Skocz do zawartości

Dom jednorodzinny


AccessX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakładam temat w którym w miarę upływu czasu i problemów będę prosił o wszelką pomoc jaką napotkam na tworzeniu domu.

 

Cel: Stworzenie domu i być może z teksturą ale to nic pewnego, ponieważ kompletnie nie znam się na mapowaniu i teksturowaniu obiektów.

 

Poniżej zamieszczam efekt, dotychczasowych działań.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

zrzut1.jpg

 

zrzut2.jpg

 

zrzut3.jpg

 

Teraz będę wycinał dziury na drzwi,okna. Pytanie: Czy użyć Boolean'a czy lepiej pociąć QuickCut'em Polygony potem usunąć i "dziury" załatać opcją Bridge?

Edytowane przez AccessX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Całość robię od pojedynczego kształtu Rectangle. Odnośnie poddasza: Tak, układ ścian jest prawie identyczny. Jedynie 2 ściany muszę zmienić, jeszcze nie wiem jak. to poprostu przetnę ścianę w odpowiednim miejscu Cut'em i potem trochę to Extruduje.

 

P.S Staram się większe "błędy siatki" poprawiać poprzez przesuwanie, usuwanie, tworzenie krawędzi, by wszystko ładnie wyglądało nawet w siatce. Więc, jeśli będę wstawiał różne screeny z jakichś update'ów to razem z siatką, i proszę o porady w szczególności siatki. Co poprawiać itp.

 

Dzięki, póki co.

Edytowane przez AccessX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze pytanie. Póki mam mało zrobione.

 

 

Dom, jak się tworzy to lepiej każda ściana jako osobny box na parterze, potem dodatkowe boxy na piętrze, czy lepiej wziąść standardowe narzędzie w maxie WALLS, i robić za pomocą tego. Pomoc ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robisz ten model pod widok zewnętrzny czy wewnętrzny? Co do techniki to całe to extrudowanie, wycinanie i łączenie otworów jest o wiele bardziej pracochłonne niż postawienie tego z boxów. Mając zrobioną jedną scianę z otworem drzwiowym możesz ją szybciej skopiować w inne miejsce i wpuścić ją w ścianę poprzeczną niż bawić się w ponowne wycinanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod widok zewnętrzny. Gdyż mam blueprinty małe, i po stworzenia tego co widać u góry, jak przybliżam obraz to nic nie widać, bo jest zbyt duży zoom. Także widok, wewnętrzny odpada. Ale to nie zmienia faktu, że chciałbym w przyszłości móc np "ukryć" dach, i zobaczyć jak wygląda podział domu w środku (ale tylko same ściany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oddzielam ściany zewnętrzne od wewnętrznych. Jak nie zrobisz tego to pociachasz sobie siatkę za bardzo całym tym cięciem. Podziel sobie swoją twórczość na oddzielne etapy. W tym przypadku wystarczy, że dobrze nauczysz się tworzyć elewacje w szybki sposób. Możesz je zrobić z plana z powycinanymi dziurami, idać mu modyfikator shell aby nadać grubość. Możesz obrysować elewację zapomocą linii i zrobić exruda. Wszystkie na końcu połączysz zgodnie z rzutem i bryła gotowa do dalszej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakiej skali robisz ten projekt? bo patrząc na te screeny, to mam wrażenie, że to jest bardziej domek dla lalek niż dla ludzi ;]

 

co do wycinania otworów, to również polecam konwersję ściany do poly, przecięcie w miejscach potrzebnych QuickSlicem, wywalenie niepotrzebnych face'ów, zbridge'owanie gdzie trzeba.

boolean to fajne narzędzie, ale czasem po wycięciu mogą się pojawić artefakty, z którymi ja przynajmniej nie potrafię walczyć ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skali to np. to na blueprinty nakladam obrazek o rozmiarach mniej wiecej 700x800pix.

 

Przykładowy obrazek jaki nakładam na plain:

dom_parter.jpg

 

2. Czemu mi się resetują te ustawienia, sterowników. Ustawiam, tak jak na screenie poniżej a potem się resetuje na "Download Texture..." 256 | Match Bitmap się odznacza | Texel Lookup: Linear

 

ustawienia_driver.jpg

Edytowane przez AccessX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jestes ambitny to zrób ten domek ze spalajnów wtedy odrazu mozesz sobie wyrysowac wszytkie otwory w sposób łatwy i przyjemny a splajny mozna edytowaw taki sposób jak boleany pomiedzy soba a potem tylko nadajesz im modyfikator ekstrude . ale tak ogólnie jak robisz dom to naprawde łatwiej jest albo sketchapem albo w Archicadzie strzelic cała bryłe ze wszytkimi otworami oknami itp a tylko go ładnie teksturowc i zajmowac sie otoczeniem oswietleniem w maxie

PS a wogóle po co robisz bluprinty jak masz wymiary ani skalować ani nic tylko wtrzepac obiekt 1:1

Edytowane przez s_vimes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Mam wszystkie wymiary, począwszy od parteru skonczywszy na dachu (mam z dokumentów budowy zrobione skany [bo to dom mojej siostry]. Hmm, w sumie na zdrowy rozum masz rację s_vimes, że blueprinty nie potrzebne.

 

Tores, dzięki za pomoc. Rzeczywiście po zaznaczeniu Uruchom jako administrator, wszystko zapisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi mają wysokość 200 cm ale doliczyć trzeba ościeże jeszcze. Parapet jest na wysokości 85-90 cm od podłogi.

Nie rozumiem o co ci chodzi, że nie wiesz jak wymierzyć taki otwór? Przecież masz jednostki w maxie i umiesz przesuwać elementy obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o okna to otwór robisz jak podany jest wymiar okno to nie tylko element uchulny ale takze jego rama i ona jest podane odrazu w wymiarze, co do drzwi to musisz wiedziec czy wymiary otworów na projekcjie sa podane razem z ościeznica czy bez nie ale najczęsciej to co podaje sie na planie to jest wymiar otworu drzwiowego czy okiennego a nie samych drzwi, a ta ogólnie to z łaski swojej nie mylcie pojecia ościeza z oscieznicą bo to sa dwie rózne rzeczy: Ościeżnica (futryna, ramiak) - rama osadzona w ościeżu, czyli wewnątrz otworu ściany budynku - w otworze okiennym lub drzwiowym. Do ościeżnicy montuje się na zawiasach skrzydła drzwiowe albo okienne. Ościeżnica może być wykonana z drewna, PCW lub metalu

PS Jesli chodzi o twoje pytanie to najłatwiej cos takiego zrobisz przy urzyciu vraya jak nie bedziesz wiedział jak to daj znac

Edytowane przez s_vimes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w wymiarowaniu jest podany rozmiar otworu to rób tak jak jest na rysunku. Patrząc na Twoje rysunki a dokładnie drzwi zewnętrzne 90/200 to masz podany tylko rozmiar drzwi więc musisz dodać po bokach po 5 cm i od góry też 5 cm. Wychodzi Ci otwór 100/205 cm. Okien tu nie rozumiem trochę bo przyjmując węgarek to szerokość otworu na zewnątrz powinna być mniejsza niż okna lub równa co jest bardziej praktykowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za kłopoty itp. Ale to mój pierwszy dom, i chciałbym jak najbardziej możliwie go odwzorować (a architektem nie jestem :) ) i nie cały schemat mogę zrozumiec. A więc, zamieszczam niżej screen z planu. I poniżej podam cyferkę i wymiary OTWORU jaki zrobiłem. I prosilbym o porade, czy dobrze czy źle.

 

xzzxc.jpg

 

1. Szerokosc/Wysokość 125cm/145cm

2. Szerokosc/Wysokość 175cm/145cm

3. Szerokosc/Wysokosc 90cm/200cm

4. Szerokosc/Wysokosc 125cm/145cm

5. Szerokosc/Wysokosc 90cm/145cm

6. Szerokosc/Wysokosc 90cm/145cm

7. Szerokosc/Wysokosc 90cm/90cm

8. Szerokosc/Wysokosc 150cm/145cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze nie jestes architektem nie tłumaczy tego ze masz rysunki zaznaczone juz z framugami a nie tylko skrzydła okien przy 3. 90x230 i 8. 145x145. Musisz sie nauczyc czytac bazgroły architektów na przyszłość ;)

Torres zlituj sie nie pisz do chłopaka o wegarkach bo sie nam zniecheci i nic nie zrobi

Edytowane przez s_vimes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłeś niestety rysunek, który stosują jeszcze dziadkowie wyuczeni na desce kreślarskiej i piórkach. Już niewielu takich zostało. Jak nie masz kompletnego projektu to będziesz po kilka razy myślał co wymyślił architekt. Tu ma rację s_vimes. Jak się nie nauczysz czytać tego, to błędy będziesz popełniał. Tym bardziej, że wtedy jak zrobili błąd na rysunku to wyskrobali zły wymiar i wypisali nowy bez korekcji linii. I nijak się to może pokrywać z Twoim podkładem. Górny otwór okien i drzwi na taras masz na wysokości +230cm. Tego się trzymaj dookoła. Wysokość okien wg mnie powinna być na 150 cm a nie 145. Do tego dojda pewnie u Ciebie poprawki jak będziesz wstawiał parapety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz siedze i robie projekt mieszkania gdzie własnie mnie żdziwiło ze w rzeczywistości doły okien sa na 85 takie ni to ni sio jesli chodzi o wneki niby standard to 80, 90 lub 110 ale torres dobrze ci powiedział ze ogólnie przy projektach musisz sie trzymac tak zwanego nadproza które ustali architekt tylko że patrzac na projekty na jednej ścianie potrafia byc okna które nie trzymaja sie ustalonego nadproza w projekcie

tak czy siak zasówaj do przodu. a na przyszłośc to jak masz szanse to warto jest zdobyc siatki cadowskie projektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór okna balkonowego powinien byc połoczony w jedna całość z drzwiami tam nie masz żadnych słupków betonowych. Czy ty to masz robione w rzucie ortogonalnym bo to cos tak wygląda ten rodzaj rzutu stosowany jest do gier gdy chce sie otrzymac izometrie raczej nie wkazany do modelowania i wizualizacji ;)

Napisz czym to renderujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej, skąd Ty wziąłeś taki projekt :)

 

s_vimes niestety często tak jest, że projekt w cadzie rzadko nadaje się do obróbki w maxie... Często architekci nie wiedzą co to F8, dlatego wszystkie linie są krzywe, nie podociągane. Poza tym często się nadpisuje wymiary, zamiast przedłużać/skracać linie i nie ma korelacji pomiędzy długościami linii a napisanymi wymiarami, co sam zauważyłeś.

 

Wymiary drzwi podawane są w świetle, a okien - wymiary zewnętrzne ościeżnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn, to jest mój pierwszy budynek jaki mam zamiar stworzyć w 3D i go otexturowac, na tyle na ile będzie to możliwe i mi pomożecie (mam taką nadzieję), także jak już wspominałem, to dom siostry, i codziennie go widze i trochę lepiej mi jest go "tworzyć", widząc na żywo jak to wygląda.

 

Może i projekt nie jest, super itp. Ale od czegoś trzeba zacząć. A i nikt nie mówił że będzie łatwo :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladypoison widać ze jeszcz nie za duzo popracowałas na maxie i siatkach jesli sie je przekonwertuje do splajnów to wtedy mozna bardzo ładnie wyciagac obiekty, a wogóle to miałem na mysli obrubke typu siatka CaD, archicad szyckie stawianie ścian okien drzwi itp dzieki czemu tworzy sie model domu, pomieszczen i wystarczy to zapisać w 3ds lub obj i wrzucić do maxa a tam zrobic pożadki z oswietlenim i materiałami na powierzniach. Ale ze sa błedy to prawda ostanio robiłem blok który według wymiarowanai nie był wcale prostokatny tylko miał dziub a na planie było jak trzeba ;)co do samego domu to zaczyna wygladac widze ze vray sie odpalił

Edytowane przez s_vimes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz ustawienie kamery słonca i otoczenia jak bredzies instalował w scenie słonce to osie bedzie program pytała czy w otoczenie ma byc wsadzony vraysky map pozwól na t nastepnie przeciagnij jaa do edytora materiaów i tam włacz opcje i ustwa tak ja nazałaczonym obrazku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności