thegame Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 Witam! Głowię się od jakiegoś czasu jak zespawać kilka tub. Stworzyłem 4 identyczne obok siebie tuby i chce je bokami połączyć ze sobą. Niestety target weld zawodzi... innych technik nie znam. Dodam jeszcze, że 3 tuby są kopiami pierwowzoru. Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
Adanedhel Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 bez screena moze byc ciezko cos zaradzic.
thegame Napisano 22 Czerwiec 2011 Autor Napisano 22 Czerwiec 2011 Sprawa się nieco odmieniła od ostatniego razu ale nadal jest podobny problem. Połączyłem wszystkie tuby za pomocą Bloean ale znowu nie mogę do tych tub dołączyć dosłownie niczego, plane, boxa totalnie niczego.. proszę o pomoc.
sebx Napisano 22 Czerwiec 2011 Napisano 22 Czerwiec 2011 Swtórz jedną taką tube i dodaj modyfikator symetry , odpowiednio ustaw gizmo i gotowe ,bez psucia siatki.
thegame Napisano 22 Czerwiec 2011 Autor Napisano 22 Czerwiec 2011 Nadal nie mogę połączyć tuby z planem... Dodam, że chcę to zrobić za pomocą target weld.
mafida Napisano 22 Czerwiec 2011 Napisano 22 Czerwiec 2011 Żeby zrobić weld w maxie musisz mieć otwartą krawędż.Zrób dziure w tych tubach i przywelduj plane do jednego z vertexów wokół dziury,wtedy zrozumiesz o co chodzi;).
thegame Napisano 23 Czerwiec 2011 Autor Napisano 23 Czerwiec 2011 No właśnie nie rozumiem tego dalej.. czasem wychodzi a czasem nie. Usuwam i tworze nowe plane ale niktóre wierzchołki mi się nie łączą. O co w tym chodzi?
Adanedhel Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 zrob tak jak na zalaczniku... czerwone plane'y do usuniecia> do "rekojesci" dodaj modyfikator shell i daj do wewnatrz jakas grubosc zeby byla rowna grubosci tych plane'ow usuwanych z tub> laczysz kolejne edge (te na zielono) ze soba uzywajac opcji bridge( zaznaczasz 2 naprzeciwlegle edge i dajesz bridge) pamietaj zeby moc uzywac opcji bridge musisz miec calosc polaczona w jeden obiekt editable poly. pozdrawiam
thegame Napisano 24 Czerwiec 2011 Autor Napisano 24 Czerwiec 2011 Ok dzięki wielkie. Mam nadzieję, że uda mi się to skończyć. Pozdrawiam.
Tores Napisano 24 Czerwiec 2011 Napisano 24 Czerwiec 2011 Masz za gęstą geometrię. Wywal te podziały na wysokości a już będzie ci łatwiej. Ogólnie lepszą metodą byłoby pobawienie się w prostą geometrię i dodanie turbosmootha do tego. Więcej byś się z tego nauczył niż używanie booleana w maxie, na który jeszcze nie raz będziesz narzekał.
Hynol Napisano 25 Czerwiec 2011 Napisano 25 Czerwiec 2011 W rzeczy samej. Tym bardziej że ta siatka nie wyjdzie dobrze podczas renderingu - ostre krawędzie będą źle wyglądać w połączeniu z metalem. A turbosmooth byłby idealny do tego przedmoitu.
Adanedhel Napisano 25 Czerwiec 2011 Napisano 25 Czerwiec 2011 hynol i tores maja racje. w maxie powinno sie pracowac na jak najprostszych siatkach i potem dodajac tylko jeden z kilku mozliwych modyfikatorow uzyskujemy zadany efekt smuklosci: turbosmooth/meshsmooth/smooth... to jest prostsze wyjscie i lepsze dla szybkosci pracy: mniej poly > szybsza praca na viewporcie i przy renderingu.
thegame Napisano 27 Czerwiec 2011 Autor Napisano 27 Czerwiec 2011 Rozumiem, że chodzi wam o dużą ilość tych prostokątów? Jeśli tak, to mam taki problem, że nigdy nie wiem kiedy i czy przyda mi się dana krawędź/wierzchołek. Czy nie będzie potrzebny podczas pracy itp. Jak temu zaradzić?
Rekomendowane odpowiedzi