Skocz do zawartości

Dobra książka do 3D-Maxa i grafiki


SSparrow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Możecie polecić parę propozycji książek dotyczących:

 

1)3d-maxa, ale dla średnio wtajemniczonych. Nie jestem zielony w tym, potrafię modelować, teksturować itp. w stopniu pozwalającym mi płynne poruszanie w środowisku. Chce poszerzać swoją wiedzę i nie wiem czy tylko opierać się na tutorialach, bo chyba książka też mi dużo da.

 

2)ogólnie grafiki. Podstaw kolorów, podstaw fotografii, poligrafii (np jak oddawać grafiki do drukarni), i o takich rzeczach które są pośrednio związane z grafiką.

 

3)środowisko adobe, illustrator, photoshop, flash.

 

Wiele jest książek gdzie np. stworzenie kulki potrafią tłumaczyć przez 100 stron... zależy mi na książce zwięzłej, gdzie wszystko łatwo i w czytelny sposób jest wyjaśnione bez zbędnych ilości tekstu. I najlepiej po Polsku... Za angielski biorę się od wakacji, jakoś nie jestem mistrzem do języków obcych (a wiem że to podstawa teraz... ale jakoś dam radę potem :P)

 

Możecie coś polecić? Bardzo mi na tym zależy żeby dalej się kształcić bo obrałem już mój kierunek i nie chce już zajmować się programowaniem/bazami danych itp. Grafika to to co mnie kręci i przy czym mogę siedzieć godzinami bez znudzenia i brnę już tylko w nią.

 

Pozdro! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Odnośnie punktu pierwszego, radził bym przejrzeć ofertę Helionu. W "Biblii" jest bardzo dużo informacji teoretycznych i chociaż zbyt wielu umiejętności praktycznych po jej przeczytaniu nie nabędziesz bo zawarte samouczki są bardzo krótkie i skoncentrowane na aktualnie omawianym zagadnieniu, to wiedzę teoretyczną z pewnością tak. Ja sobie kupiłem i nawet po przeczytaniu czasem do niej wracam i zazwyczaj znajduję to czego szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z polskimi książkami o grafice zazwyczaj jest tak że nie piszą ich graficy tylko raczej "magistrowie inżynierowie" którzy poza rozeznaniem w interface nie mają raczej szczególnych umiejętności dlatego też nie opisują przydatnych z punktu widzenia grafika technik. To się tyczy wszelakich softów 2d jak i 3d i większości książek które opisują interface programów.

Osobiście polecam raczej wszelakie darmowie jak i płatne video-tutoriale, po angielsku (poradzisz sobie, zazwyczaj autorzy mówią prostym językiem). Widzisz gdzie klikają, wszystko ładnie tłumaczone często na przykładach.

Co do książek to o fotografi jak najbardziej. ale jakie to już cinie powiem bo sam nie wiem. Wiem tyle że trudną tą wiedzę znaleźć w necie od tak w pigułce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenne uwagi.

 

No to tutoriale zostają chyba :P To znaczy ja do tutków nic nie mam, są jak najbardziej ok, ale lubię też mieć coś na papierze, coś sobie poczytać "do snu" i dać odpocząć oczom od monitorowego blasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Co do książek do o ile się orientuje to np. manual do May'i ma 1,5k stron, więc sam w sobie jest największą książką o sofcie. A wytłumaczone tam jest wszystko :P Wręcz łopatologicznie czasami ;)

Edytowane przez legomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności