lex Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Pozwolę sobie otworzyć wątek, w którym będę zadawał pytania na temat mental ray, żeby nie otwierać wielu wątków. Niestety mało jest tutoriali do tego programu po Polsku, a to co jest nie zawsze jestem w stanie załapać. 1. Co zrobić, by budynki nie były takie wyblakłe, jaskrawe, jakby zamglone. Tu przykładowy render. Właściwie jedyne co zmieniałem to ratraced shadows włączyłem i daylight. Próbowałem coś zmieniać w materialiach np. blinn na metal itp, ale to kompletnie nic nie daje dla mental ray. Ktoś jest w stanie mi pomóc, jak to najszybciej mogę naprawić bez ustawiania tych liczb itd. Chodzi mi o to, że to jest takie wyblakłe, zamglone, mimo, iż na teksturze ma dużo większe nasycenie i lepszy kolor. Np. dach na teksturze jest ciemno szary, a na renderze jasno szary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akkarin Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 1. jaki program uzywasz? 2. generalnie zastosuj korekcje gammy dla textur (linear workflow + gamma correction), 3. jesli to jest max to uzyj rendering/exposure control/ logarithmic exposure control, gamma na 2.2 przy daylight systemie to podstawa 3.1otworz photoshop, wrzuc curves, ustaw wysoki kontrast i beda kolorki, z liniowego obrazka zrobisz wtedy sRGB (z korekcja gammy) co by ladnie w skali logarytmicznej wygladal na twoim monitorze bo i w takiej przestrzeni on pracuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
lex Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 Dziękuje Tobie bardzo pięknie :). Czasem jedno kliknięcie załatwia bardzo wiele, a znalezienie problemu w tutorialu przychodzi bardzo ciężko. Bawiłem się ustawieniami w environment wcześniej, ale na to ustawienie nie wpadłem. Teraz to wygląda po ludzku :). A umiesz powiedzieć jak to jest z nakładaniem tych materiali z mentala? Np. dla obiektów takich jak budynki ( tynk, cegła ) czy też nawierzchnie asfalt itp. warto coś zmieniać? I jeśli tak to, która zakładka jest za te materiale odpowiedzialna. Wertowałem to trochę, zmieniałem w zwykłym material jakieś wartości, ale to nic nie dawało. Oczywiści chodzi o 3ds max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lex Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 Czy może mi ktoś powiedzieć, który parametr odpowiada za wyrazistość renderu? Renderuje sporą otwartą przetrzeń - plac miejski. Niestety wszystko co stoi kawałek dalej jest już dość niewyraźne. Na ostatnim etapie renderowania program rozmazuje obraz troche za mocno i nie widać szczegółów, które powinny być o wiele wyraźniej widoczne. Robie też proste rendery w innym programie do 3d, bez takiego zaawansowanego renderingu i ten aspekt wygląda tam dużo lepiej właśnie przez to, że obraz i krawędzie są wyraźniejsze. Z góry dziękuje :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlito Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Nie włączyłeś czasami kamerze density of field w efektach multipass, popularnie zwanego też jako "dof"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lex Posted September 16, 2011 Author Share Posted September 16, 2011 (edited) Niczego nie włączałem. Nie wiem niestety gdzie jest ta zakładka... A nie ma żadnych ustawień ogólnych odnośnie wyrazistości itp? Może ktoś polecić jakieś dobrze wyglądające darmowe modele drzew, ale z sensowną liczbą poly - nie po 500 tys... Potrzebuje szybko wstawić parę drzew do wizualizacji... Sytuacja w dużym stopniu dotyczy tekstur na ziemi. chodników, kostki itp, gdzie wszystko jest trochę zbyt rozmazane i niewyraźne. Edited September 16, 2011 by lex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlito Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 (edited) http://xfrog.com/2011/01/130-free-xfrogplants-now-available/ W materiałach Standard, nie napiszę teraz dokładnie gdzie bo max coś renderuje właśnie, jest opcja Blur, obniż ją nawet znacznie bo domyślna wartość jest bardzo duża, i może pomoże. Edited September 17, 2011 by Pawlito pomóc chłopakowi Link to comment Share on other sites More sharing options...
lex Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 A możesz sprecyzowac jak już skończysz, bo nie za bardzo wiem czy znalazłem to o czym mówisz. W render setup w zakładce Renderer jest motion blur i contuor. Mówisz o tym? Oba domyślnie miałem wyłączone. Jak włączam, któryś to jest poprawa i kontury lepiej widać. Ale to jeszcze w pełni mnie nie zadawala. Przede wszystkim krawędzie na teksturach są ciągle za słabo widoczne, ale krawędzie modelu widać już lepiej. Wielkie dzięki za te drzewa :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlito Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Wejdź w slot Diffuse materiału gdzie przyporządkowałeś rozmywającą się teksturę. W rolecie Coordinates na samym dole jest parametr Blur z domyślną wartością 1. Obniż go najmniej 10x, wg mnie on jest za mocny i często bywa przyczyną rozmycia tekstur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lex Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 No hmmm... tylko, że ja tam nic nie zmieniałem. Jeśli taki parametr jest domyślnie no to kicha teraz... Bo ja mam tych materiali na obecną chwilę gdzieś z 200... To oznacza z 5x tyle kliknięć do wykonania? No chyba, że da się to zrobić za jednym razem do każdego :)? PS: Po dodaniu drzew mam scene, która ma około 10 mln poly... Ciekaw jestem czy mi się to wyrenderuje :/ To chyba duża liczba? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gientekwl Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Duża liczba, dlatego używaj mrProxy ;) albo licz na oddzielnym pasie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lex Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 mrProxy? Kurde ja łysy w tym wszystkim, ale jakoś wyrenderowałem w miarę znośne wizualizacje :D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now