Skocz do zawartości

3ds max wywala na x64 podczas pracy ze sceną/viewportem


Camel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam windows xp professional x64, używam tam 3ds max 2009. Mam kartę graficzną GTX 260 896 mb , 4 GB RAMu. Do tej pory było dobrze, dopóki nie zacząłem robić na x64 z pewną sceną, jak operuję w viewporcie, to mi 3ds wywala komunikat o błędzie i zamyka. Praca w ten sposób jest strasznie uciążliwa. Zmiana trybu wyświetlania DirectX/OpenGL wcale nie pomogła. Co mogę zrobić ?

 

Pozdr.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

moze masz jakies obiect gejometrii uszkodzony. scena nie wyglada na jakas specjalnie wielka wiec nie widze tu problemu z wydajnoscia ramu.

sprobuj export do FBX i wczytac na nowo. Albo wmergowac cala scene do nowego pliku utworzonego na wersji x64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta scena miała trochę dużo poly, w sumie traci na płynności podczas pracy i zrobiłem scenę z boxów, w której było bardzo dużo poly (obiekty edit poly skopiowane w trybie copy) , powierciłem w viewporcie i właśnie wyskoczył komunikat o błędzie. To raczej nie mogła być uszkodzona geometria.

 

Co można zrobić?

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 bańki to wcale nie tak dużo. Spróboj schować wszystko, zostawić jakieś np ściany i render. Jak sie nie wysypie to nastepne odkryj i render. itd aż do momentu kiedy wylapiesz co sie sypie. Najlepie jak sobie pogrupujesz przed tym wszystkim to bedzie prościej (przykładowo budynek/sciany podłogi, meble, wyposażenie, graty itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dziękuję, skorzystam z tego ale wolałbym znaleźć też skuteczne rozwiązanie.. Ale też pewnie przyznasz, że uszkodzona geometria może być sprawcą problemu? miałeś już coś takiego? ;)

 

Dodam jeszcze że RAM wymiękał jak robiłem na x32 i w związku z tym jak dodawałem więcej do sceny, pojawiały się problemy , komunikaty o błędzie i trzeba było robić kopie zapasowe sceny. Pewnie dlatego geometria jest uszkodzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki wczesniej miales system? np xp32 do jednej aplikacji mogl zaadresowac tylko okolo 2g ramu. vista i w7 x32 chyba nie mialy tego ograniczenia, ale nadal nie mogly wiecej niz to wynikalo z matematyki, czyli cos kolo 3,25 czy jakos tak. jesli masz system x64 i maxy x64, to moze problem tkwic nie z ograniczen tylko z fizycznego braku pamieci. czy to ramu czy grafy. ciezko mi wrozyc z fusow, bo nie podales zadnych parametrow.

 

co do uszkodzonej gejometrii to zdarza sie, szczegolnie jak kozysta sie z importowanych modeli cadowskich, jak porobi sie jakas sieka z normalnymi, dziwnie poklejonymi vertexami. max czasem sobie nie radzi i sie wysypuje. w momencie ruszenia takiego objectu.

tak jak napisalem

merge calej secny do nowego pliku. jak to nie pomoze, to aktualizacje, hotfixy itp. jesli nadal beda klopoty to przyjzyj sie parametrom kompa, jakie ma obciazenie. bo moze to sprzet nie wyrabia.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny problem, pomogła zmiana karty graf na radeona.

Temat był poruszany u nas na forum, sterowniki NV mają jakiegoś buga, przez którego 3dsmax się wysypuje bez powodu.

 

Z 2. strony skoro przy graniu resetuje Ci się komputer, to może być sprawa jakiegoś wadliwego podzespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawniutko odkurzałem komputer, było tak że zalegało w kij qrzu :) a problem z maxem dalej problem, winda się nie wywala, ale zauważyłem że temperatury procesora..

od jednego do czwartego rdzenia: 57, 76, 77, 78 . Chyba nie w porządku... ?

 

zobacze w everest czy sie da gpu i ram zmierzyc

 

Mam 2,50 a miałem już gdzieś z 3 ghz ;] juz zapomnialem jak to sie podkrecalo w biosie, ale nie, teraz tematem problemu jest bug ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności