Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Każdy renderman (air, 3delight, prman, renderdotc) przychodzi z pluginem do Mai.

  • Odpowiedzi 70
  • Wyświetleń 11,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z testów na tutkach wynika że szybkość tworzenia obrazu obok możliwości to drugie imię tego renderera,

w domowych warunkach czas na wyedytowanie choćby jednej ramki np. z chmurą cząstek przy zadowalającej jakości potrafi skłonić do zadumy ;) kiedyś chciałbym potestować ten wynalazek jako plugin, sam po drodze najpierw mam jeszcze Vraya,

zobaczę ile na tym pluginie można zyskać jeśli chodzi o kompromis szybkość/jakość.

Napisano

Renderman is Fast

 

ahhh te renderowane kule :) kazdy lubi renderować kule, to najlepszy benchmark !

Pamiętam jak lata temu, jeden typ na pl.comp.grafika.grafika3d pytal o czas renderingu jedej kulki w prmanie, żeby sobie potem pomnożyć przez 500 i wiedzieć jak szybki jest ten renderer ...

Napisano

ostatnio bylem zaskoczony 3delightem. Poterzebowalem camera dsma, mialem potwor scene i 24 GB ramu na pokladzie. Niestety mantra nie dala rady wyrenderowac sceny. Poszlo 3delighem w 10 minut, a pozniej dsm -> rat. Coraz bardziej przekonuje sie do 3delighta.

Tak tylko sobie gadam.

Napisano

To dziwne, ze dopiero teraz :P W kategorii reyes to od dawna klasa dla siebie :)

Napisano
Najwidoczniej masz za duzo pieniedzy :)

 

a sprawa displacementu to zaleta micropoligonowego renderera.

 

Jak go kupowalem do Mayki 2008 bylo ze tak powiem przyszlosciowo ;) dobre czasy. Ale to nie ma znaczenia.

 

Osobiście nie poruszałem żadnej z zalet technicznych architektury reyes celowo, aby nie wdawać się w rozmowę o wyższości jednej techniki nad drugą, ale rozmawiać o jego filozofii, bo tutaj jest, moim zdaniem, clue sprawy. Na przykład, gdybym miał się zabawić w advocatus diaboli, powiedziałby, że cóż mi w ad 2011 z szybkiego displecementu, którego nie da się pogodzić z szybkim raytracem? Gros efektu, o który chodzi dzisiaj w CG opiera się na tym drugim, nie pierwszym. Zarówno rendertime subdivision jak i displacement były potężną bronią w czasach 32bitowych komputerów, kiedy siatka 100K poly zabijała render. Dzisiaj chłopcy na domowych pecetach liczą miliony poligonów w sekundę albo dwie i jak trzeba, zagęszczają siatkę we viewporcie, który te miliony ciągnie w realtime. I tak można bez końca... Szybki disp., rozmycie ruchu, głębia ostrości? Tak, ale są tego koszty, i nie koniecznie one czynią z prmana standard w filmie. Choć oczywiście to przyjemne nie wiedzieć, co to jest post-pro motion blur... :)

 

I dobrze po co komu taka polemika. Symek chciałem po części zaprezentować możliwości rendermana bo jak widzę po postach nie wszyscy tak świetnie orientują się w temacie. Symek z całym szacunkiem ale dość odważnie piszesz ze CG w dzisiejszych czasach opiera się na raytracingu. W zasadzie jeśli chodzi o cg to każdy myśli o czymś innym. Nie chce niepotrzebnej polemiki ale jak już dziadek Luki ;) wspominał bardziej opiera się to wszystko na trikach. To czym jest standardem w filmie to nie wiem i nie ma sensu o tym myśleć w naszych polskich realiach i tak to jest 99% 3d studio + vray. A szkoda :)

 

Na szczęście jest jeszcze Lunapark i Mistrz Bartolooo :) którego serdecznie pozdrawiam. I firma Televizor gdzie swego czasu renderman był na każdym kompie w farmie, pozdrawiam Karolu :). I futra pewnie dalej licza rmanem :P

 

3delighta nie znam jak i Mantry i nie widziałem na oczy ale fajnie o tym poczytać jakie są zalety i wady! Interesujący wątek.

 

 

pozdrawiam

Luqasz P.

Edytowane przez greengrapes

Napisano
... w naszych polskich realiach i tak to jest 99% 3d studio + vray...

 

Całe szczęście, że to nieprawda i stosunek max, maya, xsi rozkłada się mniej więcej 40-40-20. Jedynie jeszcze Hudego bym poprosił więcej w studiach i już będę w 100% happy :)

Napisano
Całe szczęście, że to nieprawda i stosunek max, maya, xsi rozkłada się mniej więcej 40-40-20. Jedynie jeszcze Hudego bym poprosił więcej w studiach i już będę w 100% happy :)

 

Oczywiscie to byla mala prowokacja :P. Beny ale az tak optymistycznie 40 Max & 40 Maya ? :) Osobiscie nie szukam niczego ale patrzac od czasu do czau na ogloszenia pracy 3d.pl wyglada to inaczej. Wiem ze ten serwis nie jest wyznacznikiem ale dosyc dlugo istnieje.

Napisano

Przez parę studiów mi się przewinęło i z wieloma pracowałem, noi z doświadczenia (Warszawskiego przynajmniej) tak to się kształtuje.

Napisano

mozna zrobic liste wiekszych Warszawskich post studii. poprawcie/dopiszcie ;]

 

PI - max (+xsi,h)

Alien - max

 

Luna-maya

badi-maya

tv-maya

 

ha-xsi(+h)

packshot-xsi

Napisano

a z drugiej strony to cała architektura i wizki maxem stoją, więc ciezko bedzie branzy reklamowej nadgonić mayką i xsi... no i jeszcze gry...

Napisano
mozna zrobic liste wiekszych Warszawskich post studii. poprawcie/dopiszcie ;]

 

PI - max (+xsi,h)

Alien - max

 

Luna-maya

badi-maya

tv-maya

 

ha-xsi(+h)

packshot-xsi

 

xantus - maya?

alviernia - maya(+h) ?

 

90-10?

Napisano

Odeon - max, lightwave, maya (tak przynajmniej było dwa lata temu)

Alvernia - maya + houdini do render i fx

Napisano

Przepraszam ze zapytam, ale Alvernia - co tam sie takiego dzieje ? Wszedlem na strone, budynek robi wrazenie. Co tam robicie chlopaki ?

Napisano

Siedzimy, kminimy... ;)

Napisano

Tak z ciekawości zapytam, jak już tak sobie wylewamy kto na czym siedzi. Na jakich systemach macie te softy posadzone? Z chęcią posłucham opinii reklamowych wyjadaczy, na temat pracy różnych softów na różnych systemach.

 

UPDT:

 

PI - max (+xsi,h)

Alien - max

Luna-maya

badi-maya

tv-maya

ha-xsi(+h)

packshot-xsi

xantus - maya

alvernia - maya,h

 

2 max, 2 xsi, 3 h, 5 maya

Napisano
Przepraszam ze zapytam, ale Alvernia - co tam sie takiego dzieje ? Wszedlem na strone, budynek robi wrazenie. Co tam robicie chlopaki ?

 

U nas na stronie jest trochę napomknięte o tym co robimy :)

http://www.alvernia.com/pl/credits

 

a poza tym, jak Mati napisał, kminimy ;]

Napisano

Krakow za daleko od Warszawy ;) z reszta musze sie podszkolic, nie znam maya ani h. :(

Napisano

Hm... ciekawa inicjatywa ale może lepiej zróbcie nowy wątek wiecej osób zauważy i cos ciekawego mozę z tego wyjdzie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności