Napisano 21 Czerwiec 201113 l Witam! Głowię się od jakiegoś czasu jak zespawać kilka tub. Stworzyłem 4 identyczne obok siebie tuby i chce je bokami połączyć ze sobą. Niestety target weld zawodzi... innych technik nie znam. Dodam jeszcze, że 3 tuby są kopiami pierwowzoru. Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
Napisano 22 Czerwiec 201113 l Autor Sprawa się nieco odmieniła od ostatniego razu ale nadal jest podobny problem. Połączyłem wszystkie tuby za pomocą Bloean ale znowu nie mogę do tych tub dołączyć dosłownie niczego, plane, boxa totalnie niczego.. proszę o pomoc.
Napisano 22 Czerwiec 201113 l Swtórz jedną taką tube i dodaj modyfikator symetry , odpowiednio ustaw gizmo i gotowe ,bez psucia siatki.
Napisano 22 Czerwiec 201113 l Autor Nadal nie mogę połączyć tuby z planem... Dodam, że chcę to zrobić za pomocą target weld.
Napisano 22 Czerwiec 201113 l Żeby zrobić weld w maxie musisz mieć otwartą krawędż.Zrób dziure w tych tubach i przywelduj plane do jednego z vertexów wokół dziury,wtedy zrozumiesz o co chodzi;).
Napisano 23 Czerwiec 201113 l Autor No właśnie nie rozumiem tego dalej.. czasem wychodzi a czasem nie. Usuwam i tworze nowe plane ale niktóre wierzchołki mi się nie łączą. O co w tym chodzi?
Napisano 23 Czerwiec 201113 l zrob tak jak na zalaczniku... czerwone plane'y do usuniecia> do "rekojesci" dodaj modyfikator shell i daj do wewnatrz jakas grubosc zeby byla rowna grubosci tych plane'ow usuwanych z tub> laczysz kolejne edge (te na zielono) ze soba uzywajac opcji bridge( zaznaczasz 2 naprzeciwlegle edge i dajesz bridge) pamietaj zeby moc uzywac opcji bridge musisz miec calosc polaczona w jeden obiekt editable poly. pozdrawiam
Napisano 24 Czerwiec 201113 l Autor Ok dzięki wielkie. Mam nadzieję, że uda mi się to skończyć. Pozdrawiam.
Napisano 24 Czerwiec 201113 l Masz za gęstą geometrię. Wywal te podziały na wysokości a już będzie ci łatwiej. Ogólnie lepszą metodą byłoby pobawienie się w prostą geometrię i dodanie turbosmootha do tego. Więcej byś się z tego nauczył niż używanie booleana w maxie, na który jeszcze nie raz będziesz narzekał.
Napisano 25 Czerwiec 201113 l W rzeczy samej. Tym bardziej że ta siatka nie wyjdzie dobrze podczas renderingu - ostre krawędzie będą źle wyglądać w połączeniu z metalem. A turbosmooth byłby idealny do tego przedmoitu.
Napisano 25 Czerwiec 201113 l hynol i tores maja racje. w maxie powinno sie pracowac na jak najprostszych siatkach i potem dodajac tylko jeden z kilku mozliwych modyfikatorow uzyskujemy zadany efekt smuklosci: turbosmooth/meshsmooth/smooth... to jest prostsze wyjscie i lepsze dla szybkosci pracy: mniej poly > szybsza praca na viewporcie i przy renderingu.
Napisano 27 Czerwiec 201113 l Autor Rozumiem, że chodzi wam o dużą ilość tych prostokątów? Jeśli tak, to mam taki problem, że nigdy nie wiem kiedy i czy przyda mi się dana krawędź/wierzchołek. Czy nie będzie potrzebny podczas pracy itp. Jak temu zaradzić?