SYmek Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 Każdy renderman (air, 3delight, prman, renderdotc) przychodzi z pluginem do Mai.
przems Napisano 10 Październik 2011 Napisano 10 Październik 2011 z testów na tutkach wynika że szybkość tworzenia obrazu obok możliwości to drugie imię tego renderera, w domowych warunkach czas na wyedytowanie choćby jednej ramki np. z chmurą cząstek przy zadowalającej jakości potrafi skłonić do zadumy ;) kiedyś chciałbym potestować ten wynalazek jako plugin, sam po drodze najpierw mam jeszcze Vraya, zobaczę ile na tym pluginie można zyskać jeśli chodzi o kompromis szybkość/jakość.
praetorian Napisano 10 Październik 2011 Napisano 10 Październik 2011 Renderman is Fast ahhh te renderowane kule :) kazdy lubi renderować kule, to najlepszy benchmark ! Pamiętam jak lata temu, jeden typ na pl.comp.grafika.grafika3d pytal o czas renderingu jedej kulki w prmanie, żeby sobie potem pomnożyć przez 500 i wiedzieć jak szybki jest ten renderer ...
bareja Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 ostatnio bylem zaskoczony 3delightem. Poterzebowalem camera dsma, mialem potwor scene i 24 GB ramu na pokladzie. Niestety mantra nie dala rady wyrenderowac sceny. Poszlo 3delighem w 10 minut, a pozniej dsm -> rat. Coraz bardziej przekonuje sie do 3delighta. Tak tylko sobie gadam.
SYmek Napisano 12 Październik 2011 Napisano 12 Październik 2011 To dziwne, ze dopiero teraz :P W kategorii reyes to od dawna klasa dla siebie :)
greengrapes Napisano 12 Październik 2011 Napisano 12 Październik 2011 (edytowane) Najwidoczniej masz za duzo pieniedzy :) a sprawa displacementu to zaleta micropoligonowego renderera. Jak go kupowalem do Mayki 2008 bylo ze tak powiem przyszlosciowo ;) dobre czasy. Ale to nie ma znaczenia. Osobiście nie poruszałem żadnej z zalet technicznych architektury reyes celowo, aby nie wdawać się w rozmowę o wyższości jednej techniki nad drugą, ale rozmawiać o jego filozofii, bo tutaj jest, moim zdaniem, clue sprawy. Na przykład, gdybym miał się zabawić w advocatus diaboli, powiedziałby, że cóż mi w ad 2011 z szybkiego displecementu, którego nie da się pogodzić z szybkim raytracem? Gros efektu, o który chodzi dzisiaj w CG opiera się na tym drugim, nie pierwszym. Zarówno rendertime subdivision jak i displacement były potężną bronią w czasach 32bitowych komputerów, kiedy siatka 100K poly zabijała render. Dzisiaj chłopcy na domowych pecetach liczą miliony poligonów w sekundę albo dwie i jak trzeba, zagęszczają siatkę we viewporcie, który te miliony ciągnie w realtime. I tak można bez końca... Szybki disp., rozmycie ruchu, głębia ostrości? Tak, ale są tego koszty, i nie koniecznie one czynią z prmana standard w filmie. Choć oczywiście to przyjemne nie wiedzieć, co to jest post-pro motion blur... :) I dobrze po co komu taka polemika. Symek chciałem po części zaprezentować możliwości rendermana bo jak widzę po postach nie wszyscy tak świetnie orientują się w temacie. Symek z całym szacunkiem ale dość odważnie piszesz ze CG w dzisiejszych czasach opiera się na raytracingu. W zasadzie jeśli chodzi o cg to każdy myśli o czymś innym. Nie chce niepotrzebnej polemiki ale jak już dziadek Luki ;) wspominał bardziej opiera się to wszystko na trikach. To czym jest standardem w filmie to nie wiem i nie ma sensu o tym myśleć w naszych polskich realiach i tak to jest 99% 3d studio + vray. A szkoda :) Na szczęście jest jeszcze Lunapark i Mistrz Bartolooo :) którego serdecznie pozdrawiam. I firma Televizor gdzie swego czasu renderman był na każdym kompie w farmie, pozdrawiam Karolu :). I futra pewnie dalej licza rmanem :P 3delighta nie znam jak i Mantry i nie widziałem na oczy ale fajnie o tym poczytać jakie są zalety i wady! Interesujący wątek. pozdrawiam Luqasz P. Edytowane 12 Październik 2011 przez greengrapes
beny Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 ... w naszych polskich realiach i tak to jest 99% 3d studio + vray... Całe szczęście, że to nieprawda i stosunek max, maya, xsi rozkłada się mniej więcej 40-40-20. Jedynie jeszcze Hudego bym poprosił więcej w studiach i już będę w 100% happy :)
greengrapes Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Całe szczęście, że to nieprawda i stosunek max, maya, xsi rozkłada się mniej więcej 40-40-20. Jedynie jeszcze Hudego bym poprosił więcej w studiach i już będę w 100% happy :) Oczywiscie to byla mala prowokacja :P. Beny ale az tak optymistycznie 40 Max & 40 Maya ? :) Osobiscie nie szukam niczego ale patrzac od czasu do czau na ogloszenia pracy 3d.pl wyglada to inaczej. Wiem ze ten serwis nie jest wyznacznikiem ale dosyc dlugo istnieje.
beny Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Przez parę studiów mi się przewinęło i z wieloma pracowałem, noi z doświadczenia (Warszawskiego przynajmniej) tak to się kształtuje.
tmdag Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 mozna zrobic liste wiekszych Warszawskich post studii. poprawcie/dopiszcie ;] PI - max (+xsi,h) Alien - max Luna-maya badi-maya tv-maya ha-xsi(+h) packshot-xsi
bartolomeo Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 a z drugiej strony to cała architektura i wizki maxem stoją, więc ciezko bedzie branzy reklamowej nadgonić mayką i xsi... no i jeszcze gry...
nes Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 mozna zrobic liste wiekszych Warszawskich post studii. poprawcie/dopiszcie ;] PI - max (+xsi,h) Alien - max Luna-maya badi-maya tv-maya ha-xsi(+h) packshot-xsi xantus - maya? alviernia - maya(+h) ? 90-10?
DaveBorck Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Odeon - max, lightwave, maya (tak przynajmniej było dwa lata temu) Alvernia - maya + houdini do render i fx
bareja Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 Przepraszam ze zapytam, ale Alvernia - co tam sie takiego dzieje ? Wszedlem na strone, budynek robi wrazenie. Co tam robicie chlopaki ?
Gość User190 Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 Tak z ciekawości zapytam, jak już tak sobie wylewamy kto na czym siedzi. Na jakich systemach macie te softy posadzone? Z chęcią posłucham opinii reklamowych wyjadaczy, na temat pracy różnych softów na różnych systemach. UPDT: PI - max (+xsi,h) Alien - max Luna-maya badi-maya tv-maya ha-xsi(+h) packshot-xsi xantus - maya alvernia - maya,h 2 max, 2 xsi, 3 h, 5 maya
danilo2 Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 Przepraszam ze zapytam, ale Alvernia - co tam sie takiego dzieje ? Wszedlem na strone, budynek robi wrazenie. Co tam robicie chlopaki ? U nas na stronie jest trochę napomknięte o tym co robimy :) http://www.alvernia.com/pl/credits a poza tym, jak Mati napisał, kminimy ;]
bareja Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 Krakow za daleko od Warszawy ;) z reszta musze sie podszkolic, nie znam maya ani h. :(
legomir Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 Hm... ciekawa inicjatywa ale może lepiej zróbcie nowy wątek wiecej osób zauważy i cos ciekawego mozę z tego wyjdzie ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się