Napisano 15 Maj 201113 l Witajcie Modeluję w LW3D już trochę czasu, jednak z animacją nie mam za dużo doświadczenia. Ostatnio zrobiłem model pudełka na płytę, potrzebuję animacji która zamyka i otwiera owe pudełko. Oczywiście próbowałem przy pomocy szkieletów jak i endomorph'ów. Żadne z tych nie dawało oczekiwanych rezultatów. Domyślam się, że rozwiązanie mojego problemu jest dziecinnie proste, jednak moja obecna wiedza nie pozwoli mi go rozwiązać. Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz lub pomoc. ps. domyślam się, że w podobny sposób powinno się animować maszyny np. roboty, to znaczy używając szkieletów chyba nie da się zachować tej nieorganicznej "sztywności". Podsyłam jeszcze screenshot pudełka żeby było wiadomo o co chodzi :) Edytowane 15 Maj 201113 l przez Anterith
Napisano 15 Maj 201113 l Nie znam programu, ale pewnie idea jest taka sama. Owa nieograniczona sztywność to kwestia rozłożenia weightu przy skinningu - podejrzewam, że wystarczą 3-4 kości, z czego dwie będą odpowiadać za skrzydła pudełka i do których przypiszesz odpowiednio wielkie fragmenty siatki modelu, a reszta kości będzie tym małym zagięciem. Jesteś pewien, że nie można nałożyć na to jakiegoś deformera, którego będzie można animować? Jestem całkiem pewien, że deformer bezproblemowo zajmie się zamykaniem pudełka, ale nie wiem czy jego ustawienia są możliwe do kluczowania.
Napisano 15 Maj 201113 l Autor Dzięki za odpowiedź. O czymś takim jak deformer nigdy nie słyszałem, natomiast pomysł z rozłożeniem weightu może wypalić jednak musiałbym nieco wdrążyć się w temat ponieważ to hasło jedynie obiło mi się o uszy.
Napisano 15 Maj 201113 l Znajdz w necie ksiazke LightWave VademecumProfesjonalisty. Bardzo szybko zrozumiesz jak postepowac. SUPER ksiazka! od241strony :)
Napisano 15 Maj 201113 l Autor Bardzo chętnie ale nigdzie nie mogę znaleźć pełnego wydania, jedynie fragmenty :(
Napisano 16 Maj 201113 l spoko ona ciagle gdzies sie pojawia w ciagu tygodnia na pewno ja znajdziesz. Na Allegro jest teraz "skuteczne rozwiazania" tez Ci sie bardzo przyda do animacji tez! :)
Napisano 16 Maj 201113 l Po co kości itp? Po co komplikować życie? Przecież wystarczy umieścić pivot w odpowiednim miejscu i zanimować jedynie kanał Rotate. Pozycje pivota możesz w modelerze albo w layoucie sobie zmienić i tyle. W razie wątpliwości pytaj:)
Napisano 16 Maj 201113 l altarian: na screenie widac ze obie czesci pudelka sa polaczone w calosc wiec ta metoda nie sprawdzi sie. Ja bym zrobil ta animacje morphami lub za pomoca kosci. Na stronie Helion znalazlem darmowa ksiazke lw: ftp://ftp.helion.pl/online/cwlw3d/cwlw3d.zip
Napisano 16 Maj 201113 l Autor Morphami niestety nic nie zdziałam ponieważ zamknięcie odbywa się w dość nienaturalny sposób: Natomiast kości znacząco zniekształcają pudełko tak jakby był modelem organicznym: Prawdopodobnie robię coś źle ale nadal nie potrafię znaleźć w czym problem ^^ Edytowane 16 Maj 201113 l przez Anterith
Napisano 16 Maj 201113 l altarian: na screenie widac ze obie czesci pudelka sa polaczone w calosc wiec ta metoda nie sprawdzi sie. Ja bym zrobil ta animacje morphami lub za pomoca kosci. A to sorry, screen mi się nie wyświetla. Sądząc po opisie myślałem że to zwykłe pudełko.
Napisano 16 Maj 201113 l a nie mozesz rozdzielic pudelka tak jak ono jest czyli na dwa layers'y i postapic jak altarian pisal w pierwszym poscie przesuniecie pivota + rotacja?????? najprostsze sposoby sa najlepsze :)
Napisano 16 Maj 201113 l Anterith: Te duze kosci na dole sa zbedne. Miedzy laczeniami pudelek dodaj 2, 3 kosci tak jak pokazalem na screenie. Do tego 3 weightmapy.
Napisano 16 Maj 201113 l Morphami niestety nic nie zdziałam ponieważ zamknięcie odbywa się w dość nienaturalny sposób: Natomiast kości znacząco zniekształcają pudełko tak jakby był modelem organicznym: Aby kości nie zniekształcały twojego pudełka musisz zmienić falloff type w Bones properties np: na 2 o ile dobrze pamiętam bo na Lw już bardzo dawno nie pracowałem.
Napisano 23 Maj 201113 l Kosci beda w sam raz, tylko z weight mapami je musisz polaczyc by sztywnosc zachowac. Stworz po jednej dla obydwu stron okladki, i jedna dla grzbietu. Weight mapy musz miec 100% na obszarze ktorego dotycza i 0% na pozostalym, bez zadnego gradientu czy wartosci posrednich. Kazda podpinasz do jednej kosci w layoucie. Swoja droga gdybys troche poeksperymentowal z parametrami kosci, moglbys uzyskac ten sam efekt bez weight map. EDIT: Sorry, nie wyswietlily mi sie dwie ostatnie wiadomosci, gdzie odpowiedz zasadniczo padla :) Edytowane 23 Maj 201113 l przez Alibaba
Napisano 5 Czerwiec 201113 l Autor Dzięki wszystkim za odpowiedzi, były bardzo pomocne. Oto i efekt końcowy: Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto