ozi_ns Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 (edytowane) Będę tu zamieszczał modele z których będę w miare zadowolony, gdyż na razie uczę się i liczę na wasze wskazówki nad czym popracować i co poprawić. BOBIK - Robo Dog Pierwszy model praktycznie skończony - praktycznie ponieważ czuje jakiś (niedosyt) czegoś brak, coś mi nie pasuje. Może wasza opinia pomoże mi go dokończyć. Jest to model wykonany w 3ds max, pierwszy jaki wykonałem z użyciem Vray. Mile widziana krytyka, zawierająca porady tłumacząca jak poprawić wytykane błędy. Edytowane 16 Wrzesień 2012 przez ozi_ns
piko84 Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 Przede wszystkim daj mu różne materiały, taki jednorodny materiał nie wpływa pozytywnie na odbiór i popracuj nad studiem.
ozi_ns Napisano 13 Lipiec 2011 Autor Napisano 13 Lipiec 2011 Na razie mam z tym dość duży problem, vray używam dopiero pierwszy dzień. Podczas tworzenia modelu miałem mental ray, ale on wymaga zbyt wile pamięci (często wyskakiwał błąd). Studio wykonywałem używając vray według tutoriali ale zawsze napotykałem ten sam problem, ustawienie multipliera świateł na 10 lub 5, a u mnie powodowało to przepalenie sceny. Studio wygląda następująco multiplier świateł: to bliżej nas 1.3 kolor r255 g239 b194 to dalej 2 kolor r255 g239 b194 środkowe 1.3 kolor r203 g151 b255 dodatkowo oświetlenie przy pomocy hdri Chciał bym jeszcze dodać siatkę, ale pracowałem na kilku warstwach turbosmooth (ze względu na wycinane otwory) i nie bardzo wiem na jakim poziomie ją pokazać. Zależy mi na zachowywaniu dobrej topologi ale jest to na razie bardzo trudne.
Zernat Napisano 15 Lipiec 2011 Napisano 15 Lipiec 2011 Sprobuj zwiekszyc swiatlo tak jak chcesz a ISO kamery daj na okolo 50. Mysle ze powinno pomoc ale nie jestem pewien :)
ozi_ns Napisano 15 Lipiec 2011 Autor Napisano 15 Lipiec 2011 Mam nadzieje, że idę w dobrym kierunku za waszymi radami. Poprawiłem nieco siatki usuwając kilka zbędnych loopów, oraz pozbyłem się wszystkich trójkątów. Bryła tworząca głowę została cofnięta do formy bazowej i wymodelowana od nowa z drobnymi zmianami, oraz na pojedynczych warstwach poly i smooth. Wciąż walczę ze studiem i materiałami, powoli przyzwyczajam się do vray:)
pabulo Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 To studio też nijakie chociaz lepsze niż poprzednio, ogólnie wygląda juz jako tako. W ramach prezentacji warto by przemyśleć sprawe kadru bo też tak jest testowo mocno Sympatyczny modelik. Ta czarna linia wokół całego boku troche ci sie krzywi i traci płynność. Zresztą ten sam problem w większym czy mniejszym stopniu masz w róznych miejscach. Czcionka w logo straszliwa
ozi_ns Napisano 16 Lipiec 2011 Autor Napisano 16 Lipiec 2011 (edytowane) Dzięki pabulo:) biorę się za poprawki, ale czy mógłbyś wypowiedzieć się obszerniej na temat studio? Co do ujęcia to dopiero po ukończeniu renderu zauważyłem, że nawet nie jest w centrum, pewnie przypadkiem przesunąłem camera terget:P Edytowane 16 Lipiec 2011 przez ozi_ns
maciek.m Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 Model jest oki:) ale studio nie pasuje mi wogole, jest za jednolite, zadnych cieni od pieska. jak by stal w bialym namiocie bezcieniowym. Moze zrob tak zeby studio ku gorze robilo sie ciemniejsze tak samo na boki. zeby cos sie dzialo w tle a nie biala plama. Moze sprobuj podkolorowac je juz w photoshopie.
ozi_ns Napisano 20 Lipiec 2011 Autor Napisano 20 Lipiec 2011 Myślę że jest lepiej, ale wciąż rezultat nie jest idealny np. odbicie "plan-ów" na których jest świecący materiał. Z pewnością jeszcze do niego wrócę, ale na razie zabieram się za nowy projekt w celu trenowania modelingu:)
maciek.m Napisano 20 Lipiec 2011 Napisano 20 Lipiec 2011 no jest zdecydowanie lepiej :) tylko te kremowo/zolte wstawki na lapkach mi nie podchodza, chodzi o kolor. studio juz ok moze tylko za szeroki kadr przez co wydaje sie pustawo. moim zdaniem modelowanie masz juz ladnie opanowane :) 1
ozi_ns Napisano 21 Lipiec 2011 Autor Napisano 21 Lipiec 2011 Zawsze może być lepiej, a trening czyni mistrza. Dzięki za pomoc:)
ozi_ns Napisano 29 Wrzesień 2011 Autor Napisano 29 Wrzesień 2011 Długa przerwa jednak coś tam pracowałem:) a oto i efekty: Teraz pracuje nad teksturami:/ chociaż właściwie już są gotowe. Model na wzór jakiegoś foto znalezionego za pomocą google. Widzę że przypadkowo nie ukryłem obiektów od kontroli riga (obok kolan). Skoro poruszyłem ten temat, może polecicie jakiś fajny sposób (dobrze jak by był to tutorial :p) na rigowanie dłoni, aby była w miarę dobra kontrola.
thecrev Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 (edytowane) Fajny mrówkopies ale mogłeś go troche zmodyfikować palce u nóg widziały takie jak u dłoni bardziej spiczaste, popracuj nad detalami np na rękach i nogach niekiedy widać kanciaki i się dobrze nie schodzą z innymi częściami ale to kwestia poprzesówania. Edytowane 29 Wrzesień 2011 przez thecrev
ozi_ns Napisano 3 Październik 2011 Autor Napisano 3 Październik 2011 Podejście do materiałów pierwsze próbne materiały nieco aktualniejsza wersja Nadal dużo pracy zostało, zastanawiam się nad drobną przeróbką głowy bo nie pasują antenki. nadal nie zrobiłem riga dłoni. Ponadto nadal niektóre elementy są źle ustawione np ostrza. Myślę że jest coraz lepiej:)
ozi_ns Napisano 1 Listopad 2011 Autor Napisano 1 Listopad 2011 obecnie by to było chyba na tyle, rig gotowy czeka na animacje:P ale to może kiedyś jak będę miał czas [ATTACH=CONFIG]82710[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82709[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82708[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82711[/ATTACH]
odnetniN Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 Te ostrza beda chowane? Jesli tak to chyba za dlugie je masz, nie schowaly by sie cale.Ogolnie wyglada wporzo, jedynie glowa mi nie pasuje, ale to juz kwestia gustu (chetnie zobaczylbym ta animacje z nim), pokombinuj jeszcze z postpro, porenderuj osobno jakies passy i je zmixuj. PS: Dodatkowo moglbys zroznicowac materialy, bo teraz wyglada jakby wszedzie byl ten sam materal tylko zmieniony kolor. 1
ozi_ns Napisano 2 Listopad 2011 Autor Napisano 2 Listopad 2011 (edytowane) sPlanowałem robić chowane jednak doszedłem do wniosku, że mniejsze z racjonalnego punktu widzenia nie były by skuteczne w walce. Jeśli chodzi o materiały to faktycznie wyszły podobne, hehe dopiero teraz zauważyłem, że przez ziarno renderu bump zielonego materiału się rozmył i wygląda niemal identycznie jak ciemny który jest gładki. Chciał bym go jeszcze nieco porysować i poniszczyć w Zbrush-u ale jeszcze go nie bardzo ogarniam (może głównie dlatego, że Zb nie jest zbytnio przeznaczony pod myszkę:p) Testowałem już rig podpinając moje kości pod bipeda z darmowymi sekwencjami montion capture, robot wywalający się na skórce od banana wyglądał całkiem zabawnie:D o co chodzi z tymi passami? Edytowane 2 Listopad 2011 przez ozi_ns
ozi_ns Napisano 16 Wrzesień 2012 Autor Napisano 16 Wrzesień 2012 (edytowane) W końcu powróciłem do świata 3d :D oto i efekty: co o tym sądzicie modelować jeszcze czy brać się za materiały? Edytowane 16 Wrzesień 2012 przez ozi_ns
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się