Skocz do zawartości

Teczka 3D: Drimer


ozi_ns

Rekomendowane odpowiedzi

Będę tu zamieszczał modele z których będę w miare zadowolony, gdyż na razie uczę się i liczę na wasze wskazówki nad czym popracować i co poprawić.

 

BOBIK - Robo Dog

Pierwszy model praktycznie skończony - praktycznie ponieważ czuje jakiś (niedosyt) czegoś brak, coś mi nie pasuje. Może wasza opinia pomoże mi go dokończyć. Jest to model wykonany w 3ds max, pierwszy jaki wykonałem z użyciem Vray.

1b7efda07ef4db98.jpg

Mile widziana krytyka, zawierająca porady tłumacząca jak poprawić wytykane błędy.

Edytowane przez ozi_ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na razie mam z tym dość duży problem, vray używam dopiero pierwszy dzień. Podczas tworzenia modelu miałem mental ray, ale on wymaga zbyt wile pamięci (często wyskakiwał błąd). Studio wykonywałem używając vray według tutoriali ale zawsze napotykałem ten sam problem, ustawienie multipliera świateł na 10 lub 5, a u mnie powodowało to przepalenie sceny. Studio wygląda następująco

f77088d88c962bee.jpg

multiplier świateł:

to bliżej nas 1.3 kolor r255 g239 b194

to dalej 2 kolor r255 g239 b194

środkowe 1.3 kolor r203 g151 b255

 

dodatkowo oświetlenie przy pomocy hdri

 

Chciał bym jeszcze dodać siatkę, ale pracowałem na kilku warstwach turbosmooth (ze względu na wycinane otwory) i nie bardzo wiem na jakim poziomie ją pokazać. Zależy mi na zachowywaniu dobrej topologi ale jest to na razie bardzo trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że idę w dobrym kierunku za waszymi radami.

Poprawiłem nieco siatki usuwając kilka zbędnych loopów, oraz pozbyłem się wszystkich trójkątów. Bryła tworząca głowę została cofnięta do formy bazowej i wymodelowana od nowa z drobnymi zmianami, oraz na pojedynczych warstwach poly i smooth. Wciąż walczę ze studiem i materiałami, powoli przyzwyczajam się do vray:)

c01399accce30668.jpg

705bbf5f926e42ed.jpg

f87660b4107d3555.jpg

 

3a00b0db1509ab61.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To studio też nijakie chociaz lepsze niż poprzednio, ogólnie wygląda juz jako tako. W ramach prezentacji warto by przemyśleć sprawe kadru bo też tak jest testowo mocno

 

Sympatyczny modelik. Ta czarna linia wokół całego boku troche ci sie krzywi i traci płynność. Zresztą ten sam problem w większym czy mniejszym stopniu masz w róznych miejscach.

Czcionka w logo straszliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pabulo:) biorę się za poprawki, ale czy mógłbyś wypowiedzieć się obszerniej na temat studio? Co do ujęcia to dopiero po ukończeniu renderu zauważyłem, że nawet nie jest w centrum, pewnie przypadkiem przesunąłem camera terget:P

Edytowane przez ozi_ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest oki:) ale studio nie pasuje mi wogole, jest za jednolite, zadnych cieni od pieska. jak by stal w bialym namiocie bezcieniowym. Moze zrob tak zeby studio ku gorze robilo sie ciemniejsze tak samo na boki. zeby cos sie dzialo w tle a nie biala plama. Moze sprobuj podkolorowac je juz w photoshopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jest lepiej, ale wciąż rezultat nie jest idealny np. odbicie "plan-ów" na których jest świecący materiał. Z pewnością jeszcze do niego wrócę, ale na razie zabieram się za nowy projekt w celu trenowania modelingu:)

e4fafee8d22bb5d7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa przerwa jednak coś tam pracowałem:) a oto i efekty:

df492a37ffcd0656.jpg

e66e2be5d494eb4a.jpg

d5a2a0b62e88ddc4.jpg

Teraz pracuje nad teksturami:/ chociaż właściwie już są gotowe. Model na wzór jakiegoś foto znalezionego za pomocą google.

Widzę że przypadkowo nie ukryłem obiektów od kontroli riga (obok kolan). Skoro poruszyłem ten temat, może polecicie jakiś fajny sposób (dobrze jak by był to tutorial :p) na rigowanie dłoni, aby była w miarę dobra kontrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny mrówkopies ale mogłeś go troche zmodyfikować palce u nóg widziały takie jak u dłoni bardziej spiczaste, popracuj nad detalami np na rękach i nogach niekiedy widać kanciaki i się dobrze nie schodzą z innymi częściami ale to kwestia poprzesówania.

Edytowane przez thecrev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejście do materiałów pierwsze próbne materiały

b678df60ff6d418d.jpg

nieco aktualniejsza wersja

b7651fc4b88f2db8.jpg

Nadal dużo pracy zostało, zastanawiam się nad drobną przeróbką głowy bo nie pasują antenki. nadal nie zrobiłem riga dłoni.

Ponadto nadal niektóre elementy są źle ustawione np ostrza.

Myślę że jest coraz lepiej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ostrza beda chowane? Jesli tak to chyba za dlugie je masz, nie schowaly by sie cale.Ogolnie wyglada wporzo, jedynie glowa mi nie pasuje, ale to juz kwestia gustu (chetnie zobaczylbym ta animacje z nim), pokombinuj jeszcze z postpro, porenderuj osobno jakies passy i je zmixuj.

PS: Dodatkowo moglbys zroznicowac materialy, bo teraz wyglada jakby wszedzie byl ten sam materal tylko zmieniony kolor.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sPlanowałem robić chowane jednak doszedłem do wniosku, że mniejsze z racjonalnego punktu widzenia nie były by skuteczne w walce. Jeśli chodzi o materiały to faktycznie wyszły podobne, hehe dopiero teraz zauważyłem, że przez ziarno renderu bump zielonego materiału się rozmył i wygląda niemal identycznie jak ciemny który jest gładki. Chciał bym go jeszcze nieco porysować i poniszczyć w Zbrush-u ale jeszcze go nie bardzo ogarniam (może głównie dlatego, że Zb nie jest zbytnio przeznaczony pod myszkę:p)

Testowałem już rig podpinając moje kości pod bipeda z darmowymi sekwencjami montion capture, robot wywalający się na skórce od banana wyglądał całkiem zabawnie:D o co chodzi z tymi passami?

Edytowane przez ozi_ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności