lex Napisano 2 Czerwiec 2011 Share Napisano 2 Czerwiec 2011 (edytowane) Przepraszam, ale ciągle praktycznie mam jakieś wątpliwości w 3ds maxie, gdyż uczę się modelować, chciałbym te problemy jeśli to nikomu nie przeszkadza na bieżąco móc zapytać :): 1. Co zrobić, aby 3dsmax zapamiętywał położenie widoku kamery w viewporcie? Dajmy na to jestem we front, mam ustawiony widok na okno budynku, przełączam się do perspektive, poczym wracam do front. I obecnie mam sytuacje, że widzę już nie okno a dajmy na to dach i znów muszę ręcznie przestawiać kamere. Bardzo mnie to irytuje. 2. Przełączyłem gdzieś sposób zaznaczania face'ów. Program wcześniej po kliknięciu na face malował go na czerwono, a teraz zaznacza tylko na czerwono obramowanie z siatki... po prostu nie widze co zaznaczyłem... :/ 3. "Gizmo" czy jak to się nazywa - to coś do przesuwania ma to do siebie, że znajduje się gdzieś po środku. Jeśli przysunę się gdzieś blisko to nie mogę przesunąc dajmy na to punktu bo tego czegoś tam nie ma. Muszę oddalić kamere - można to obejść :) ? 4. Jest jakiś skrót klawiszowy na "See Throught" dla bryły? Chiałbym mieć możliwość szybkiego przełączenia. 5. W jaki sposób mogę zwyczajnie dorysować coś do siatki. Załóżmy mam sytuacje, że w powietrzu wiszą sobie dwa niepołączone punkty bedące częścią obiektu. I chce je połączyć linią. Czy też np. chciałbym od skrajnego punktu po prostu rysować siatkę dalej. Np. w przypadku jakichś dziur w modelach. Dzisiaj męczyłem się przez to z bridge, weldem itp. W innym programie mogłem sobie po prostu dorysować jakiś brakujący fragment siatki... 6. Gdzie mogę zapisać wszystkie ustawienia programu, żeby zawsze po uruchomieniu wczytywały się wszystkie ustawienia, które zmieniłem w programie? 7. Jak zwiększyć ilość "cofnięć" zapamiętywanych przez program? Bywa, że mogę cofnąć tylko raz lub dwa, chciałbym żeby program pamiętał np. z 20... Dziękuje, przepraszam jeśli coś jest nie tak z wątkiem. Edytowane 2 Czerwiec 2011 przez lex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 2 Czerwiec 2011 Share Napisano 2 Czerwiec 2011 1. Z widoku perspective ctrl + c, ustawiasz sobie kamerkę. Potem tylko do kamerki konkretnej wracasz. 2. Chyba F2. 3.Na dole na pasku masz współrzędne i suwaczki, tym możesz się pobawić, bez ruszania gizma. 5. Użyj w Editable Poly opcji "cut", żeby ciąć siatkę. Ew. możesz przeciągać edge z shiftem, żeby tworzyć nowe polygony. Nie wiem czy dobrze rozumiem. Ale możesz wejść w tryb edytowania vertexów, tam tworzyć vertexy za pomocą "create", potem wchodzisz w edytowanie polygonów i tam create, i łączysz vertexy w polygon. 7. Masz domyślnie 20 cofnięć. Zawsze wydaje się że 20 na pewno nie cofnął:) Opcja "undo levels", w customize - preferences. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goran Napisano 2 Czerwiec 2011 Share Napisano 2 Czerwiec 2011 4. ALT + X 6. Wszystkie ustawienia zostają zapisane automatycznie i odtworzone przy ponownym uruchomieniu. Można zapisać własny układ UI (układ menu, pasek główny 7, stan bocznych paneli i własnych menu) poleceniem Customize --> Save Custom UI Scheme... a potem ewentualnie przełączać układy UI poleceniem Custom UI and Defaults Switcher... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 3 Czerwiec 2011 Share Napisano 3 Czerwiec 2011 1. jest takie "shitowe" narzedzie Shift+W >REWIND po kliknieciu i przytrzymaniu masz do wyboru kilka ostatnich widokow vewportow 3. F8 az do skutku: ], zmienia plaszczyzny pracy. 6. z tym ogolnie jest problem(albo tylko ja mam: ]) bo ten save podany przez gorana nie dziala na wszystko. Ja ogolnie konfiguruje sobie maxa tak jak chce i go zamykam aby zapamietal. 7.Customze>preference settings>General>Scene undo. powinienes miec wpisane 20. dobrze jest tyle zostawic im wiecej tym zmniejsza sie stabilnosc maxow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lex Napisano 3 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 3 Czerwiec 2011 (edytowane) Dzięki Wam wielkie Miłosz3ds, goran i KoMic. Teraz będzie łatwiej :). Choć nadal mam problem co do pkt 1. Wydaje mi się, że nie w pełni się zrozumieliśmy. Chodzi mi nie o kamere taką co się używa w animacjach ( choć nie tylko ) tylko te domyślne widoki front, left, right itp. Lubię pracować na jednym oknie np. front i przelaczac sie na perspektive ( obecnie pracuje na rozdz 1024 z powodu monitora więc w 4 widokach jest już mała rozdz :) ) I problem polega na tym, że jak z powrotem wracam do front to budynek, który modeluje jest już maciupenki ( gdzies w oddali ). A np. chwile wcześniej miałem ustawiony zoom na jakiś mały punkcik. Strasznie mnie to irytuje i chciałbym, żeby program zapamiętywał ustawienie widoku ( wyzoomowania w nim ) Jest na to rada :( ? edit: 8. Jeszcze taka drobna kwestia. Czy można gdzieś zmienić max ilość znaków dla (nazw) tekstur w formacie 3ds? Max skraca wszystkie nazwy do 8 znaków, natomiast inne programy mogą mieć po 50 i nic się nie czepiają. Teraz z wieloma swoimi modelami mogę mieć spory problem. Da się to zmienić? Edytowane 3 Czerwiec 2011 przez lex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 3 Czerwiec 2011 Share Napisano 3 Czerwiec 2011 1. "Z", centruje widok na selekcji. wtedy zmieniasz sobie widoki F,L,T, lub combo V. i "Z", chyba nie ma innej mozliwosci, ale moge sie mylic 8. nigdy nie kozystalem z 3ds, jest to dosc slaby format, nawet sam autodek jest tego swiadom i chyba tylko z sentymentu nadal go utrzymuje. FBX, obecnie najbardziej uniwersalny format wymiany danych z maxami. CO do samego pytania to nie wiem, ale nie wydaje mi sie aby cos takiego bylo mozliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maksym Napisano 3 Czerwiec 2011 Share Napisano 3 Czerwiec 2011 (edytowane) Dzięki Wam wielkie Miłosz3ds, goran i KoMic. Teraz będzie łatwiej :). Choć nadal mam problem co do pkt 1. Wydaje mi się, że nie w pełni się zrozumieliśmy. Chodzi mi nie o kamere taką co się używa w animacjach ( choć nie tylko ) tylko te domyślne widoki front, left, right itp. Lubię pracować na jednym oknie np. front i przelaczac sie na perspektive ( obecnie pracuje na rozdz 1024 z powodu monitora więc w 4 widokach jest już mała rozdz :) ) I problem polega na tym, że jak z powrotem wracam do front to budynek, który modeluje jest już maciupenki ( gdzies w oddali ). A np. chwile wcześniej miałem ustawiony zoom na jakiś mały punkcik. Strasznie mnie to irytuje i chciałbym, żeby program zapamiętywał ustawienie widoku ( wyzoomowania w nim ) Jest na to rada :( ? Mając aktywne okno widokowe klikasz Views->save active (top, front, itd..) view. Potem jak chcesz przywrócić, to views-> restore active (top, front, itd..) view. Jaki skót klawiaturowy na to jest to nie wiem. Ale zawsze mozesz sobie ustawić własny, nawet jesli domyslnie nie ma. /do takich rzeczy przydaje się biblia maxa, w niej to znalazłem. Wczesniej nawet nie szukalem, bo myslalem ze nie ma takiej mozliwosci... xD Edytowane 3 Czerwiec 2011 przez Maksym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adanedhel Napisano 3 Czerwiec 2011 Share Napisano 3 Czerwiec 2011 1. masz przyzwyczajenia z innych programow 3d i graficznych gdzie ctrl + Z cofalo, a shift + Z powtarzalo (undo - redo) w maxie tak nie ma. jak klikniesz shift + z to ci robi zoom out i pokazuje cala bryle. w maxie redo to chyba shift + y, ale nie mam teraz otwartego maxa i jakos tak dziwnie nie pamietam :P lol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 3 Czerwiec 2011 Share Napisano 3 Czerwiec 2011 Shift+z to undo viewport operation a nie zoom out,bardzo fajna i przydatna funkcja .Normalne redo to ctrl+y a nie shift+y.Shift+y to redo viewport operation. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lex Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 26 Lipiec 2011 Ponawiam wątek, bo mam jedno pytanie apropo materiali. Dlaczego zdarza się, że w oknie z materialami nie widzę wszystkich materiali, które użyłem? Teraz zauważyłem, że w pliku w którym modeluje, na tych kulkach brakuje jednego materialu. Ktoś może wie o co chodzi? Jak sprawić by wyświetlały się wszystkie materiały, których użyłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WildHamster Napisano 26 Lipiec 2011 Share Napisano 26 Lipiec 2011 Ponieważ użyte materiały nie muszą być pokazane w poglądzie a włączyć je możesz przy pomocy scene materials w material /map browserze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 poniewaz jest ograniczona ilosc kulek(tylko wyswietlanie w ME). to nie ma co sie nimi za bardzo przejmowac. jesli zostala Ci jakas wolna zaznacz ja, a nastepnie pipetka pobierz z konkretnego objektu material, albo poszukaj w browserze, scene materials tam na bank musisz znalesc- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lex Napisano 27 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2011 Dziwny ten 3ds max :/. Ten program jest jakiś masakrycznie nieintulicyjny :/ Dzięki za pomoc... Sęk w tym, że kulek zostało od cholery, ale ta jedna zniknęła po prostu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djvortexxx Napisano 28 Lipiec 2011 Share Napisano 28 Lipiec 2011 Nie chce zakładać tematu specjalnie by zapytać tak więc uczynie to tutaj jeśli można , mianowicie za każdym razem gdy ustawie sobie blueprinty i zrobie zoom to mi się robi pikseloza ;/ choćby obrazki były w rozdzielczości 3tys na ileś zawsze to samo strasznie mnie to wkur ;( a w ustawieniach mam zaznaczone 1024 512 i match bitmap i by sie nie rozmywało a to i tak na nic. Używam maxa 09 grafika radek x1600 256mb coś da się poradzić bo ja już nie wiem ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 28 Lipiec 2011 Share Napisano 28 Lipiec 2011 a zapisuja Ci się te ustawienia? Zrób je zapisz i otwórz jeszcze raz i sprawdź czy się zapisały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djvortexxx Napisano 28 Lipiec 2011 Share Napisano 28 Lipiec 2011 Własnie że się zapisują .. no cóż jak się nie da to nie ma co kombinowac :/ może wina grafiki no nic trzeba na pikselach się bawić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lex Napisano 24 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2011 Takie pytanie: Czy można w 3ds max robić podobnie jak w sketchupie rzeczy takie jak: - kopiowanie okien na obiekcie, czyli po prostu jakiegoś fragmentu siatki - wklejanie siatki w siatkę. Właśnie na przykładzie okien to najlepiej wytłumaczyć - mam zrobione wycięcie na okno (wgłębienie ) i chce je skopiować ileś razy na daną ścianę - obracanie obiektu po ścianie np. robienie szczytów dla kamienic - najpierw rysuje obrys, a potem obracam go wzdłuż ścian i program generuje siatkę - tak się to robi w sketchup, a w maxie da radę? I ostatnia sprawa to przesuwanie obiektów, punktów itd wzdłuż danej ściany linii itp. W Maxie łatwo coś przesunąć w osi X,Y,Z, ale co jeśli chcemy coś przesunąć po skosie, wzdłuż ściany? może ktoś polecic jakąś metodę? Chodzi o sytuacje jak mam np. ukośną ścianę budynku, na niej powycinane okna, i np. rząd okien chcę przesunąć ( na ścianie ). Jeśli zrobie to X,Y,Z to zdeformuje mi się siatka zawsze - powierzchnia ściany już nie będzie idealnie płaska i przez to mogą psuć się cienie itd. Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się