Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

[ATTACH]80816[/ATTACH]

Program: 3ds Max 9

Moduł fizyki: reactor

Render: mental ray

Tekstury: 3ds Max (Wood, Arch and Design)

Edytowane przez kamcio1
Temat
  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tekstury bardzo słabe. Zero realizmu.

Wcale nie widać tutaj Mentala (scena wygląda jakby była wyrenderowana Scanlinem),

Kulki można było ułożyć ręcznie, bez użycia Reactora. Jak chciałeś pochwalić się jego znajomością, mógłbyś załączyć jakąś animacje itp.

 

Ogólnie bardzo słabo, rozumiem że się uczysz więc tak jak tutaj kolega wcześniej napisał odsyłam do tutoriali. Ćwicz dużo, a napewno będzie lepiej.

Napisano

Hm osobiście uważam, że wszelkiego rodzaju biblie owszem dobre są na start, ale do większych rzeczy to już nie wystarcza :) Pozatym tutoriale mają jedną zasadniczą przewagę - są ogólnodostępne w sieci, w bardzo dużej i ilości poruszają konkretne tematy ;) Owszem wsród nich jest dużo crapu, ale uważam, że dzięki nim można się nauczyć już niemal wszystkiego.

Napisano (edytowane)

Przeczytałem właśnie tą "Biblię" którą wymieniłeś prawie w całosci (z pominięciem animacji i nauki skryptowania, chociaż samą animację liznąłem z innej książki), i z doświadczenia powiem że choć książka ma potężną dawkę wiedzy, to nie daje żadnych praktycznych umiejętności. Te masz szansę rozwinąć tylko tworząc samodzielne projekty, a nigdy przerabiając przykłady z samouczków. Nie jestem żadnym wielkim grafikiem żeby kogokolwiek pouczać, ale owszem, książkę przeczytaj żeby połapać podstawy, ale potem zabieraj się za robotę bo żadna książka sama z Ciebie grafika nie zrobi.

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Nie zgadzam sie dokładnie w 100%.

Super że zaczynasz od książki. Solidne zapoznanie sie z podstawami za pomocą książki własnie znakomicie ułatwia zrozumienie tutoriali, które owszem są wskazane ale w drugim etapie nauki. W tutorialach wiele podstawowych rzeczy sie pomija lub pokazuje skrótowo. Poza tym łatwe do znalezienia czy nawet kupienia są gotowe sceny z których tez wiele można sie nauczyć. Ale do tego trzeba konkretnie znać podstawowe zasady poruszania sie w programie. A tego tutoriale nie dają, bo z reguły są skupione na bardzo konkretnych zagadnieniach

Namawianie do nie korzystania z książek to niedźwiedzia przysługa. Nie tylko w grafice

Nie bede sie wypowiadał na temat akurat tej książki bo nie znam. Chodziło o ogólną zasade

 

A sama praca.. no niema o czym mówić. Zostaw sobie galerie na później. Na razie nie ma sie czym chwalić. Ale za pół roku kto wie

Napisano

tez uwazam, ze biblie sa dobre na poczatek, bardzo dokladnie precyzyjnie opisane bez zadnych skrótów myslowych i zalozen ze cos jest znane i oczywiste. latwe proste i zrozumiale. Sam zaczynalem od takiej do maxow 2.5 : ]

Napisano

ja zaczynałem od książki z armatą :) Też do 2.5 chyba. Straszny staroć ale polecam w dalszym ciągu. Bardzo fajnie pomyslana ksiązeczka

Napisano
Przeczytałem właśnie tą "Biblię" którą wymieniłeś prawie w całosci (z pominięciem animacji i nauki skryptowania, chociaż samą animację liznąłem z innej książki), i z doświadczenia powiem że choć książka ma potężną dawkę wiedzy, to nie daje żadnych praktycznych umiejętności. Te masz szansę rozwinąć tylko tworząc samodzielne projekty, a nigdy przerabiając przykłady z samouczków. Nie jestem żadnym wielkim grafikiem żeby kogokolwiek pouczać, ale owszem, książkę przeczytaj żeby połapać podstawy, ale potem zabieraj się za robotę bo żadna książka sama z Ciebie grafika nie zrobi.

Na książce jest napis "WIEDZA OBIECANA", nie "UMIEJĘTNOŚCI OBIECANE" :P.

Napisano

Pomodeluj troche, pomału potem przejdz do renderingu. Pobaw się tez fotografia (nota bene przyda sie w jakimkolwiek stopniu stycznosc z nia), obserwuj swiat. Wez sobie za cel cos prostego, (tylko nie zbytnio!) ale konkretnego, żeby odwzorowac w miare wiernie pod kazdym aspektem. Przerob dokladnie, nie pobieznie, konkretne tutoriale.

Napisano

Przenieś, przepraszam bardzo, ten wątek do WIP. To nie jest miejsce na pokazywanie progressu a jedynie porządnie upicowanych, ukonczonych prac.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności