lex Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Pozwolę sobie otworzyć wątek, w którym będę zadawał pytania na temat mental ray, żeby nie otwierać wielu wątków. Niestety mało jest tutoriali do tego programu po Polsku, a to co jest nie zawsze jestem w stanie załapać. 1. Co zrobić, by budynki nie były takie wyblakłe, jaskrawe, jakby zamglone. Tu przykładowy render. Właściwie jedyne co zmieniałem to ratraced shadows włączyłem i daylight. Próbowałem coś zmieniać w materialiach np. blinn na metal itp, ale to kompletnie nic nie daje dla mental ray. Ktoś jest w stanie mi pomóc, jak to najszybciej mogę naprawić bez ustawiania tych liczb itd. Chodzi mi o to, że to jest takie wyblakłe, zamglone, mimo, iż na teksturze ma dużo większe nasycenie i lepszy kolor. Np. dach na teksturze jest ciemno szary, a na renderze jasno szary.
akkarin Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 1. jaki program uzywasz? 2. generalnie zastosuj korekcje gammy dla textur (linear workflow + gamma correction), 3. jesli to jest max to uzyj rendering/exposure control/ logarithmic exposure control, gamma na 2.2 przy daylight systemie to podstawa 3.1otworz photoshop, wrzuc curves, ustaw wysoki kontrast i beda kolorki, z liniowego obrazka zrobisz wtedy sRGB (z korekcja gammy) co by ladnie w skali logarytmicznej wygladal na twoim monitorze bo i w takiej przestrzeni on pracuje
lex Napisano 24 Sierpień 2011 Autor Napisano 24 Sierpień 2011 Dziękuje Tobie bardzo pięknie :). Czasem jedno kliknięcie załatwia bardzo wiele, a znalezienie problemu w tutorialu przychodzi bardzo ciężko. Bawiłem się ustawieniami w environment wcześniej, ale na to ustawienie nie wpadłem. Teraz to wygląda po ludzku :). A umiesz powiedzieć jak to jest z nakładaniem tych materiali z mentala? Np. dla obiektów takich jak budynki ( tynk, cegła ) czy też nawierzchnie asfalt itp. warto coś zmieniać? I jeśli tak to, która zakładka jest za te materiale odpowiedzialna. Wertowałem to trochę, zmieniałem w zwykłym material jakieś wartości, ale to nic nie dawało. Oczywiści chodzi o 3ds max.
lex Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Czy może mi ktoś powiedzieć, który parametr odpowiada za wyrazistość renderu? Renderuje sporą otwartą przetrzeń - plac miejski. Niestety wszystko co stoi kawałek dalej jest już dość niewyraźne. Na ostatnim etapie renderowania program rozmazuje obraz troche za mocno i nie widać szczegółów, które powinny być o wiele wyraźniej widoczne. Robie też proste rendery w innym programie do 3d, bez takiego zaawansowanego renderingu i ten aspekt wygląda tam dużo lepiej właśnie przez to, że obraz i krawędzie są wyraźniejsze. Z góry dziękuje :).
Pawlito Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Nie włączyłeś czasami kamerze density of field w efektach multipass, popularnie zwanego też jako "dof"?
lex Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 (edytowane) Niczego nie włączałem. Nie wiem niestety gdzie jest ta zakładka... A nie ma żadnych ustawień ogólnych odnośnie wyrazistości itp? Może ktoś polecić jakieś dobrze wyglądające darmowe modele drzew, ale z sensowną liczbą poly - nie po 500 tys... Potrzebuje szybko wstawić parę drzew do wizualizacji... Sytuacja w dużym stopniu dotyczy tekstur na ziemi. chodników, kostki itp, gdzie wszystko jest trochę zbyt rozmazane i niewyraźne. Edytowane 16 Wrzesień 2011 przez lex
Pawlito Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 (edytowane) http://xfrog.com/2011/01/130-free-xfrogplants-now-available/ W materiałach Standard, nie napiszę teraz dokładnie gdzie bo max coś renderuje właśnie, jest opcja Blur, obniż ją nawet znacznie bo domyślna wartość jest bardzo duża, i może pomoże. Edytowane 17 Wrzesień 2011 przez Pawlito pomóc chłopakowi
lex Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 A możesz sprecyzowac jak już skończysz, bo nie za bardzo wiem czy znalazłem to o czym mówisz. W render setup w zakładce Renderer jest motion blur i contuor. Mówisz o tym? Oba domyślnie miałem wyłączone. Jak włączam, któryś to jest poprawa i kontury lepiej widać. Ale to jeszcze w pełni mnie nie zadawala. Przede wszystkim krawędzie na teksturach są ciągle za słabo widoczne, ale krawędzie modelu widać już lepiej. Wielkie dzięki za te drzewa :).
Pawlito Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 Wejdź w slot Diffuse materiału gdzie przyporządkowałeś rozmywającą się teksturę. W rolecie Coordinates na samym dole jest parametr Blur z domyślną wartością 1. Obniż go najmniej 10x, wg mnie on jest za mocny i często bywa przyczyną rozmycia tekstur.
lex Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 No hmmm... tylko, że ja tam nic nie zmieniałem. Jeśli taki parametr jest domyślnie no to kicha teraz... Bo ja mam tych materiali na obecną chwilę gdzieś z 200... To oznacza z 5x tyle kliknięć do wykonania? No chyba, że da się to zrobić za jednym razem do każdego :)? PS: Po dodaniu drzew mam scene, która ma około 10 mln poly... Ciekaw jestem czy mi się to wyrenderuje :/ To chyba duża liczba?
gientekwl Napisano 18 Wrzesień 2011 Napisano 18 Wrzesień 2011 Duża liczba, dlatego używaj mrProxy ;) albo licz na oddzielnym pasie.
lex Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 mrProxy? Kurde ja łysy w tym wszystkim, ale jakoś wyrenderowałem w miarę znośne wizualizacje :D.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się