SSparrow Napisano 22 Maj 2011 Napisano 22 Maj 2011 Witam. Możecie polecić parę propozycji książek dotyczących: 1)3d-maxa, ale dla średnio wtajemniczonych. Nie jestem zielony w tym, potrafię modelować, teksturować itp. w stopniu pozwalającym mi płynne poruszanie w środowisku. Chce poszerzać swoją wiedzę i nie wiem czy tylko opierać się na tutorialach, bo chyba książka też mi dużo da. 2)ogólnie grafiki. Podstaw kolorów, podstaw fotografii, poligrafii (np jak oddawać grafiki do drukarni), i o takich rzeczach które są pośrednio związane z grafiką. 3)środowisko adobe, illustrator, photoshop, flash. Wiele jest książek gdzie np. stworzenie kulki potrafią tłumaczyć przez 100 stron... zależy mi na książce zwięzłej, gdzie wszystko łatwo i w czytelny sposób jest wyjaśnione bez zbędnych ilości tekstu. I najlepiej po Polsku... Za angielski biorę się od wakacji, jakoś nie jestem mistrzem do języków obcych (a wiem że to podstawa teraz... ale jakoś dam radę potem :P) Możecie coś polecić? Bardzo mi na tym zależy żeby dalej się kształcić bo obrałem już mój kierunek i nie chce już zajmować się programowaniem/bazami danych itp. Grafika to to co mnie kręci i przy czym mogę siedzieć godzinami bez znudzenia i brnę już tylko w nią. Pozdro! :-)
Pawlito Napisano 22 Maj 2011 Napisano 22 Maj 2011 Odnośnie punktu pierwszego, radził bym przejrzeć ofertę Helionu. W "Biblii" jest bardzo dużo informacji teoretycznych i chociaż zbyt wielu umiejętności praktycznych po jej przeczytaniu nie nabędziesz bo zawarte samouczki są bardzo krótkie i skoncentrowane na aktualnie omawianym zagadnieniu, to wiedzę teoretyczną z pewnością tak. Ja sobie kupiłem i nawet po przeczytaniu czasem do niej wracam i zazwyczaj znajduję to czego szukam.
Monio Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Z polskimi książkami o grafice zazwyczaj jest tak że nie piszą ich graficy tylko raczej "magistrowie inżynierowie" którzy poza rozeznaniem w interface nie mają raczej szczególnych umiejętności dlatego też nie opisują przydatnych z punktu widzenia grafika technik. To się tyczy wszelakich softów 2d jak i 3d i większości książek które opisują interface programów. Osobiście polecam raczej wszelakie darmowie jak i płatne video-tutoriale, po angielsku (poradzisz sobie, zazwyczaj autorzy mówią prostym językiem). Widzisz gdzie klikają, wszystko ładnie tłumaczone często na przykładach. Co do książek to o fotografi jak najbardziej. ale jakie to już cinie powiem bo sam nie wiem. Wiem tyle że trudną tą wiedzę znaleźć w necie od tak w pigułce.
SSparrow Napisano 23 Maj 2011 Autor Napisano 23 Maj 2011 Cenne uwagi. No to tutoriale zostają chyba :P To znaczy ja do tutków nic nie mam, są jak najbardziej ok, ale lubię też mieć coś na papierze, coś sobie poczytać "do snu" i dać odpocząć oczom od monitorowego blasku.
legomir Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 (edytowane) Hmm... Co do książek do o ile się orientuje to np. manual do May'i ma 1,5k stron, więc sam w sobie jest największą książką o sofcie. A wytłumaczone tam jest wszystko :P Wręcz łopatologicznie czasami ;) Edytowane 23 Maj 2011 przez legomir
Kroopson Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 a o fotografii to polecam np. "Światło w fotografii, magia i nauka"
bartolomeo Napisano 24 Maj 2011 Napisano 24 Maj 2011 Cyfrowe oświetlenie i rendering - nie jest stricte o maxie, ale na początku ksiązka jest bardzo wartościowa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się