Pawelkos Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Witam wszystkich sculpciarzy. Zaczalem sobie ostatnio sculpcic taki tam modelik. Wszystko szlo ok dopoki nie nie doszedlem do pewnego miejsca, w ktorym claytube na symetry zaczal dzialac niebardzo symterczynie, tzn tak jakby Z Intensity bylo rozne dla kazdej strony modelu. Problem zalaczam na screenie ponizej. Basemesch zbudowalem ze Zspheres. Potem probowalem dopracowac bryle uzywajac Move brusha i w tym podejrzewam przyczyne ze jakos siatka uklada sie roznie na dwoch polowkach i dlatego tak sie dzieje. Niestes z Zbrusha jestem laik i to tylko moje gdybyani. Gdyb ktos mi poradzil jak to naprawic/zaradzic bylbym wdzieczny. A oto screen: Aha przypomniala mi sie ze widzialem gdzies taka opcje ze transformacje czy sculp ktory sie zrobilo mozna przeniesc z jednej strony modelu symetrycznie na druga strone, niestety widzialem ten tutorial dosc dawno i nie pamietam jak to sie robilo, jesli ktos moglbym mi powiedziec jak to zrobic moze to byloby rowiazaniem na moj problem. Dzieki z gory za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam
mafida Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Zamaskuj dobrą połowę.Potem z boku, w zakładce deformations--- smart resym.
Lucek Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Tylko rób to osobno dla każdego subdiva od najniższego bo ci się model posypie.
Pawelkos Napisano 13 Wrzesień 2011 Autor Napisano 13 Wrzesień 2011 Dzieki panowie, dzis wieczorem sprawdze czy zadziala, mam nadzieje ze to pomoze...oby...
Pawelkos Napisano 13 Wrzesień 2011 Autor Napisano 13 Wrzesień 2011 Niestety dalej jest tak jak bylo, smart resym nie pomoglo. Zamieszczam jeszcze screen z poly frame, moze to powie wam cos wiecej nt. problemu i ktos doradzi jak to naprawic. Dzieki i pozdrawiam [/url]
Vega Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 Włącz po prawej L. Sym. (na pierwszym screenie masz tą ikonkę po prawej). Mi czasami pomaga :D Bo rozumiem, że po resym było dobrze i jak zacząłeś rzeźbić to znowu było krzywo.
mafida Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 Wrzuć najniższy subdiv do maxa i sprawdż,może masz obiekt przesunięty-wtedy zadziała local symmetry jak Vega napisał,albo wycentruj w maxie i przerzuć spowrotem do Z.Może być też siatka skopana,wtedy trzeba wywalić połowe,symmetry i dopiero spowrotem do Z.
Pawelkos Napisano 13 Wrzesień 2011 Autor Napisano 13 Wrzesień 2011 Vega - niestety resym nic nie pomoglo, tzn w zasadzie nie widac zadnych zmian. Po uzyciu resym na nizszych subdivach mam taki komunikat: Dopiero na najwyzszym subdivie cos tam pokazuje jakies procenty ale wtedy model wyglada tak: L.sym niestety tez nie pomogla, dalej podczas sculptu wyglada to tak jakby dla kazdej polowki mial inaczej ustawione Z instesity :/
mafida Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 Coś masz z siatką namieszane,przerzuć do maxa i sprawdż.Z zspheres robiłeś?Moze coś się namieszało w trakcie.
Pawelkos Napisano 13 Wrzesień 2011 Autor Napisano 13 Wrzesień 2011 Tak mafida, tak jak napisalem w 1 poscie, model konstruowany ze ZSpheres. No nic dzis mi sie juz nie chce, jutro moze przerzuce do maxa i zobacze, a tak ogolnie to czego mam szukac jak juz przerzuce do maxa, na co zwrocic uwage ?
mafida Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 Mogą być bugi w siatce,mogło zrobić jakieś dziwne poly w środku.Sprawdż w maxie najpierw czy jest symetryczny i w środku układu współrzędnych.Sklonuj,wywal jedną połowe i sprawdż czy środkowe vertexy są planarne w osi x.Jak nie są to mozna spóbować naprawić symmetry tools.Jak zrobisz symetryczny symmetry tools to nie zmieni sie nawet vertex order.Jak się nie da to zrób normalnie modyfikatorem symmetry,zbrush sobie zrobi reprojekcje po zmianie vertex order.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się