak jakby był modelem organicznym: Prawdopodobnie robię coś źle ale nadal nie potrafię znaleźć w czym problem ^^ Edytowane 16 Maj 2011 przez Anterith
altarian Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 altarian: na screenie widac ze obie czesci pudelka sa polaczone w calosc wiec ta metoda nie sprawdzi sie. Ja bym zrobil ta animacje morphami lub za pomoca kosci. A to sorry, screen mi się nie wyświetla. Sądząc po opisie myślałem że to zwykłe pudełko.
qbaqbaMAX3D Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 a nie mozesz rozdzielic pudelka tak jak ono jest czyli na dwa layers'y i postapic jak altarian pisal w pierwszym poscie przesuniecie pivota + rotacja?????? najprostsze sposoby sa najlepsze :)
Ziper Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Anterith: Te duze kosci na dole sa zbedne. Miedzy laczeniami pudelek dodaj 2, 3 kosci tak jak pokazalem na screenie. Do tego 3 weightmapy.
altarian Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Morphami niestety nic nie zdziałam ponieważ zamknięcie odbywa się w dość nienaturalny sposób: Natomiast kości znacząco zniekształcają pudełko tak jakby był modelem organicznym: Aby kości nie zniekształcały twojego pudełka musisz zmienić falloff type w Bones properties np: na 2 o ile dobrze pamiętam bo na Lw już bardzo dawno nie pracowałem.
Alibaba Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 (edytowane) Kosci beda w sam raz, tylko z weight mapami je musisz polaczyc by sztywnosc zachowac. Stworz po jednej dla obydwu stron okladki, i jedna dla grzbietu. Weight mapy musz miec 100% na obszarze ktorego dotycza i 0% na pozostalym, bez zadnego gradientu czy wartosci posrednich. Kazda podpinasz do jednej kosci w layoucie. Swoja droga gdybys troche poeksperymentowal z parametrami kosci, moglbys uzyskac ten sam efekt bez weight map. EDIT: Sorry, nie wyswietlily mi sie dwie ostatnie wiadomosci, gdzie odpowiedz zasadniczo padla :) Edytowane 23 Maj 2011 przez Alibaba
Anterith Napisano 5 Czerwiec 2011 Autor Napisano 5 Czerwiec 2011 Dzięki wszystkim za odpowiedzi, były bardzo pomocne. Oto i efekt końcowy: Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się