Jump to content

problem z fejsami przy eksporcie obj


donpedrinio

Recommended Posts

Zrobiłem sobie kilka obiektów metodą booleans diference (w załączniku zamieszczam prostrzy przykład), w efekcie po dwóch stronach powstają fejsy o niepopranej budowie (chyba?), majce to nie przeszkadza bo moge bez problemu pracować na tego typu obiektach ale po wyeksportowaniu do maxa, dzieje się niezły bałagan. Gdy próbuje ręcznie dodać edge (jeszcze w majce) za pomocą split polygon tool nawet nie chce ich zaakceptować. Czy jest jakaś prosta metoda aby zoptymalizować obiekt przed eksportem.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sprawdz czy normale sa dobrze rozlzoone ja teki cos to bym robil inaczej. W tym przypadku nie ma mowy o jakiej kolwiek topologi ;/. Zaznacz obiek i wez display face normals. Rozumie ze tak sie dzeie po wygladzeniu. Potem mozew POLYgons i w normals i tam zaznaczajac scianki revers albo konform normals.

Link to comment
Share on other sites

Obj kiepsko sprawdza się przy zapisie ścianek zawierających dziury.

Zrób prostą triangulację takich ścianek albo dodaj kilka krawędzi nowym splitem i problem powinien zniknąć.

Prościej i szybciej będzie ztriangulować, niekoniecznie cały obiekt, tylko kłopotliwe ścianki.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli w Mayce nie poprawią Booleansów w następnej Majce to powinni je po prostu zablokować - jest to jedna wielka pomyłka - nie używajcie ich. Zrób sobie podziałkę na górze obiektu i wywal facy i zbridżuj je. Inaczej napotkasz same problemy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy