AccessX Napisano 18 Wrzesień 2011 Napisano 18 Wrzesień 2011 (edytowane) Witam, zakładam temat w którym w miarę upływu czasu i problemów będę prosił o wszelką pomoc jaką napotkam na tworzeniu domu. Cel: Stworzenie domu i być może z teksturą ale to nic pewnego, ponieważ kompletnie nie znam się na mapowaniu i teksturowaniu obiektów. Poniżej zamieszczam efekt, dotychczasowych działań. -------------------------------------------------------------------------------------------- Teraz będę wycinał dziury na drzwi,okna. Pytanie: Czy użyć Boolean'a czy lepiej pociąć QuickCut'em Polygony potem usunąć i "dziury" załatać opcją Bridge? Edytowane 18 Wrzesień 2011 przez AccessX
Zernat Napisano 18 Wrzesień 2011 Napisano 18 Wrzesień 2011 Według mnie o wiele łatwiej i szybciej będzie ci Booleanem. Życzę powodzenia :)
maciek.m Napisano 18 Wrzesień 2011 Napisano 18 Wrzesień 2011 Zernat a co tu chcialbys robic booleanem? Narzie za duzo nie mozna powiedziec kilka powyciaganych boxow:P Ale czy napewno poddasze ma taki sam uklad scian jak parter?
fletcher Napisano 18 Wrzesień 2011 Napisano 18 Wrzesień 2011 Boleana ja jednak odradzam bo jest to dość zdradliwe narzędzie... Można zaznaczyć poligon i dać mu inset, wywalić dziurę, zaznaczyć edge i tak jak pisałeś zrobić bridge. Moim zdaniem jest to bezpieczniejsza opcja :)
AccessX Napisano 18 Wrzesień 2011 Autor Napisano 18 Wrzesień 2011 (edytowane) Całość robię od pojedynczego kształtu Rectangle. Odnośnie poddasza: Tak, układ ścian jest prawie identyczny. Jedynie 2 ściany muszę zmienić, jeszcze nie wiem jak. to poprostu przetnę ścianę w odpowiednim miejscu Cut'em i potem trochę to Extruduje. P.S Staram się większe "błędy siatki" poprawiać poprzez przesuwanie, usuwanie, tworzenie krawędzi, by wszystko ładnie wyglądało nawet w siatce. Więc, jeśli będę wstawiał różne screeny z jakichś update'ów to razem z siatką, i proszę o porady w szczególności siatki. Co poprawiać itp. Dzięki, póki co. Edytowane 19 Wrzesień 2011 przez AccessX
AccessX Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 A i jeszcze pytanie. Póki mam mało zrobione. Dom, jak się tworzy to lepiej każda ściana jako osobny box na parterze, potem dodatkowe boxy na piętrze, czy lepiej wziąść standardowe narzędzie w maxie WALLS, i robić za pomocą tego. Pomoc ! :)
Tores Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 A robisz ten model pod widok zewnętrzny czy wewnętrzny? Co do techniki to całe to extrudowanie, wycinanie i łączenie otworów jest o wiele bardziej pracochłonne niż postawienie tego z boxów. Mając zrobioną jedną scianę z otworem drzwiowym możesz ją szybciej skopiować w inne miejsce i wpuścić ją w ścianę poprzeczną niż bawić się w ponowne wycinanie.
AccessX Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 Pod widok zewnętrzny. Gdyż mam blueprinty małe, i po stworzenia tego co widać u góry, jak przybliżam obraz to nic nie widać, bo jest zbyt duży zoom. Także widok, wewnętrzny odpada. Ale to nie zmienia faktu, że chciałbym w przyszłości móc np "ukryć" dach, i zobaczyć jak wygląda podział domu w środku (ale tylko same ściany).
cfaniak Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Osobiście do takiego podstawowego modelowania bryły polecam Sketchup. Dla mnie osobiście dużo szybciej się modeluje takie obiekty niż w maxie, a potem export do 3ds i już ewentualne poprawki i dodatki w maxie.
AccessX Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 Jeżeli chodzi o mnie, to wolałbym się w maxie nauczyć wszystkiego.
Tores Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Ja oddzielam ściany zewnętrzne od wewnętrznych. Jak nie zrobisz tego to pociachasz sobie siatkę za bardzo całym tym cięciem. Podziel sobie swoją twórczość na oddzielne etapy. W tym przypadku wystarczy, że dobrze nauczysz się tworzyć elewacje w szybki sposób. Możesz je zrobić z plana z powycinanymi dziurami, idać mu modyfikator shell aby nadać grubość. Możesz obrysować elewację zapomocą linii i zrobić exruda. Wszystkie na końcu połączysz zgodnie z rzutem i bryła gotowa do dalszej pracy.
Sinnerslayer Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 w jakiej skali robisz ten projekt? bo patrząc na te screeny, to mam wrażenie, że to jest bardziej domek dla lalek niż dla ludzi ;] co do wycinania otworów, to również polecam konwersję ściany do poly, przecięcie w miejscach potrzebnych QuickSlicem, wywalenie niepotrzebnych face'ów, zbridge'owanie gdzie trzeba. boolean to fajne narzędzie, ale czasem po wycięciu mogą się pojawić artefakty, z którymi ja przynajmniej nie potrafię walczyć ;]
AccessX Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 (edytowane) Co do skali to np. to na blueprinty nakladam obrazek o rozmiarach mniej wiecej 700x800pix. Przykładowy obrazek jaki nakładam na plain: 2. Czemu mi się resetują te ustawienia, sterowników. Ustawiam, tak jak na screenie poniżej a potem się resetuje na "Download Texture..." 256 | Match Bitmap się odznacza | Texel Lookup: Linear Edytowane 19 Wrzesień 2011 przez AccessX
Tores Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Uruchom maxa jako administrator i wtedy ci pozostaną ustawienia.
s_vimes Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 (edytowane) Jesli jestes ambitny to zrób ten domek ze spalajnów wtedy odrazu mozesz sobie wyrysowac wszytkie otwory w sposób łatwy i przyjemny a splajny mozna edytowaw taki sposób jak boleany pomiedzy soba a potem tylko nadajesz im modyfikator ekstrude . ale tak ogólnie jak robisz dom to naprawde łatwiej jest albo sketchapem albo w Archicadzie strzelic cała bryłe ze wszytkimi otworami oknami itp a tylko go ładnie teksturowc i zajmowac sie otoczeniem oswietleniem w maxie PS a wogóle po co robisz bluprinty jak masz wymiary ani skalować ani nic tylko wtrzepac obiekt 1:1 Edytowane 19 Wrzesień 2011 przez s_vimes
AccessX Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 No tak. Mam wszystkie wymiary, począwszy od parteru skonczywszy na dachu (mam z dokumentów budowy zrobione skany [bo to dom mojej siostry]. Hmm, w sumie na zdrowy rozum masz rację s_vimes, że blueprinty nie potrzebne. Tores, dzięki za pomoc. Rzeczywiście po zaznaczeniu Uruchom jako administrator, wszystko zapisuje.
s_vimes Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 A splajnami jak sie wyrobisz wszytko naprawde szybko i napewno nie zakradna ci sie rózne cudowne artefakty a sciane stworzona ze splajna mozesz spokojne po modyfikatorz extrude przekonwertowac w edit poly np
AccessX Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 s_vimes, odnośnie splainów to spróbuję przy drugim domu (bliźniaku). Teraz spróbuję w boxach. (Zrobię update tematu, i wywale te screeny nieaktualne).
s_vimes Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Ale tak ogólnie to polecam ci oprogramowanie typu np Archicada gdzie model stworzysz bardzo szybko i wrzucisz go do maxa. Co to za frajda z modelowania ścian i okien co innego spraw elewacji budynków .
AccessX Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 Dzięki za pomoc. Mam pytanie. Chcąc pokazać wam, to co zrobiłem do tej pory, chciałbym to pokazać jakimś gotowym renderem w wersji roboczej. Czy jest gdzie poradnik, jak zrobić taki porządny" render. Np taki jak tutaj (lub doradzcie cos) http://www.3dsmaxresources.com/uploaded_img/s823figure27.jpg
Tores Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 Drzwi mają wysokość 200 cm ale doliczyć trzeba ościeże jeszcze. Parapet jest na wysokości 85-90 cm od podłogi. Nie rozumiem o co ci chodzi, że nie wiesz jak wymierzyć taki otwór? Przecież masz jednostki w maxie i umiesz przesuwać elementy obiektu.
AccessX Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 I własnie pytanie. Mam wycinać zgodnie z planami co mam czyli np okno: 180cm (podwójne), czy np. odjąć tam po 5-10cm na ościeża?
s_vimes Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 (edytowane) Jesli chodzi o okna to otwór robisz jak podany jest wymiar okno to nie tylko element uchulny ale takze jego rama i ona jest podane odrazu w wymiarze, co do drzwi to musisz wiedziec czy wymiary otworów na projekcjie sa podane razem z ościeznica czy bez nie ale najczęsciej to co podaje sie na planie to jest wymiar otworu drzwiowego czy okiennego a nie samych drzwi, a ta ogólnie to z łaski swojej nie mylcie pojecia ościeza z oscieznicą bo to sa dwie rózne rzeczy: Ościeżnica (futryna, ramiak) - rama osadzona w ościeżu, czyli wewnątrz otworu ściany budynku - w otworze okiennym lub drzwiowym. Do ościeżnicy montuje się na zawiasach skrzydła drzwiowe albo okienne. Ościeżnica może być wykonana z drewna, PCW lub metalu PS Jesli chodzi o twoje pytanie to najłatwiej cos takiego zrobisz przy urzyciu vraya jak nie bedziesz wiedział jak to daj znac Edytowane 20 Wrzesień 2011 przez s_vimes
Tores Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 Jeżeli w wymiarowaniu jest podany rozmiar otworu to rób tak jak jest na rysunku. Patrząc na Twoje rysunki a dokładnie drzwi zewnętrzne 90/200 to masz podany tylko rozmiar drzwi więc musisz dodać po bokach po 5 cm i od góry też 5 cm. Wychodzi Ci otwór 100/205 cm. Okien tu nie rozumiem trochę bo przyjmując węgarek to szerokość otworu na zewnątrz powinna być mniejsza niż okna lub równa co jest bardziej praktykowane.
AccessX Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 Sory za kłopoty itp. Ale to mój pierwszy dom, i chciałbym jak najbardziej możliwie go odwzorować (a architektem nie jestem :) ) i nie cały schemat mogę zrozumiec. A więc, zamieszczam niżej screen z planu. I poniżej podam cyferkę i wymiary OTWORU jaki zrobiłem. I prosilbym o porade, czy dobrze czy źle. 1. Szerokosc/Wysokość 125cm/145cm 2. Szerokosc/Wysokość 175cm/145cm 3. Szerokosc/Wysokosc 90cm/200cm 4. Szerokosc/Wysokosc 125cm/145cm 5. Szerokosc/Wysokosc 90cm/145cm 6. Szerokosc/Wysokosc 90cm/145cm 7. Szerokosc/Wysokosc 90cm/90cm 8. Szerokosc/Wysokosc 150cm/145cm
s_vimes Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 (edytowane) To ze nie jestes architektem nie tłumaczy tego ze masz rysunki zaznaczone juz z framugami a nie tylko skrzydła okien przy 3. 90x230 i 8. 145x145. Musisz sie nauczyc czytac bazgroły architektów na przyszłość ;) Torres zlituj sie nie pisz do chłopaka o wegarkach bo sie nam zniecheci i nic nie zrobi Edytowane 20 Wrzesień 2011 przez s_vimes
AccessX Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 Dziękuję za pomoc s_vimes :). P.S Odnośnie zniechęcania, to właśnie na tym etapie co jestem nie dobijajcie mnie :)
Tores Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 Wziąłeś niestety rysunek, który stosują jeszcze dziadkowie wyuczeni na desce kreślarskiej i piórkach. Już niewielu takich zostało. Jak nie masz kompletnego projektu to będziesz po kilka razy myślał co wymyślił architekt. Tu ma rację s_vimes. Jak się nie nauczysz czytać tego, to błędy będziesz popełniał. Tym bardziej, że wtedy jak zrobili błąd na rysunku to wyskrobali zły wymiar i wypisali nowy bez korekcji linii. I nijak się to może pokrywać z Twoim podkładem. Górny otwór okien i drzwi na taras masz na wysokości +230cm. Tego się trzymaj dookoła. Wysokość okien wg mnie powinna być na 150 cm a nie 145. Do tego dojda pewnie u Ciebie poprawki jak będziesz wstawiał parapety.
s_vimes Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 Teraz siedze i robie projekt mieszkania gdzie własnie mnie żdziwiło ze w rzeczywistości doły okien sa na 85 takie ni to ni sio jesli chodzi o wneki niby standard to 80, 90 lub 110 ale torres dobrze ci powiedział ze ogólnie przy projektach musisz sie trzymac tak zwanego nadproza które ustali architekt tylko że patrzac na projekty na jednej ścianie potrafia byc okna które nie trzymaja sie ustalonego nadproza w projekcie tak czy siak zasówaj do przodu. a na przyszłośc to jak masz szanse to warto jest zdobyc siatki cadowskie projektu
AccessX Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 Do tej pory wyszło to tak. (Screen).
s_vimes Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 Otwór okna balkonowego powinien byc połoczony w jedna całość z drzwiami tam nie masz żadnych słupków betonowych. Czy ty to masz robione w rzucie ortogonalnym bo to cos tak wygląda ten rodzaj rzutu stosowany jest do gier gdy chce sie otrzymac izometrie raczej nie wkazany do modelowania i wizualizacji ;) Napisz czym to renderujesz
AccessX Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 iray renderer (kompletnie nie umiem, ustawiać renderowania).
s_vimes Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 To dobrze by było jak bys sobie poszukał vraya i juz sie w nim uczył od poczatku jak chcez robiś wizualizacje exterior
AccessX Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 Poszukam. A jest jakiś tutorial na max3d, jak zrobić render by pokazac dotychczasową pracę? (Takie coś jak mój render powyżej, ale coś lepszego). Szukałem, ale nie znalazłem.
AccessX Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 Koledzy problem. Jak zrobić schody?. Jak je wymodelować? Czy są jakieś gotowe obiekty w necie? Są to schody takie jak na screenie:
s_vimes Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 [ATTACH=CONFIG]82090[/ATTACH]w maxie masz schody
AccessX Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 s_vimes, masz blokadę Prywatnych Wiadomości. Dziękuję bardzo, za zainteresowanie tematem, i pomoc. Sądzę, że będę ją potrzebował :).
s_vimes Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 (edytowane) masz tu moje gg 35768423, już zdjołem blokade na privach Edytowane 20 Wrzesień 2011 przez s_vimes
ladypoison Napisano 21 Wrzesień 2011 Napisano 21 Wrzesień 2011 Ojej, skąd Ty wziąłeś taki projekt :) s_vimes niestety często tak jest, że projekt w cadzie rzadko nadaje się do obróbki w maxie... Często architekci nie wiedzą co to F8, dlatego wszystkie linie są krzywe, nie podociągane. Poza tym często się nadpisuje wymiary, zamiast przedłużać/skracać linie i nie ma korelacji pomiędzy długościami linii a napisanymi wymiarami, co sam zauważyłeś. Wymiary drzwi podawane są w świetle, a okien - wymiary zewnętrzne ościeżnicy
AccessX Napisano 21 Wrzesień 2011 Autor Napisano 21 Wrzesień 2011 Projektem takim dysponuje, gdzieś w szafie był :). Także...
ladypoison Napisano 21 Wrzesień 2011 Napisano 21 Wrzesień 2011 życzę Ci byś nie musiał na takich pracować... ;) Ja ostatnio potrzebowałam coś z jakiegoś projektu, przez godzinę zastanawiałam się nad jednym detalem co projektant miał na myśli... ;)
AccessX Napisano 21 Wrzesień 2011 Autor Napisano 21 Wrzesień 2011 Tzn, to jest mój pierwszy budynek jaki mam zamiar stworzyć w 3D i go otexturowac, na tyle na ile będzie to możliwe i mi pomożecie (mam taką nadzieję), także jak już wspominałem, to dom siostry, i codziennie go widze i trochę lepiej mi jest go "tworzyć", widząc na żywo jak to wygląda. Może i projekt nie jest, super itp. Ale od czegoś trzeba zacząć. A i nikt nie mówił że będzie łatwo :).
s_vimes Napisano 21 Wrzesień 2011 Napisano 21 Wrzesień 2011 (edytowane) ladypoison widać ze jeszcz nie za duzo popracowałas na maxie i siatkach jesli sie je przekonwertuje do splajnów to wtedy mozna bardzo ładnie wyciagac obiekty, a wogóle to miałem na mysli obrubke typu siatka CaD, archicad szyckie stawianie ścian okien drzwi itp dzieki czemu tworzy sie model domu, pomieszczen i wystarczy to zapisać w 3ds lub obj i wrzucić do maxa a tam zrobic pożadki z oswietlenim i materiałami na powierzniach. Ale ze sa błedy to prawda ostanio robiłem blok który według wymiarowanai nie był wcale prostokatny tylko miał dziub a na planie było jak trzeba ;)co do samego domu to zaczyna wygladac widze ze vray sie odpalił Edytowane 21 Wrzesień 2011 przez s_vimes
s_vimes Napisano 21 Wrzesień 2011 Napisano 21 Wrzesień 2011 Tu masz ustawienie kamery słonca i otoczenia jak bredzies instalował w scenie słonce to osie bedzie program pytała czy w otoczenie ma byc wsadzony vraysky map pozwól na t nastepnie przeciagnij jaa do edytora materiaów i tam włacz opcje i ustwa tak ja nazałaczonym obrazku
ladypoison Napisano 22 Wrzesień 2011 Napisano 22 Wrzesień 2011 Tak, jeszcze dużo do nauczenia przede mną w maxie.. :) Mówisz o splajnie a potem weld vertices by się podociągały?
s_vimes Napisano 22 Wrzesień 2011 Napisano 22 Wrzesień 2011 Mozna tak a mozna poprostu poprzez extrude, ale wybitnie polecam Archicada do szybkiego robienia wnetrz, jksli chodzi o same wizualizacje to jednak koncowa obróbka maxem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się