Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Postanowiłem sobie podłubać coś nowego do portfolio i siedzę nad modelem robota płci żeńskiej (nie ma do końca przypominać człowieka, raczej coś z głową mechanicznego królika ;) ). Poniżej wrzucam rendery modelu, może ktoś coś doradzi, podzieli się jakimiś doświadczeniami z podonymi modelami co by mi było łatwiej dalej to pchnąć. Model oczywiście jak widać high-poly, w sumie to uczę się panować nad siatką przy smoothie, nad krawędzimi itd. Do podziału siatki używam TurboSmootha.

Modelowałem od stóp w górę. Widać, że na początku starałem się jakiś lekki detal do siatki dodawać, a z czasem przestawiłem się na to żeby najpierw zrobić bazową siatkę, a dopiero potem detal dodawać (ze strachu przed tym, że w pewnym momencie okaże się, że część siatki będę musiał wywalić i detal pójdzie do śmieci.

Model w Maxie 2012, render z ambient occlusion.

 

modelsiatka.jpgmodel2p.jpgZ góry dzięki za komentarze :)

Pozdrawiam

A no i oczywiście z czasem będę się starał pokazać postępy ;)

Edytowane przez Karakan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No kurde całkiem fajnie to wygląda, czekam na dalsze postępy i materiały.

Może trochę te czubate stopy bym zmodyfikował ale poza tym wygląda ok.

 

Aż mi się przypomniał mój model, który zacząłem( udo...) i legł w czeluściach dysku w końcu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Czubate stopy też mnie trochę po oczach biją, ale postanowiłem, że poczekam na materiały i zobaczę jak to się będzie prezentowało ;)

Co do postępów w pracy będę je oczywiście tutaj zamieszczał, w sumie to dość motywujące jak ma się świadomość, że zobligowało się na forum do skończenia pracy ;P Mam nadzieję, że dam radę. Z tym, że najbliższe postępy będę mógł pewnie zrobić dopiero w tygodniu, trochę zalatany jestem, a szkoda, bo najfajniej się pracuje póki jest się podjaranym nowym projektem.

 

Póki co zauważyłem, że mam problemy z wymodelowaniem realistycznych dłoni (mają mieć kształt zwykłych ludzkich dłoni), no i ciężko mi też dodawać różne rowki, wypukłości w siatce, pewnie jeszcze nie poznałem wielu tricków ułatwiających pracę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@plasti: No tak, dzięki xD Cycki są dobre, bo jak reszta nie będzie przyciągała wzroku to chociaż one będą :D

 

Niżej 2 rendery tego o udało mi się dzisiaj wieczorem zrobić, wcześniej nie miałem kiedy do tego siąść. Oczywiście bardzo dużo jest do poprawy i do dopracowania, ale zaczynam mieć ogólną siatkę na finiszu. Głowa jest oczywiście modyfikatorem Symmetry zrobiona i jak widać niżej nie zdążyłem jeszcze ładnie obu połówek połączyć, to się poprawi ;)

 

glowa1.jpg

 

glowa2u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z tego, że nie mam ostatnio zbyt wiele czasu na siedzenie nad tym modelem postanowiłem zrobić jakieś próbne rendery w VRayu. Poniżej wrzucam render przemnożony przez render z ambient occlusion. Dopiero poznaję VRaya i póki co nie jestem jeszcze obcykany w jego materiałach i ustawieniach, dlatego prosiłbym o wszelkie porady, które mogą mi się przydać przy renderowaniu tego modelu, bo jak widać póki co wszystko jest do kitu :P. Staram się znaleźć jakieś materiały metalowe, które będą tu ładnie wyglądały. Na pewno potrzebuję takiego zielonego metalu (błyszczącego) i zwykłego szarego (raczej nie za bardzo błyszczącego).

 

I jeszcze jedna sprawa. Do tej pory miałem niewiele styczności z teksturowaniem tego rodzaju obiektów high poly. W przypadku tego co widać na renderze obiekt oteksturowany jest stosunkowo prostymi materiałami wyklikanymi w maxie (+ jakaś mapa hdri). Materiały są przydzielone do konkretnych polygonów w danych siatkach (np. głowę podzieliłem na 3 zbiory polygonów i każdemu dałem osobny materiał). Czy tego typu rozwiązanie przejdzie, czy raczej powinienem unwrappować siatkę?

 

PS: Model jak widać jeszcze nie jest skończony, brakuje mu dłoni i trochę detalu, ale za to zabiorę się jutro, będę miał troszkę czasu. :)

 

Proszę was pięknie o porady i z góry za nie dziękuję :D

 

11loeg2.jpg

Edytowane przez Karakan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako malo znajacy sie gosciu wydaje mi sie ze, cycki powinny byc odsloniete od gory, Sugerowalbym zeby postac jednak miala dlonie, stopy mi nie leza tutaj, nie wiem co ale jakos mi nie lezy proporcja ich dlugosci do szerokosci, ale w sumie nic mi do tego jezeli tak ma byc.

Ogolnie podoba mi sie ta postac. I z racji ze sie ucze, napewno jestes moim bogiem ( celowo z malej ) na dzies, bo moim zdaniem nieprofesjonalnym super :)

fajny pomysl.

 

PS jak bym dodal jeszcze 3ci kolor, np pomaranczowy, jakies to ustrojstwo malo zywe :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłonie będzie miało to ustrojstwo, spokojnie ;) Dzisiaj jeszcze postaram się nad nimi posiedzieć, bądź jutro. Po prostu do tej pory nie miał na tyle czasu żeby przysiąść nad modelem, ustawiałem sobie parametry renderingu, puszczałem render i szedłem do innych spraw. Kształt stóp czy też fakt, że biust jest odsłonięty od dołu wynika z tego, że mam koncept na którym staram się jako tako bazować. W koncepcie rzeczywiście występuje trzeci kolor, a raczej inny odcień zieleni, lekko świecący, nałożony na różne detale na ciele. Póki co nie zajmowałem się tym ponieważ moja wiedza na temat VRaya jest bardzo mała i nie byłem w stanie stworzyć ładnie świecącego materiału.

 

W sumie zacząłem się zastanawiać nad tym czy nie rozłożyć siatki i nie oteksturować jej, ale chyba poczekam z tym trochę, a póki co spróbuję dopracować materiały proceduralne.

 

I dzięki za tego "boga". You made my day :D A tak poważnie to jak przeglądam inne tematy na forum to zawsze wpadam w głęboką depresję i zastanawiam się jak dojść do takiego poziomu jak Oni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szedłem w tą samą stronę po wyrenderowaniu, też testowałem wygląd postaci po dodaniu troszkę chłodniejszej kolorystyki (w GIMPie co prawda :P). Ale ciągle nie pasują mi te odblaski, chyba są za mocne. Chciałem przetestować jeszcze jeden materiał, podobny do białego ubrania szturmowców z gwiezdnych wojen, ale nie mogę sobie poradzić ze stworzeniem go. Dokładnie chodzi mi o materiał taki jak w temacie. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=80297

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sebazx6r: No z tymi łokciami się zastanawiałem, ale zostałem przy tym co widać na renderze, tak to wyglądało na malunku, którym się kierowałem, więc już nie kombinowałem ;)

 

@plasti: Dzięki, potestowałem sobie z tym materiałem, rzeczywiście zbliżyłem się do tego co tam sobie ubzdurałem, ale koniec końców chyba światła nie mogłem dobrego ustawić, a skończyłem z mniej połyskliwym materiałem jak widać niżej, ale spodobał mi się efekt.

 

Póki co jestem z tego niżej zadowolony, chciałbym jeszcze dodać jakąś ładną poświatę żeby podkreślić te elementy, które tam powinny lekko świecić (oczy i reszta w tym kolorze), ale jeszcze nie mam pomysłu jak to zrobić z wykorzystaniem GIMPa ;)

 

finaohd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, żeby dodać lekką poświatę w paru mało istotnych elementach, stosuję dosyć (ze względu na to, że nie jestem jakoś super obyty w maxie) łopatologiczny sposób. Stworzonemu materiałowi przypisuję ID i dodaję do niego efekt Glow, po czym ustawiam odpowiednie parametry. Ma to też swoje wady, ale przez to nie muszę bawić się z tym w postprodukcji. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glow dodajesz poprzez stworzenie nowej warstwy z kolorem wydzielonym z obrazka glownego, pozniej podnosisz jasnosc tej warstwy i dodajesz gaussian blur czy jakis inny ktory fajnie to rozmyje, nie za duzy to wtedy wyjdzie efekt ze to sie mieni, jak bedzie za slaby pare razy mozesz go skopiowac, powinien sie zrobic bardziej intensywny

 

finaohd2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ryan Glose: Próbowałem coś kombinować z glowem ze 2 dni temu i średnio mi po wyszło w VRayu. Ale w Mentalu też często wykorzystuję maxowego glowa :)

 

@plasti: Wielkie dzięki. Przyda się też na przyszłość na pewno :)

 

No to myślę, że na ten moment skończę, może jak będę miał więcej czasu to do tego wrócę i spróbuję więcej z modelu wyciągnąć. Z efektu jestem zadowolony. No i w końcu spróbowałem trochę VRaya i podszkoliłem się w high poly ;) Dzięki wszystkim za pomoc. Oczywiście jeśli jeszcze ktoś będzie miał jakieś porady i uwagi to chętnie poczytam!

 

finaohdglow.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@illusion, @odnetniN: Dzięki, Czuję się zmotywowany do dalszej pracy :)

 

@Trismegista: Też dzięki :) A mieszkam w Łodzi.

 

A tak w ogóle skończoną pracę z WIP przenosi się do działu Finished czy nie? Bo zastanawiam się czy powinienem jakiś nowy temat stworzyć czy dać sobie spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności