Napisano 22 Maj 201113 l Witam. Możecie polecić parę propozycji książek dotyczących: 1)3d-maxa, ale dla średnio wtajemniczonych. Nie jestem zielony w tym, potrafię modelować, teksturować itp. w stopniu pozwalającym mi płynne poruszanie w środowisku. Chce poszerzać swoją wiedzę i nie wiem czy tylko opierać się na tutorialach, bo chyba książka też mi dużo da. 2)ogólnie grafiki. Podstaw kolorów, podstaw fotografii, poligrafii (np jak oddawać grafiki do drukarni), i o takich rzeczach które są pośrednio związane z grafiką. 3)środowisko adobe, illustrator, photoshop, flash. Wiele jest książek gdzie np. stworzenie kulki potrafią tłumaczyć przez 100 stron... zależy mi na książce zwięzłej, gdzie wszystko łatwo i w czytelny sposób jest wyjaśnione bez zbędnych ilości tekstu. I najlepiej po Polsku... Za angielski biorę się od wakacji, jakoś nie jestem mistrzem do języków obcych (a wiem że to podstawa teraz... ale jakoś dam radę potem :P) Możecie coś polecić? Bardzo mi na tym zależy żeby dalej się kształcić bo obrałem już mój kierunek i nie chce już zajmować się programowaniem/bazami danych itp. Grafika to to co mnie kręci i przy czym mogę siedzieć godzinami bez znudzenia i brnę już tylko w nią. Pozdro! :-)
Napisano 22 Maj 201113 l Odnośnie punktu pierwszego, radził bym przejrzeć ofertę Helionu. W "Biblii" jest bardzo dużo informacji teoretycznych i chociaż zbyt wielu umiejętności praktycznych po jej przeczytaniu nie nabędziesz bo zawarte samouczki są bardzo krótkie i skoncentrowane na aktualnie omawianym zagadnieniu, to wiedzę teoretyczną z pewnością tak. Ja sobie kupiłem i nawet po przeczytaniu czasem do niej wracam i zazwyczaj znajduję to czego szukam.