amper939 Napisano 6 Listopad 2011 Napisano 6 Listopad 2011 Witam wszystkich forumowiczów;) zwracam sie z problemem który mecze juz od tygodni... mianowicie, ani w scanlinie ani w mentalu, nie moge wyrenderowac normal mapy... ogolnie pracowalem z tutorialem no zrobilem wszystko jak tam, no i niby w viewporcie cienie od omni ukladaja sie dobrze, ale zadnego wypuklenia nie ma... w renderze w mentalu i scanline walec na ktory nalozylem normal mape jest zupelnie gladki.... jakies pomysły czego to moze byc kwestia ? moze przeoczylem cos ustwieniach? moze to kwestia tego ze instalka miala tylko nieco poad 700mb i jest uszczuplona min o mozliwosc renderowania normal mapy, chcoiaz wydaje mi sie ze jest poprostu tak skompresowana ta instalka i tyle plugin normalrendr.dlt jest zaladowany bede wdzieczny za kazdy pomysl, rade ;) nizej prtsc zustawien i rendera scanline
Hynol Napisano 6 Listopad 2011 Napisano 6 Listopad 2011 Masz zakliknięte w świetle cast shadow? Normal mapę wsadzasz do slotu bump jako bitmapę czy jako normalbump? Możesz zawsze zarchiwizować scenę i udostępnić. Będzie łatwiej coś powiedzieć.
amper939 Napisano 6 Listopad 2011 Autor Napisano 6 Listopad 2011 jako bitmape. nizej link do zarchiwizowanej sceny http://mattprofessional.cba.pl/map.zip z gory dzieki za pomoc ;)
Pawelkos Napisano 6 Listopad 2011 Napisano 6 Listopad 2011 Zeby zobaczyc efekt dzialania mapy na renderze, musisz wylaczyc efekty DirektX w materiale a swoja mape wrzucic do slotu bump w rolecie Maps materialu i uzym tam mapki normal bump 1
amper939 Napisano 6 Listopad 2011 Autor Napisano 6 Listopad 2011 no teraz widac dzieki ;) tylko jeszcze jedno pytanie, bo nie jestem pewin, no bo jestem laikiem w temacie normal mapy jezeli nalozymy na cos normal map, to jesli patrzymy pod katem 90 stopni do normalnej powerzchni scr to czy uwypullenia bedzie widac czy to tylko ingerencja w tworzenie sie mapy ? i najlepszy widok bedzie w jak najmniejszym odchyleniu od normalnej powerzchni ? nizej to co udalo mi sie zmajstrowac dzieki radzie Pawelkos
Gość Chrupek3D Napisano 6 Listopad 2011 Napisano 6 Listopad 2011 jak chcesz wyświetlać normal mape w Maxie to wybierz to: http://xoliulshader.com/ ps. jesli planujesz modele do gier to zostaw mentala
mafida Napisano 6 Listopad 2011 Napisano 6 Listopad 2011 No taa,normal mapa nie tworzy nowej geometrii tylko oszukuje ze światłem.Pod ostrym kątem będzie widać że jest płasko.Trzeba wymodelować żeby trochę odstawało albo użyć displacement.Displacement będzie wyglądać dobrze pod każdym kątem,tyle że sie dłuuużej renderuje. Do podglądu normala w viewporcie nic nie potrzebujesz,wystarczy w materiale przełączyć na "show hardware map in viewport". 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się