thegame Napisano 21 Czerwiec 2011 Share Napisano 21 Czerwiec 2011 Witam! Głowię się od jakiegoś czasu jak zespawać kilka tub. Stworzyłem 4 identyczne obok siebie tuby i chce je bokami połączyć ze sobą. Niestety target weld zawodzi... innych technik nie znam. Dodam jeszcze, że 3 tuby są kopiami pierwowzoru. Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adanedhel Napisano 21 Czerwiec 2011 Share Napisano 21 Czerwiec 2011 bez screena moze byc ciezko cos zaradzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thegame Napisano 22 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2011 Sprawa się nieco odmieniła od ostatniego razu ale nadal jest podobny problem. Połączyłem wszystkie tuby za pomocą Bloean ale znowu nie mogę do tych tub dołączyć dosłownie niczego, plane, boxa totalnie niczego.. proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 22 Czerwiec 2011 Share Napisano 22 Czerwiec 2011 Swtórz jedną taką tube i dodaj modyfikator symetry , odpowiednio ustaw gizmo i gotowe ,bez psucia siatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thegame Napisano 22 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2011 Nadal nie mogę połączyć tuby z planem... Dodam, że chcę to zrobić za pomocą target weld. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 22 Czerwiec 2011 Share Napisano 22 Czerwiec 2011 Żeby zrobić weld w maxie musisz mieć otwartą krawędż.Zrób dziure w tych tubach i przywelduj plane do jednego z vertexów wokół dziury,wtedy zrozumiesz o co chodzi;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thegame Napisano 23 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2011 No właśnie nie rozumiem tego dalej.. czasem wychodzi a czasem nie. Usuwam i tworze nowe plane ale niktóre wierzchołki mi się nie łączą. O co w tym chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adanedhel Napisano 23 Czerwiec 2011 Share Napisano 23 Czerwiec 2011 zrob tak jak na zalaczniku... czerwone plane'y do usuniecia> do "rekojesci" dodaj modyfikator shell i daj do wewnatrz jakas grubosc zeby byla rowna grubosci tych plane'ow usuwanych z tub> laczysz kolejne edge (te na zielono) ze soba uzywajac opcji bridge( zaznaczasz 2 naprzeciwlegle edge i dajesz bridge) pamietaj zeby moc uzywac opcji bridge musisz miec calosc polaczona w jeden obiekt editable poly. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thegame Napisano 24 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2011 Ok dzięki wielkie. Mam nadzieję, że uda mi się to skończyć. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 24 Czerwiec 2011 Share Napisano 24 Czerwiec 2011 Masz za gęstą geometrię. Wywal te podziały na wysokości a już będzie ci łatwiej. Ogólnie lepszą metodą byłoby pobawienie się w prostą geometrię i dodanie turbosmootha do tego. Więcej byś się z tego nauczył niż używanie booleana w maxie, na który jeszcze nie raz będziesz narzekał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 25 Czerwiec 2011 Share Napisano 25 Czerwiec 2011 W rzeczy samej. Tym bardziej że ta siatka nie wyjdzie dobrze podczas renderingu - ostre krawędzie będą źle wyglądać w połączeniu z metalem. A turbosmooth byłby idealny do tego przedmoitu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adanedhel Napisano 25 Czerwiec 2011 Share Napisano 25 Czerwiec 2011 hynol i tores maja racje. w maxie powinno sie pracowac na jak najprostszych siatkach i potem dodajac tylko jeden z kilku mozliwych modyfikatorow uzyskujemy zadany efekt smuklosci: turbosmooth/meshsmooth/smooth... to jest prostsze wyjscie i lepsze dla szybkosci pracy: mniej poly > szybsza praca na viewporcie i przy renderingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thegame Napisano 27 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 27 Czerwiec 2011 Rozumiem, że chodzi wam o dużą ilość tych prostokątów? Jeśli tak, to mam taki problem, że nigdy nie wiem kiedy i czy przyda mi się dana krawędź/wierzchołek. Czy nie będzie potrzebny podczas pracy itp. Jak temu zaradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi