Jump to content
Pawelkos

Problem z claytube przy symetry

Recommended Posts

Witam wszystkich sculpciarzy. Zaczalem sobie ostatnio sculpcic taki tam modelik. Wszystko szlo ok dopoki nie nie doszedlem do pewnego miejsca, w ktorym claytube na symetry zaczal dzialac niebardzo symterczynie, tzn tak jakby Z Intensity bylo rozne dla kazdej strony modelu. Problem zalaczam na screenie ponizej. Basemesch zbudowalem ze Zspheres. Potem probowalem dopracowac bryle uzywajac Move brusha i w tym podejrzewam przyczyne ze jakos siatka uklada sie roznie na dwoch polowkach i dlatego tak sie dzieje. Niestes z Zbrusha jestem laik i to tylko moje gdybyani. Gdyb ktos mi poradzil jak to naprawic/zaradzic bylbym wdzieczny. A oto screen:

 

 

clayu.jpg

 

Aha przypomniala mi sie ze widzialem gdzies taka opcje ze transformacje czy sculp ktory sie zrobilo mozna przeniesc z jednej strony modelu symetrycznie na druga strone, niestety widzialem ten tutorial dosc dawno i nie pamietam jak to sie robilo, jesli ktos moglbym mi powiedziec jak to zrobic moze to byloby rowiazaniem na moj problem. Dzieki z gory za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamaskuj dobrą połowę.Potem z boku, w zakładce deformations--- smart resym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko rób to osobno dla każdego subdiva od najniższego bo ci się model posypie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety dalej jest tak jak bylo, smart resym nie pomoglo. Zamieszczam jeszcze screen z poly frame, moze to powie wam cos wiecej nt. problemu i ktos doradzi jak to naprawic. Dzieki i pozdrawiam

 

[/url]clayo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Włącz po prawej L. Sym. (na pierwszym screenie masz tą ikonkę po prawej). Mi czasami pomaga :D Bo rozumiem, że po resym było dobrze i jak zacząłeś rzeźbić to znowu było krzywo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuć najniższy subdiv do maxa i sprawdż,może masz obiekt przesunięty-wtedy zadziała local symmetry jak Vega napisał,albo wycentruj w maxie i przerzuć spowrotem do Z.Może być też siatka skopana,wtedy trzeba wywalić połowe,symmetry i dopiero spowrotem do Z.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vega - niestety resym nic nie pomoglo, tzn w zasadzie nie widac zadnych zmian. Po uzyciu resym na nizszych subdivach mam taki komunikat:

 

resym.jpg

 

Dopiero na najwyzszym subdivie cos tam pokazuje jakies procenty ale wtedy model wyglada tak:

 

resultcpu.jpg

 

L.sym niestety tez nie pomogla, dalej podczas sculptu wyglada to tak jakby dla kazdej polowki mial inaczej ustawione Z instesity :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś masz z siatką namieszane,przerzuć do maxa i sprawdż.Z zspheres robiłeś?Moze coś się namieszało w trakcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mafida, tak jak napisalem w 1 poscie, model konstruowany ze ZSpheres. No nic dzis mi sie juz nie chce, jutro moze przerzuce do maxa i zobacze, a tak ogolnie to czego mam szukac jak juz przerzuce do maxa, na co zwrocic uwage ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogą być bugi w siatce,mogło zrobić jakieś dziwne poly w środku.Sprawdż w maxie najpierw czy jest symetryczny i w środku układu współrzędnych.Sklonuj,wywal jedną połowe i sprawdż czy środkowe vertexy są planarne w osi x.Jak nie są to mozna spóbować naprawić symmetry tools.Jak zrobisz symetryczny symmetry tools to nie zmieni sie nawet vertex order.Jak się nie da to zrób normalnie modyfikatorem symmetry,zbrush sobie zrobi reprojekcje po zmianie vertex order.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy