Skocz do zawartości

Problem z claytube przy symetry


Pawelkos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich sculpciarzy. Zaczalem sobie ostatnio sculpcic taki tam modelik. Wszystko szlo ok dopoki nie nie doszedlem do pewnego miejsca, w ktorym claytube na symetry zaczal dzialac niebardzo symterczynie, tzn tak jakby Z Intensity bylo rozne dla kazdej strony modelu. Problem zalaczam na screenie ponizej. Basemesch zbudowalem ze Zspheres. Potem probowalem dopracowac bryle uzywajac Move brusha i w tym podejrzewam przyczyne ze jakos siatka uklada sie roznie na dwoch polowkach i dlatego tak sie dzieje. Niestes z Zbrusha jestem laik i to tylko moje gdybyani. Gdyb ktos mi poradzil jak to naprawic/zaradzic bylbym wdzieczny. A oto screen:

 

 

clayu.jpg

 

Aha przypomniala mi sie ze widzialem gdzies taka opcje ze transformacje czy sculp ktory sie zrobilo mozna przeniesc z jednej strony modelu symetrycznie na druga strone, niestety widzialem ten tutorial dosc dawno i nie pamietam jak to sie robilo, jesli ktos moglbym mi powiedziec jak to zrobic moze to byloby rowiazaniem na moj problem. Dzieki z gory za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wrzuć najniższy subdiv do maxa i sprawdż,może masz obiekt przesunięty-wtedy zadziała local symmetry jak Vega napisał,albo wycentruj w maxie i przerzuć spowrotem do Z.Może być też siatka skopana,wtedy trzeba wywalić połowe,symmetry i dopiero spowrotem do Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vega - niestety resym nic nie pomoglo, tzn w zasadzie nie widac zadnych zmian. Po uzyciu resym na nizszych subdivach mam taki komunikat:

 

resym.jpg

 

Dopiero na najwyzszym subdivie cos tam pokazuje jakies procenty ale wtedy model wyglada tak:

 

resultcpu.jpg

 

L.sym niestety tez nie pomogla, dalej podczas sculptu wyglada to tak jakby dla kazdej polowki mial inaczej ustawione Z instesity :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być bugi w siatce,mogło zrobić jakieś dziwne poly w środku.Sprawdż w maxie najpierw czy jest symetryczny i w środku układu współrzędnych.Sklonuj,wywal jedną połowe i sprawdż czy środkowe vertexy są planarne w osi x.Jak nie są to mozna spóbować naprawić symmetry tools.Jak zrobisz symetryczny symmetry tools to nie zmieni sie nawet vertex order.Jak się nie da to zrób normalnie modyfikatorem symmetry,zbrush sobie zrobi reprojekcje po zmianie vertex order.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności