3d_operator Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Witam, wiem że są inne lepsze programy do tego celu ale ja chciałbym się nauczyć rozkładać siatkę w maxie. Jak to dobrze i w miarę szybko robić. Powiedzmy, że mamy tapicerowaną sofę (wzór jakieś kwiatki). Próbowałem peltem ale mam wiele edge'ów po relaxie rozciągniętych. Ręczne ustawianie vertexów jest bardzo pracochłonne. Pozdrawiam.
Hynol Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Masz jeszcze narzędzie Relax. Możesz je ustawić czy ma dociągać do wielkości face'a czy długości edge'a z tego co pamiętam. Po pelcie ładnie uśrednia wielkość tekstury na obiekcie.
3d_operator Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 Masz jeszcze narzędzie Relax. Możesz je ustawić czy ma dociągać do wielkości face'a czy długości edge'a z tego co pamiętam. Po pelcie ładnie uśrednia wielkość tekstury na obiekcie. A jak to się ustawia (dociągać do wielkości face'a czy edge'a)? Nie wiem dlaczego po relaxie "kręci" mi się siatka i de facto się nie rozkłada :(
Traitor Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Xray unwrap (plugin do maxa). Raz, ciach i rozlozone.
Tomala Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 A jak to się ustawia (dociągać do wielkości face'a czy edge'a)? Nie wiem dlaczego po relaxie "kręci" mi się siatka i de facto się nie rozkłada :( Musisz mieć źle poprowadzone seamy dlatego przy relaxie się wszystko kręci. Seamy to podstawa ;)
mafida Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Możliwe też że masz zmirrorowany ten kawałek i dlatego relax się zapętla,spróbuj odbić w poziomie.Najlepiej sprawdż z teksturką testową czy nie masz odbite w poziomie albo w pionie.Relax świruje na takich odbitych elementach,zwłaszcza bardziej skomplikowanych. Ogólnie unwrap w maxie jest prosty w obsłudze i raczej wszystko da się elegancko zmapować:)
Lucek Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Xray unwrap (plugin do maxa). Raz, ciach i rozlozone. No i za rozsądną cenę!
Traitor Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 No i za rozsądną cenę! To prawda, cena jest swietna.
3d_operator Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 No tak, dodałe najpierw modyfikator symmetry a potem unwrap a powinno być odwrotnie. Mam jeszcze jedno pytanie: jak szybko można dociągać do właściwych wielkości face'a czy edge'a? Mam dużo krawędzi zaznaczonych na czerwono i ręczne ich skalowanie to udręka. Da się to jakoś z automatu poprawić?
Tomala Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Do tego właśnie jest relax. Wszystko zależy od kształtu siatki i rozmieszczenia seamów. Czasami nie da się uniknąć rozciągnięć i ściśnięć siatki bez cięcia jej na małe kawałki. Wyobraź sobie że masz gumową maskę z długim nosem, żeby wszystkie jej elementy rozłożyć na płasko bez rozciągania musiał byś odciąć nos i do tego rozciąć go wzdłuż. W grafice rzadko ktoś odcina nos mapując głowę i wtedy polygony nosa na uv'ce są ściśnięte co w niczym nie przeszkadza.
3d_operator Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 (edytowane) Do tego właśnie jest relax. Wszystko zależy od kształtu siatki i rozmieszczenia seamów. Czasami nie da się uniknąć rozciągnięć i ściśnięć siatki bez cięcia jej na małe kawałki. Wyobraź sobie że masz gumową maskę z długim nosem, żeby wszystkie jej elementy rozłożyć na płasko bez rozciągania musiał byś odciąć nos i do tego rozciąć go wzdłuż. W grafice rzadko ktoś odcina nos mapując głowę i wtedy polygony nosa na uv'ce są ściśnięte co w niczym nie przeszkadza. Ok. A jak mam obicie sofy w kwiaty. To jak seamami uvke potnę to mi się te kwiaty na cięciach (po relaxie) nie będą schodziły? Oczywiście tapicerka sofy też ma szwy ale żeby mi się ładnie rozłożyła siatka uv to muszę zrobić seamy w miejscach gdzie nie mogę ciąć wzoru kwiatków. Jak to zrobić? Ciąć teksturę i dopasowywać, raczej nie będzie dokładnie, możnaby stickować te edge ale wtedy znowu się rozciągną. Co robić, żeby było ok. Edit Czy na obracanie siatki mogą mieć wpływ flipped uv faces? Jak je obrócić? Edytowane 10 Czerwiec 2011 przez 3d_operator
Tomala Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Obracanie jak? Przy relaxie? Jak są obrócone to chyba będą próbowały się obrócić, chyba że są wszystkie obrócone. Przy mapowaniu nieodzownym elementem jest texturka checkera z numerkami żeby było widać czy uv'łki nie są odwrócone. jak już rzeczywiście nie można tej sofy zmapować bez cięcia na kawałki to zawsze możesz ją pomalować w 3d. Przy takim malowaniu szwy się kompletnie nie liczą. Bodypaint 3d, mudbox, viewport canvas w maxie albo inne mari byś musiał mieć. Najlepiej to pokaż model tej sofy jak możesz to Ci powiemy czy to się da ładnie zmapować czy trzeba ciąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się