Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów;)

zwracam sie z problemem który mecze juz od tygodni... mianowicie, ani w scanlinie ani w mentalu, nie moge wyrenderowac normal mapy...

 

ogolnie pracowalem z tutorialem

 

no zrobilem wszystko jak tam, no i niby w viewporcie cienie od omni ukladaja sie dobrze, ale zadnego wypuklenia nie ma...

w renderze w mentalu i scanline walec na ktory nalozylem normal mape jest zupelnie gladki....

jakies pomysły czego to moze byc kwestia ?

moze przeoczylem cos ustwieniach?

moze to kwestia tego ze instalka miala tylko nieco poad 700mb i jest uszczuplona min o mozliwosc renderowania normal mapy, chcoiaz wydaje mi sie ze jest poprostu tak skompresowana ta instalka i tyle

plugin normalrendr.dlt jest zaladowany

 

bede wdzieczny za kazdy pomysl, rade ;)

 

 

nizej prtsc zustawien i rendera scanline

 

normalsr.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Masz zakliknięte w świetle cast shadow? Normal mapę wsadzasz do slotu bump jako bitmapę czy jako normalbump?

Możesz zawsze zarchiwizować scenę i udostępnić. Będzie łatwiej coś powiedzieć.

Napisano

Zeby zobaczyc efekt dzialania mapy na renderze, musisz wylaczyc efekty DirektX w materiale a swoja mape wrzucic do slotu bump w rolecie Maps materialu i uzym tam mapki normal bump

  • Confused 1
Napisano

no teraz widac dzieki ;)

tylko jeszcze jedno pytanie, bo nie jestem pewin, no bo jestem laikiem w temacie normal mapy

jezeli nalozymy na cos normal map, to jesli patrzymy pod katem 90 stopni do normalnej powerzchni

scr

normal1.jpg

 

to czy uwypullenia bedzie widac czy to tylko ingerencja w tworzenie sie mapy ? i najlepszy widok bedzie w jak najmniejszym odchyleniu od normalnej powerzchni ?

 

nizej to co udalo mi sie zmajstrowac dzieki radzie Pawelkos

 

normal2.jpg

Napisano

No taa,normal mapa nie tworzy nowej geometrii tylko oszukuje ze światłem.Pod ostrym kątem będzie widać że jest płasko.Trzeba wymodelować żeby trochę odstawało albo użyć displacement.Displacement będzie wyglądać dobrze pod każdym kątem,tyle że sie dłuuużej renderuje.

 

Do podglądu normala w viewporcie nic nie potrzebujesz,wystarczy w materiale przełączyć na "show hardware map in viewport".

  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności