Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pozwolę sobie otworzyć wątek, w którym będę zadawał pytania na temat mental ray, żeby nie otwierać wielu wątków. Niestety mało jest tutoriali do tego programu po Polsku, a to co jest nie zawsze jestem w stanie załapać.

 

1. Co zrobić, by budynki nie były takie wyblakłe, jaskrawe, jakby zamglone. Tu przykładowy render. Właściwie jedyne co zmieniałem to ratraced shadows włączyłem i daylight. Próbowałem coś zmieniać w materialiach np. blinn na metal itp, ale to kompletnie nic nie daje dla mental ray. Ktoś jest w stanie mi pomóc, jak to najszybciej mogę naprawić bez ustawiania tych liczb itd.

 

wp5q.jpgwp5q.jpg

 

Chodzi mi o to, że to jest takie wyblakłe, zamglone, mimo, iż na teksturze ma dużo większe nasycenie i lepszy kolor. Np. dach na teksturze jest ciemno szary, a na renderze jasno szary.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. jaki program uzywasz?

 

2. generalnie zastosuj korekcje gammy dla textur (linear workflow + gamma correction),

 

3. jesli to jest max to uzyj rendering/exposure control/ logarithmic exposure control, gamma na 2.2 przy daylight systemie to podstawa

 

3.1otworz photoshop, wrzuc curves, ustaw wysoki kontrast i beda kolorki, z liniowego obrazka zrobisz wtedy sRGB (z korekcja gammy) co by ladnie w skali logarytmicznej wygladal na twoim monitorze bo i w takiej przestrzeni on pracuje

Napisano
  • Autor

Dziękuje Tobie bardzo pięknie :). Czasem jedno kliknięcie załatwia bardzo wiele, a znalezienie problemu w tutorialu przychodzi bardzo ciężko. Bawiłem się ustawieniami w environment wcześniej, ale na to ustawienie nie wpadłem.

Teraz to wygląda po ludzku :).

 

A umiesz powiedzieć jak to jest z nakładaniem tych materiali z mentala? Np. dla obiektów takich jak budynki ( tynk, cegła ) czy też nawierzchnie asfalt itp. warto coś zmieniać? I jeśli tak to, która zakładka jest za te materiale odpowiedzialna. Wertowałem to trochę, zmieniałem w zwykłym material jakieś wartości, ale to nic nie dawało.

 

Oczywiści chodzi o 3ds max.

Napisano
  • Autor

Czy może mi ktoś powiedzieć, który parametr odpowiada za wyrazistość renderu?

 

Renderuje sporą otwartą przetrzeń - plac miejski. Niestety wszystko co stoi kawałek dalej jest już dość niewyraźne. Na ostatnim etapie renderowania program rozmazuje obraz troche za mocno i nie widać szczegółów, które powinny być o wiele wyraźniej widoczne.

 

Robie też proste rendery w innym programie do 3d, bez takiego zaawansowanego renderingu i ten aspekt wygląda tam dużo lepiej właśnie przez to, że obraz i krawędzie są wyraźniejsze.

 

Z góry dziękuje :).

Napisano

Nie włączyłeś czasami kamerze density of field w efektach multipass, popularnie zwanego też jako "dof"?

Napisano
  • Autor

Niczego nie włączałem. Nie wiem niestety gdzie jest ta zakładka...

A nie ma żadnych ustawień ogólnych odnośnie wyrazistości itp?

 

Może ktoś polecić jakieś dobrze wyglądające darmowe modele drzew, ale z sensowną liczbą poly - nie po 500 tys...

 

Potrzebuje szybko wstawić parę drzew do wizualizacji...

 

Sytuacja w dużym stopniu dotyczy tekstur na ziemi. chodników, kostki itp, gdzie wszystko jest trochę zbyt rozmazane i niewyraźne.

Edytowane przez lex

Napisano
  • Autor

A możesz sprecyzowac jak już skończysz, bo nie za bardzo wiem czy znalazłem to o czym mówisz.

 

W render setup w zakładce Renderer jest motion blur i contuor. Mówisz o tym? Oba domyślnie miałem wyłączone. Jak włączam, któryś to jest poprawa i kontury lepiej widać. Ale to jeszcze w pełni mnie nie zadawala. Przede wszystkim krawędzie na teksturach są ciągle za słabo widoczne, ale krawędzie modelu widać już lepiej.

 

Wielkie dzięki za te drzewa :).

Napisano

Wejdź w slot Diffuse materiału gdzie przyporządkowałeś rozmywającą się teksturę. W rolecie Coordinates na samym dole jest parametr Blur z domyślną wartością 1. Obniż go najmniej 10x, wg mnie on jest za mocny i często bywa przyczyną rozmycia tekstur.

Napisano
  • Autor

No hmmm... tylko, że ja tam nic nie zmieniałem. Jeśli taki parametr jest domyślnie no to kicha teraz...

Bo ja mam tych materiali na obecną chwilę gdzieś z 200... To oznacza z 5x tyle kliknięć do wykonania? No chyba, że da się to zrobić za jednym razem do każdego :)?

 

PS: Po dodaniu drzew mam scene, która ma około 10 mln poly... Ciekaw jestem czy mi się to wyrenderuje :/

To chyba duża liczba?

Napisano
  • Autor

mrProxy? Kurde ja łysy w tym wszystkim, ale jakoś wyrenderowałem w miarę znośne wizualizacje :D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności