Skocz do zawartości

Smok - budowa siatki


Avatar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post.

A więc od niedawna zainteresowałem się grafiką 3d, przejrzałem wiele tutoriali, ale w końcu postawiłem zrobić coś swojego.

Natrafiłem na pierwszy dość poważny problem z którym sobie niemego poradzić

 

otóż niemego sobie poradzić z zrobieniem skrzydła między łokciem a resztą ciała gdyż siatkę mam za gęstą a nijak idzie mi ją uprościć, a chciałbym żeby ta błona kończyła się przy ogonie

260m.png

261m.png

 

drugi problem jest taki sam tylko chodzi o głowę wymodelowałem ją osobne i teraz mam problem ją przyłączyć

263m.png

 

Proszę o jakieś porady jak sobie z tym poradzić bo już nie mam żadnego pomysłu, czytałem podobne wątki ale nie znalazłem dobrej odpowiedzi na to pytanie, więc postanowiłem przestawić jak to wygląda umnie

265m.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pozamykaj/zredukuj krawędzie w odpowiednich miejscach.Potem przyłącz głowę i co tam chcesz ze skrzydłem.Na końcui jak będą jakieś błędy z siatą to sobie poprawisz.Spokojnie możesz nawet trójkątów narobić jak sie nie da inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, oczywiście problemem jest tutaj topologia z która masz dość spory problem. W zrozumieniu o co chodzi powinny pomoc te tutoriale (jest ich tam więcej wiec możesz obadać wszystkie)

 

http://www.blendercookie.com/2010/01/28/topology-overview-the-head/

http://www.blendercookie.com/2010/02/01/tip-controlling-topology-flow/

 

Powinieneś sobie stworzyć podstawowe loopy tak jak przy modelowaniu głowy (wokół nosa, oczu rogów skrzydeł itd) a następnie powypełniać otwory faceami.

 

Żeby nie robić od nowa to szybka pomoc przy łączeniu głowy do reszty tułowia. 3 obrazek, Loopy powieki/brwi powinieneś tak poprowadzić żeby zamknęły się w około oka. Te które masz nad okiem powinieneś zamknąć nad czołem. Brakuje linii szczęki bo wszystkie loopy poprowadziłeś prosto na szyję. To samo z loopami w nosie. Też powinny iść dookoła.

Przejrzyj te tutoriale to na pewno sporo więcej wyłapiesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem uprościłem ten model wzorując się na tym co mi pokazałeśi wyszło to tak

109m.jpg

 

następnie zacząłem dodawać loopy w celu większego szczegółu i osiągnąłem coś takiego

 

126m.png

 

 

ciężko jest mi teraz osiągnąć podobny efekt do tego co ostatnio

----------------------------------------------

 

Ostatecznie osiągnąłem coś takiego

 

16m.jpg

 

raczej nieosiągane nic lepszego bez zagęszczenia siatki ale puki co nie chce tego robić

 

próbowałem coś zrobić z ciałem ale mi nie wychodzi, szukałem jakiś przykładów ale nie znalazłem takich żeby wszystko było dobrze widoczne

obecnie wygląda to tak

 

59m.png

 

i tu moja prośba mógłbyś mi walnąć taki prosty model jak w przypadku głowy, zwłaszcza interesują mnie okolice ramion i nóg

Edytowane przez Avatar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od siebie dodam, że powinieneś tworząc siatkę po pierwsze starać się zachować w miarę równomierną wielkość wielokątów będących blisko siebie i najlepiej żeby były w miarę kwadratowe (tzn. bez podłużnych). Druga sprawa to pięcio-i-więcej-kąty, które powinieneś rozbić na czworokąty z skromnym dodatkiem trójkątów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem, ale spróbuje.

Temat może i trudny ale więcej się nauczę szukając rozwiązań w jakimś własnym projekcie niż robić kropka w kropkę to co inni pokazują, a z tego co się wyczytałem siatka ma znaczenie jeśli chce się potem rigować model żeby go ustawić w scenie ale do tego daleka droga.

 

Poza tym wzorując się na tym co mi podesłał Rice osiągnąłem coś takiego

109m.jpg

112m.jpg

113m.jpg

114m.png

Jest coś lepiej czy dalej źle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja o topologii pisałem właśnie ze względu na animacje. Nawet jeśli byś nie robił animacji z tego, to zawsze lepiej jest robić dobre modele które da sie zanimować. Teraz jest dużo lepiej. Jak pewnie zauważyłeś nad przednią kończyną zrobilem ci niebieski loop żebyś miał miejśce na mieśnie (to z jakiejś refki smoka sie kierowałem) nad tylnią łapą tego nie ma ale zawsze możesz coś takiego zrobić bo jak patrze na twój model to napewno by to nie zaszkodziło. Loop czerwony który idzie od ogona pod kark miał zrobić ci wiecej miejsca na skrzydła ale dopiero teraz sobie przypomniałem ;D

 

A jeszcze jedna sprawa, na modelu na którym nie masz subdivision surface czyli tego wygładzania co dodaje nowe loopy staraj sie zeby wszystko było gładkie tzn żeby wszystkie loopy które prowadzisz miały kształt łuku bo te łamane które stosujesz wyglądają bardzo źle. Wszystkie Face'y staraj się zeby miały w miarę jednakową wielkość, jedynie w miejscach które bedą sie zginać (ręce, nogi itp) możesz troche bardziej zagęścić.

Walcz dalej, pozdro

 

zeby było wiadomo o czym pisze

2zqvl2g.png

Edytowane przez rice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, sorki że tak długo ale nie miałem za bardzo czasu ostatnimi dniami.

A więc starałem się poprawić trochę siatkę tak jak mówiłeś ale nie wiem czy dobrze to zrozumiałem oraz dodałem miejsce wokół tylnej nogi na mięśnie.

126m.png

 

Ostatnio próbuje zrobić dłoń ale wszystko kończy się katastrofą, starałem się trochę wzorować na tym

http://www.blendercookie.com/2010/02/25/topology-review-hand/

ale ciężko mi cokolwiek zrobić bo model jest dość trudny dla mnie i niemego dokładnie każdego miejsca zobaczyć.

 

I tu moja prośba o jakiś prosty przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności