Camel Napisano 24 Maj 2011 Napisano 24 Maj 2011 (edytowane) Cześć Mam windows xp professional x64, używam tam 3ds max 2009. Mam kartę graficzną GTX 260 896 mb , 4 GB RAMu. Do tej pory było dobrze, dopóki nie zacząłem robić na x64 z pewną sceną, jak operuję w viewporcie, to mi 3ds wywala komunikat o błędzie i zamyka. Praca w ten sposób jest strasznie uciążliwa. Zmiana trybu wyświetlania DirectX/OpenGL wcale nie pomogła. Co mogę zrobić ? Pozdr. Edytowane 9 Czerwiec 2011 przez Camel
Camel Napisano 24 Maj 2011 Autor Napisano 24 Maj 2011 w scenie.. Dużo modeli. Zabawki, przeróźne meble. Taki troszeczkę złożony interior. http://img94.imageshack.us/img94/7523/21443414.jpg http://img819.imageshack.us/img819/9963/60918070.jpg I robiłem to na x32 renderowałem na x64. Totalna niewygoda.
KoMic Napisano 25 Maj 2011 Napisano 25 Maj 2011 moze masz jakies obiect gejometrii uszkodzony. scena nie wyglada na jakas specjalnie wielka wiec nie widze tu problemu z wydajnoscia ramu. sprobuj export do FBX i wczytac na nowo. Albo wmergowac cala scene do nowego pliku utworzonego na wersji x64
Camel Napisano 9 Czerwiec 2011 Autor Napisano 9 Czerwiec 2011 (edytowane) ta scena miała trochę dużo poly, w sumie traci na płynności podczas pracy i zrobiłem scenę z boxów, w której było bardzo dużo poly (obiekty edit poly skopiowane w trybie copy) , powierciłem w viewporcie i właśnie wyskoczył komunikat o błędzie. To raczej nie mogła być uszkodzona geometria. Co można zrobić? Edytowane 9 Czerwiec 2011 przez Camel
arturprx2 Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 4 bańki to wcale nie tak dużo. Spróboj schować wszystko, zostawić jakieś np ściany i render. Jak sie nie wysypie to nastepne odkryj i render. itd aż do momentu kiedy wylapiesz co sie sypie. Najlepie jak sobie pogrupujesz przed tym wszystkim to bedzie prościej (przykładowo budynek/sciany podłogi, meble, wyposażenie, graty itd)
KoMic Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 nie mam pojecia. masz doinstalowane latki? hotfixy/SP? monitoruj parametry obciazenia ramu i grafiki. Pisales ze masz duze texy, wiec moze pamiec grafy nie wyrabia. jakies aktualizacje sterow do grafy?
Camel Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 Hmm, dziękuję, skorzystam z tego ale wolałbym znaleźć też skuteczne rozwiązanie.. Ale też pewnie przyznasz, że uszkodzona geometria może być sprawcą problemu? miałeś już coś takiego? ;) Dodam jeszcze że RAM wymiękał jak robiłem na x32 i w związku z tym jak dodawałem więcej do sceny, pojawiały się problemy , komunikaty o błędzie i trzeba było robić kopie zapasowe sceny. Pewnie dlatego geometria jest uszkodzona?
KoMic Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 jaki wczesniej miales system? np xp32 do jednej aplikacji mogl zaadresowac tylko okolo 2g ramu. vista i w7 x32 chyba nie mialy tego ograniczenia, ale nadal nie mogly wiecej niz to wynikalo z matematyki, czyli cos kolo 3,25 czy jakos tak. jesli masz system x64 i maxy x64, to moze problem tkwic nie z ograniczen tylko z fizycznego braku pamieci. czy to ramu czy grafy. ciezko mi wrozyc z fusow, bo nie podales zadnych parametrow. co do uszkodzonej gejometrii to zdarza sie, szczegolnie jak kozysta sie z importowanych modeli cadowskich, jak porobi sie jakas sieka z normalnymi, dziwnie poklejonymi vertexami. max czasem sobie nie radzi i sie wysypuje. w momencie ruszenia takiego objectu. tak jak napisalem merge calej secny do nowego pliku. jak to nie pomoze, to aktualizacje, hotfixy itp. jesli nadal beda klopoty to przyjzyj sie parametrom kompa, jakie ma obciazenie. bo moze to sprzet nie wyrabia. pozdr
Camel Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 zasilacz 500w karta graficzna gtx 260 896 mb, 4 gb ram, procesor core 2 quad q9300 @ 2,50 ghz jak grałem w Colin Mcrae DiRT albo Simsy 3 to po jakimś czasie pecet się resetował.
kozioo Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Miałem kiedyś podobny problem, pomogła zmiana karty graf na radeona. Temat był poruszany u nas na forum, sterowniki NV mają jakiegoś buga, przez którego 3dsmax się wysypuje bez powodu. Z 2. strony skoro przy graniu resetuje Ci się komputer, to może być sprawa jakiegoś wadliwego podzespołu.
Camel Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 a co jest bardziej prawdopodobne, karta graficzna czy pamięć RAM / 500 W może być zbyt słabym zasilaniem?
Lucek Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Sprawdzałeś temperatury? Tylko nie speedfanem:)
KoMic Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 wlasnie, sprzatasz czasem sprzet? ja blaszakowi robie gruntowne odkurzanie raz na pol roku. moze zalega Ci 1cm kurzu i cos sie grzeje, a jak sie zgrzeje to wywala aplikacje: ] choc wtedy powinna winda tez sie wywalic: ]
Camel Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 niedawniutko odkurzałem komputer, było tak że zalegało w kij qrzu :) a problem z maxem dalej problem, winda się nie wywala, ale zauważyłem że temperatury procesora.. od jednego do czwartego rdzenia: 57, 76, 77, 78 . Chyba nie w porządku... ? zobacze w everest czy sie da gpu i ram zmierzyc Mam 2,50 a miałem już gdzieś z 3 ghz ;] juz zapomnialem jak to sie podkrecalo w biosie, ale nie, teraz tematem problemu jest bug ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się