Napisano 23 Sierpień 201113 l Pozwolę sobie otworzyć wątek, w którym będę zadawał pytania na temat mental ray, żeby nie otwierać wielu wątków. Niestety mało jest tutoriali do tego programu po Polsku, a to co jest nie zawsze jestem w stanie załapać. 1. Co zrobić, by budynki nie były takie wyblakłe, jaskrawe, jakby zamglone. Tu przykładowy render. Właściwie jedyne co zmieniałem to ratraced shadows włączyłem i daylight. Próbowałem coś zmieniać w materialiach np. blinn na metal itp, ale to kompletnie nic nie daje dla mental ray. Ktoś jest w stanie mi pomóc, jak to najszybciej mogę naprawić bez ustawiania tych liczb itd. Chodzi mi o to, że to jest takie wyblakłe, zamglone, mimo, iż na teksturze ma dużo większe nasycenie i lepszy kolor. Np. dach na teksturze jest ciemno szary, a na renderze jasno szary.
Napisano 24 Sierpień 201113 l 1. jaki program uzywasz? 2. generalnie zastosuj korekcje gammy dla textur (linear workflow + gamma correction), 3. jesli to jest max to uzyj rendering/exposure control/ logarithmic exposure control, gamma na 2.2 przy daylight systemie to podstawa 3.1otworz photoshop, wrzuc curves, ustaw wysoki kontrast i beda kolorki, z liniowego obrazka zrobisz wtedy sRGB (z korekcja gammy) co by ladnie w skali logarytmicznej wygladal na twoim monitorze bo i w takiej przestrzeni on pracuje
Napisano 24 Sierpień 201113 l Autor Dziękuje Tobie bardzo pięknie :). Czasem jedno kliknięcie załatwia bardzo wiele, a znalezienie problemu w tutorialu przychodzi bardzo ciężko. Bawiłem się ustawieniami w environment wcześniej, ale na to ustawienie nie wpadłem. Teraz to wygląda po ludzku :). A umiesz powiedzieć jak to jest z nakładaniem tych materiali z mentala? Np. dla obiektów takich jak budynki ( tynk, cegła ) czy też nawierzchnie asfalt itp. warto coś zmieniać? I jeśli tak to, która zakładka jest za te materiale odpowiedzialna. Wertowałem to trochę, zmieniałem w zwykłym material jakieś wartości, ale to nic nie dawało. Oczywiści chodzi o 3ds max.
Napisano 15 Wrzesień 201113 l Autor Czy może mi ktoś powiedzieć, który parametr odpowiada za wyrazistość renderu? Renderuje sporą otwartą przetrzeń - plac miejski. Niestety wszystko co stoi kawałek dalej jest już dość niewyraźne. Na ostatnim etapie renderowania program rozmazuje obraz troche za mocno i nie widać szczegółów, które powinny być o wiele wyraźniej widoczne. Robie też proste rendery w innym programie do 3d, bez takiego zaawansowanego renderingu i ten aspekt wygląda tam dużo lepiej właśnie przez to, że obraz i krawędzie są wyraźniejsze. Z góry dziękuje :).
Napisano 15 Wrzesień 201113 l Nie włączyłeś czasami kamerze density of field w efektach multipass, popularnie zwanego też jako "dof"?
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Autor Niczego nie włączałem. Nie wiem niestety gdzie jest ta zakładka... A nie ma żadnych ustawień ogólnych odnośnie wyrazistości itp? Może ktoś polecić jakieś dobrze wyglądające darmowe modele drzew, ale z sensowną liczbą poly - nie po 500 tys... Potrzebuje szybko wstawić parę drzew do wizualizacji... Sytuacja w dużym stopniu dotyczy tekstur na ziemi. chodników, kostki itp, gdzie wszystko jest trochę zbyt rozmazane i niewyraźne. Edytowane 16 Wrzesień 201113 l przez lex
Napisano 17 Wrzesień 201113 l http://xfrog.com/2011/01/130-free-xfrogplants-now-available/ W materiałach Standard, nie napiszę teraz dokładnie gdzie bo max coś renderuje właśnie, jest opcja Blur, obniż ją nawet znacznie bo domyślna wartość jest bardzo duża, i może pomoże. Edytowane 17 Wrzesień 201113 l przez Pawlito pomóc chłopakowi
Napisano 17 Wrzesień 201113 l Autor A możesz sprecyzowac jak już skończysz, bo nie za bardzo wiem czy znalazłem to o czym mówisz. W render setup w zakładce Renderer jest motion blur i contuor. Mówisz o tym? Oba domyślnie miałem wyłączone. Jak włączam, któryś to jest poprawa i kontury lepiej widać. Ale to jeszcze w pełni mnie nie zadawala. Przede wszystkim krawędzie na teksturach są ciągle za słabo widoczne, ale krawędzie modelu widać już lepiej. Wielkie dzięki za te drzewa :).
Napisano 17 Wrzesień 201113 l Wejdź w slot Diffuse materiału gdzie przyporządkowałeś rozmywającą się teksturę. W rolecie Coordinates na samym dole jest parametr Blur z domyślną wartością 1. Obniż go najmniej 10x, wg mnie on jest za mocny i często bywa przyczyną rozmycia tekstur.
Napisano 17 Wrzesień 201113 l Autor No hmmm... tylko, że ja tam nic nie zmieniałem. Jeśli taki parametr jest domyślnie no to kicha teraz... Bo ja mam tych materiali na obecną chwilę gdzieś z 200... To oznacza z 5x tyle kliknięć do wykonania? No chyba, że da się to zrobić za jednym razem do każdego :)? PS: Po dodaniu drzew mam scene, która ma około 10 mln poly... Ciekaw jestem czy mi się to wyrenderuje :/ To chyba duża liczba?
Napisano 20 Wrzesień 201113 l Autor mrProxy? Kurde ja łysy w tym wszystkim, ale jakoś wyrenderowałem w miarę znośne wizualizacje :D.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto