donpedrinio Napisano 6 Wrzesień 2011 Share Napisano 6 Wrzesień 2011 Zrobiłem sobie kilka obiektów metodą booleans diference (w załączniku zamieszczam prostrzy przykład), w efekcie po dwóch stronach powstają fejsy o niepopranej budowie (chyba?), majce to nie przeszkadza bo moge bez problemu pracować na tego typu obiektach ale po wyeksportowaniu do maxa, dzieje się niezły bałagan. Gdy próbuje ręcznie dodać edge (jeszcze w majce) za pomocą split polygon tool nawet nie chce ich zaakceptować. Czy jest jakaś prosta metoda aby zoptymalizować obiekt przed eksportem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 6 Wrzesień 2011 Share Napisano 6 Wrzesień 2011 Sprawdz czy normale sa dobrze rozlzoone ja teki cos to bym robil inaczej. W tym przypadku nie ma mowy o jakiej kolwiek topologi ;/. Zaznacz obiek i wez display face normals. Rozumie ze tak sie dzeie po wygladzeniu. Potem mozew POLYgons i w normals i tam zaznaczajac scianki revers albo konform normals. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ca mel Napisano 6 Wrzesień 2011 Share Napisano 6 Wrzesień 2011 Obj kiepsko sprawdza się przy zapisie ścianek zawierających dziury. Zrób prostą triangulację takich ścianek albo dodaj kilka krawędzi nowym splitem i problem powinien zniknąć. Prościej i szybciej będzie ztriangulować, niekoniecznie cały obiekt, tylko kłopotliwe ścianki. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beny Napisano 9 Wrzesień 2011 Share Napisano 9 Wrzesień 2011 Jeżeli w Mayce nie poprawią Booleansów w następnej Majce to powinni je po prostu zablokować - jest to jedna wielka pomyłka - nie używajcie ich. Zrób sobie podziałkę na górze obiektu i wywal facy i zbridżuj je. Inaczej napotkasz same problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedrinio Napisano 10 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 10 Wrzesień 2011 Prościej i szybciej będzie ztriangulować, niekoniecznie cały obiekt, tylko kłopotliwe ścianki. Pozdr. A gdzie to sie robi? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ca mel Napisano 11 Wrzesień 2011 Share Napisano 11 Wrzesień 2011 zaznacz ścianę, wciśnij shift + prawy myszy i wybierz triangulate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 11 Wrzesień 2011 Share Napisano 11 Wrzesień 2011 lub Polygons -> Mesh -> Triangulate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blukazs Napisano 14 Wrzesień 2011 Share Napisano 14 Wrzesień 2011 Maya i modelowanie... jesteś hardcorem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się