Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam! Zakładam tą teczkę z nadzieją, że mi pomożecie, ocenicie i na koniec skrytykujecie (niekoniecznie w tej kolejności). Będę wrzucał swoje wymęczone prace. Pracuję jak na razie w 3ds Max 2010 + Mental Ray.

 

Pierwsza moja praca którą już zamieszczałem na forum. Jest to ogólnie moja pierwsza praca w 3ds maxie:

 

gramofonmin.jpg

 

Druga praca wykonana na podstawie samouczka digital tutors. Może nie powinienem jej pokazywać bo to powtarzanie za kimś ale..sam oteksturowałem i wyrenderowałem no i trochę się nauczyłem programu;)

 

1.jpg

 

Przy okazji tworzenia nowej wizualizacji naszła mnie ochota wyrenderowania samego amplitunera.

 

amp3.png amp1.png

Edytowane przez luki-90
  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Robot wykonany w 3ds max 2010 i Zbrush 4.

589_robotrender.jpg

Aż tak kiepsko że nikt nie pisze :P ?

Edytowane przez luki-90
Napisano (edytowane)

Po chwilowej przerwie załączam nowy obrazek.

Soft : 3ds Max Design 2012 + Vray

Proszę o ocenę :)

744_sypialnia2zpodpisem.jpg

Edytowane przez luki-90
Napisano

Proporcje nie grają niestety .... "pościel" też jakaś taka dziwna ... jak z kartonu. Kwiat wielkości drzewa ogrodowego. Zmieniłbym nieco kadr... zasłona wygląda jakby była wykonana z foli do pakowania prezentów :)

 

 

A na + to robocik :) bardzo przyjemny desig'nik

Gość kakaku
Napisano

co do kołdry to taka mała uwaga: najpierw shell potem turbosmooth:) u Ciebie wyglada to takbys zrobil na odwrot:)

-panele i kwiat za duże

-popracuj nad wieksza iloscia rzeczy w pokoju

-popraw oswietlenie

-dodawaj disp i bump mapy bo tutaj jakby ich wogole nie bylo:)

Pozdro!

Napisano

Jako tkaninę wybierz cashmere zamiast cotton i pewnie bez shella byłoby lepiej. Na tym etapie najważniejsza będzie walka z proporcjami. Jezeli to twój pokój, to weź miarkę w dłoń i pomierz wszystko a potem przenieś zgodnie z wymiarami do maxa. Powodzenia.

Napisano

Witam! Co do proporcji to czy chodzi o ściany też może? Bo chciałbym poprawić tą pracę i robię kolejną i stąd takie pytanie. Jaka powinna być wysokość ścian? Czy np w tym przypadku ściany powinny być wyższe? Robię standardowo w 3ds maxie narzędziem Wall. Proszę o radę.

Gość kakaku
Napisano

Najlepiej jak przestawisz sobie miary w Customiza->Units Setup na cm i będziesz wszystko modelował o takiej wysokoci jak w realu. Oczywiście że wysokość ścian może być 10m ale jak wymodelujesz 2 metrowe łóżko to tego nie będzie widać. Chodzi o proporcje. Jak nie chcesz dokładnie mierzyć to postaw na srodku pokoju Bipeda i pod niego układaj proporcje. Pozdrawiam!

Napisano

Jeżeli chodzi o wysokości ścian - 2,5m to absolutne minimum. Niższa wartość będzie bardzo przytłaczająca. W zależności od tego gdzie to mieszkanie się znajduje, te wartości będą się różnić. U mnie w kamienicy strop mamy prawie na 3,9m, co jest przytłaczające w drugą stronę. Gdy sobie układam jakieś domki, to pomieszczenia mają u mnie 3,2m i to jest chyba taka całkiem bezpieczna wartość. Kwestie całkiem indywidualne. Najlepiej zbuduj sobie pomieszczenie 5x3, dodaj kilka elementów i ustaw kamerę na wysokości Twoich oczu. Jeżeli będziesz miał wrażenie, że sufit zaraz trzepnie Cię w głowę, to jest za nisko ;)

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi, wezmę to pod uwagę.. bo w maksie narzędzie "wall" ma ustawione domyślnie 243cm. Mi się jednak wydają trochę za małe. Powiedzmy co by było jak ktoś miał wzrost około 2 metrów?;) to niecałe pół metra ma nad głową..

Napisano (edytowane)

Witam! Oto kolejna moja praca. Ustosunkowałem się do waszych rad co do proporcji (mam taką nadzieję). Fotele mam takie w domu więc wymierzone co do centymetra. Ściany mają jakies 2,7m. Mam nadzięję scena lepsza niż ostatnio. Moim zdaniem jest lepiej. Czekam teraz na waszą opinię.

Soft: 3ds max Design 2012 + Vray, Photoshop CS5

Takie pytanie: Czy scena za oknem powinna być jaśniejsza niż jest teraz?

 

988_salon2.jpg

Edytowane przez luki-90
Napisano

Witam!

Dziękuję za komentarz. Może masz trochę racji.. jednak niektóre komentarze podpadają pod indywidualne gusta. Przed rozpoczęciem pracy pooglądałem trochę kominków i "to chyba nie jest lepsze miejsce na drewno", większość ludzi miała takie ścianki:) Stolarka sam napisałeś, że możliwe. Horyzont za oknem? Może niżej, może nie. Zależy od odległości, mi sie wydaje, że tak też może być. Materiał podłogi nie mój, lecz z portalu gdzie został wysoko oceniony więc tu Twoja uwaga jest niesłuszna. Co do podpisu się nie wypowiadam.. pozostawmy to bez komentarza. Dziękuję jednak za opinie. Nie zrozum mnie źle, po prostu się bronię:) Czekam na inne opinie. Pozdrawiam.

Napisano
Witam!

Dziękuję za komentarz. Może masz trochę racji.. jednak niektóre komentarze podpadają pod indywidualne gusta. Przed rozpoczęciem pracy pooglądałem trochę kominków i "to chyba nie jest lepsze miejsce na drewno", większość ludzi miała takie ścianki:) Stolarka sam napisałeś, że możliwe. Horyzont za oknem? Może niżej, może nie. Zależy od odległości, mi sie wydaje, że tak też może być. Materiał podłogi nie mój, lecz z portalu gdzie został wysoko oceniony więc tu Twoja uwaga jest niesłuszna. Co do podpisu się nie wypowiadam.. pozostawmy to bez komentarza. Dziękuję jednak za opinie. Nie zrozum mnie źle, po prostu się bronię:) Czekam na inne opinie. Pozdrawiam.

 

Nie przejmuj się niektorymi opiniami kubapod 1989 bo pomylił chyba rzeczywiście ocenę technicznego wykonania z projektem wnętrza. Ale wracając do wykonania to ma dużo racji. Materiał podłogi mapowania skopane jak w poprzednim projekcie. A co do materiału to jeśli go ktoś dobrze gdzieś ocenił to w twoich - innych warunkach oświetleniowych wygląda fatalnie;) i chyba rzeczywiście mapy się poprzestawiały. Linia horyzontu się nie zgadza jak już zauważył mój poprzednik.

 

btw. panele zazwyczaj układa się prostopadle do okna.

Napisano

Wielkosc okien jest zdeczka przegieta nie umieszcza sie nadprozy w stropach jednak dobrze by było aby była jakas przestrzen powyzej okna, pomiedzy nim a stropem. Do ułozenia podłogi nie bede sie czepiał nie ma czegos takiego jak zwyczajowo kładziemy panel prostopadle do okna bo przy takim podejsciu dostajemy tlpowe koszmarki optyczne;) bierzesz pod uwage szerokosci pomieszczenia i rozlkowoania punktów swietlnych, gratuluje jak ktos połozy panel prostopadle do okna lezacego na waskiej scianie odrazu pomieszczenie straci na walorach optycznych. Zawsze zwracaj uwage włsnie na taki aspekt czy pomieszzenie zyskuje na tym czy traci optycznie. Widac ze nie dajesz sobie rady z modelami i ich proporcjami najwygodniej jest pracowac w takim przypadku w skali 1:1 i jesli nawet jakis model sam robisz anie korzystasz z gotowców to sprawdz jakie ma wymiary a nastepnie wstaw sobie boxa w o jego parametrach rzeczywistych nawet przy przeskalowywaniu jest to bardzo wskazane. na dodatek jesli importujesz cos to rób to przy pomocy opcji merge. co do konkretnej wizki to całkowicie nie lezy mi jej oswietlenie ostrosci cieni nie zbiegaj sie z tymi za oknem jesli juz wziołes taki widok to musisz swiatłowewnatrz spasowac z tym na obrazku. Ja sie czepie jeszcze samych okien co to zasłupy sa na których one sa oparte jesli to maj być framugi toto wyglada strasznie szczególnie widoczne po prawej strone =, szczególnie ze skrzydła okien sa niesamowicie cienkie jesli juz nie chesz skorzystac z miarki w domu to otwórz strony producentów tam znajduje sie wszytko karzdy wymiar bedziesz wiedził czego sie trzymac. A tera co do wysokosci mieszkan takich ogólnych to stre budownictwo w kamienicach 320 -390, bloki z lat 70 zaleznie od wykonawców 245-260, w nowych nowych blokach najczestrzy wymiar to 270-290 ( projektowo ze stropem przyjeta wysokosc 310) nie mówie tu o loftach a ni o mieszkaniach poddaszowych bo tam spady przy scianch kolankowych moga byc od 80cm a ciagna sie do 450 i wtedy mozna lekko przy niskim kliencie zrobic druga kondygnacje ;)

Napisano

Dziękuję za komentarze:)

 

shadowsexpe czy mógłbyś powiedzieć o które konkretnie modele Ci chodzi co do proporcji? z góry dziękuję.

 

Co do sceny to długo mi się renderowała (sam render 3 godziny, a prepassy 5 godzin). Nie wiem w czym leży przyczyna. Słaby komputer? Pracuje na laptopie Lenovo Y560 i3-330M, 4GB 1333Mhz, Ati Radeon Mobility 5730 1GB.

Czy można jakoś skrócić czas renderu ażeby nie tracić na jakości? Czy ilość świateł wpływa na wydłużenie renderu czy samego Light Cache'a? Poprzednia scena czyli sypialnia renderowała mi się na tych samych ustawieniach lekko ponad 3 godziny całość.

 

Render 1280na720, reszta ustawień na zdjęciach, prosze o pomoc bo nie uśmiecha mi sie poprawianie i czekanie 8 godzin. Co można zmienic? Mam w scenie jedno Vraylight, 2 Target Direct i Vraysun (jeden TDirect niepotrzebny ale się kapnąłem po renderze).

 

205_untitled_1.jpg

593_untitled_2.jpg

984_untitled_3.jpg

962_untitled_4.jpg

310_untitled_5.jpg

Napisano (edytowane)

po pierwsze na razie wywal wszytkie render element po co one ci w tym momencie skoro cały czas pracujesz nad robocza wersją, vray adaptive dmc image sampler puki pracujesz nad roboczym renderem ustaw 1,4 lub 1,8 następnie w GI irradiation weż na custom i ustaw min rat -4 max -3 hsph na 50 intrep smapl 20 teraz laight cache subdiv na 1000 wystrczy robisz niewielkie rendery number of phase to jest ilosc rdzeni pozazdroscic jak masz ich 16 ;) Teraz setings popierwsze masz pamieci tylko 4gb nie mozesz takiego samego parametru ustawic szczególnie na opcji dynamic przy 4gb sensowny zakres jest 2500 i raczej nie pchałbym sie w dynamiczna bo ci w trakcie renderu bedzie siemieszło w niej lepiej nastw statistic nois treshold daj na 0.005 jesli koniecznie musisz do roboczych bym zostawił 0,01, max tree depth tezbym scioł do 60. Pytanie po co masz w tej scenie directy co one oswietlaja?

PS.

póki pracujesz nad wersja robocza rób mniesze rozdzielczosci, aha i dlaczego do wnetrz zastosowałes vraylancrosa jako filtr AA?

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

dziękuję za dalszy komentarz.. wyjaśniłeś mi kilka kwestii..;p Jeden Direct niepotrzebny.. a drugi zeby imitować światło słoneczne?:P gdzies tak oglądałem na tutuorialu.. te odbicia na panelach to własnie Direct. Możesz mi powiedzieć czym mam oświetlić tą scenę? Chodzi mi o światło dzienne wystarczy VraySun? za oknem mam zwyczajnego plaina. Do wnętrz jaki filter AA? Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

do szybkiego renderowania mozesz zastosowac Area nawet koncowy nanim zrobic jesli chesz mocniej wyostrzć i panowac na dkrawedziami to dobry jest mitchell, jesli chodzi o oswietlenie sceny to musisz zdecydowac czy vraysun czy direct jak masz vraysun to wywal directa przy vraysun powinna ci sie sam mapa nieba zainstalowac automatycznie do enviromentu nalezy ja aktywoać w material edytor rozymiem ze vraylight jest wsadzony w okno ma właczona opcje skyportal czy nie? PS z której czesci Nowego Sacza jest kolega ?

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Nie miał włączonej tej opcji;p a co ona daje? i opcja simple koło niej? na początku dałem vraylight do każdej okiennicy ale to chyba troche głupie rozwiązanie zostawiłem tylko jeden w jednej okiennicy i nawet nie wiem czy to cos daje;]

 

Mieszkam bardziej na południu jeśli można tak to ująć w tak małym mieście gdzie nie ma żadnych perspektyw. Okolice dzielnic Zawada i Dąbrówka:)

Napisano

Nie przesadzaj mieszkałem w Saczu kilka lat przy paderewskiego nie jest tak źle;) Opcja skyportal portal poprostu całkowicie imituje wtedy swiatło otoczenia czyli nieba czaami wscenie wystarcza tylko wsadzic w enviromencoe mape nieba i własnie swiatła w okna tak ogólnie przyjmuje sie ze wystrczy jeden emiter swiatła na otwór okienny;)

Napisano

ok dzięki popróbuje i wrzucę w wolnej chwili :) tak z czystej ciekawości ile Tobie np. renderowała sie ta scena z domkiem na obidzy;p na tych Twoich 32 GB ramu ;]

Napisano

1,5 Godziny ale tam szczerze mówiac niema sie co strasznie renderowć ale to nie tylko pamiec odgrywa role jednak wydajnosci laptopow nawet z takimi samymi procesorami jak w pecetach jest znacznie mniejsza musisz pamietac ze twój sprzet jest nastawiony na energooszczednosc ;)

  • Confused 1
Napisano

Wiem wiem ;] trochę tam wiem bo studiuję informatyke. Zamierzam kupić samą stacje gdzieś tak za 2500zł już się oglądałem. Kończąc ten offtop tylko mi powiedz ostatnią rzecz. Jaki masz zasilacz i czy dużo rzeczywiście to prądu pożera. Bo ja bym miał coś koło 600W.

 

Te ustawienia co mi podałeś co do renderu to nie są końcowe prawda? Napisałeś "ustaw min rat -4 max -3" a z tego co pamiętam to są chyba ustawienia very Low bodajże? Ty mi dałeś rady odnośnie renderu próbnego? Wybacz ale już sam sie pogubiłem.;]

Napisano
Napisałeś "ustaw min rat -4 max -3" a z tego co pamiętam to są chyba ustawienia very Low bodajże

 

Radzę poczytać helpa do vray'a i wtedy dowiesz się co tak naprawdę ustawiasz. To że jest -4 -3 nie oznacza ze shading będzie zły (to w sumie zły przykład bo dokładny tez nie będzie) wszystko zależy od sceny nad która pracujesz. Ustawienia które podał shadowsexpe z powodzeniem wystarczą do testów bo są dobrym kompromisem miedzy szybkością a jakością.

Generalnie trzyma się ustawienia irr na "minusach" z większa ilością pass'ów - trzeba dobrze dobrać resztę ustawień algorytmu i tu wiedza teoretyczna jest niezbędna by wiedzieć co, gdzie i dlaczego.

 

PS: scenka spoko pracuj dalej :)

Napisano (edytowane)

Warto poszukactakiej ksiazki oprócz helpa od vraya Francesco Legrenzi VRay -The Complete Guide tam naprawde jest wszytko jasno wytłumaczone co do czego nalezy zastosować. co do zaialcza to mam 750 ale zapewne 600 przy tkim zestawie cenowym spokojnie wystrczy zalezy ogólnie co tam bedzie wnim wsadzone konkretnie ale jak podajesz tak cen tonapewno nie bedzie tam karty graficznej dedykowanej która maswoje wymogi ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano (edytowane)

Oj kolega sie czepia do słow , nie zawsze wszytkich jest stac na zakup a polskie biblioteki potrafia człowieka miło zaskoczyć ;)A w ogóle szukać było użyte chociażby do tego forum sam juz kilka razy podałem ten tytuł włącznie z linkiem do oryginalnego pdf za około 25E ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Witam. Mam pytanie do znających się na rzeczy. Poprawiam moje poprzednie prace i natrafiłem na taki problem.

 

885_untitled_1.jpg

 

chodzi mi oczywiście o rozbłyski przy obrazach.. no i może jeszcze o tą "jasność" w rogu? ( to chyba wina ustawienia światła? ). Co do obrazów to nie mam zielonego pojęcia więc prosze o radę :) dzięki

Napisano

Pokaz całą ta ścianę z tym rozjaśnianiem w kacie bo tak to nie wiadomo od czego to masz czy od okna czy jakiś cud ci się rob. Co do obrazków to po pierwsze one ci lewitują w powietrzu i czy przypadkiem one nie maj wsadzonego materiału vraylight bo to tak wygląda albo jak byś światło zgubił jakieś :)

Napisano (edytowane)

882_bedroom.jpg882_bedroom.jpg882_bedroom.jpg

Lewitują? Są tak dosunięte że wchodzą w ściane. Co znaczy wg Ciebie lewitują? Nie mają gwoździa ;p?

Materiał to najzwyklejszy jeszcze z mental raya.. może to być wina? nie zawsze zamieniam na vrayowskie bo nigdy nie miałem takich problemów.

 

Ogólnie to jest to praca po poprawce.. mam nadzieję ze trochę lepiej wygląda:) jakieś sugestie jeszcze? Ja już miałem się przestać z tym bawić a tu zaczęły te obrazy mnie denerwować:) Aha.. i mogąbyć szumy bo ustawiłem za duże ISO.. lecz w następnym renderze to zmienię.

213_bedroom.jpg882_bedroom_tn.jpg

Edytowane przez luki-90
Napisano

Wywal materiały mentalowe jeżeli renderujesz w Vray'u, nie współpracują ze sobą :) a co do ISO - nie ma absolutnie wpływu na szumy, raczej się filtrami aa pobaw - ale to na końcu, bo czasy renderingu Ci się wydłużą :)

Napisano

Pokaz materiał jaki masz nałożony na obrazki.Lampki co masz w tej wnęcę albo je wyłącz albo dorób do nich jakieś światło bo tak to one dosyć dziwnie wyglądają. Jakiego koloru masz sufit w tym pomieszczeniu?

Napisano

Ściana powinna mieć "grubość". Jeżeli robiłeś pomieszczenie z boxa to w takich miejscach gdzie jakieś obiekty (obrazki) je przenikają u mnie czasami pojawiały się różne "przecieki" światła z zewnątrz. Oczywiście tylko w przypadku gdy do oświetlenia sceny używasz vrayeun, vraysky.

Napisano

Miłosz3ds Miałeś rację.. wystarczyło zmienić na vrayowski materiał :) Już teraz przy obrazach nie ma prześwietleń. Nigdy z czymś takim sie nie spotkałem więc myślałem że można materiały z mentala.

shadowsexpe Lampki to vraylightmtl. Nie chce mi się bawić w światełka... więc zostawie ten materiał tylko go przyciemnie bo rzeczywiście dziwnie wyglądają. Sufit? hmm.. jakiś taki beżowy nie zastanawiałem się długo.

Dynamico Nie robiłem pomieszczenia z boxa.. tylko przez zwykłe murowanie;p czyli ściany.. później zmieniłem je na editable poly. Scenę oświetlam zwyczajnym directem.

 

Jak wyrenderuję scene to wstawię i biorę się za salon. Dzięki!

Napisano

Wie ktoś skąd takie prześwietenie w rogu pokoju? bo nie wiem czy tak powinno być?

shadowsexpe co do Twojego pytania to sufit chyba jednak ma być biały nie wiem czemu tak jest.. odbija sie od zasłony taki kolor? Zapewne jest to wina podłogi bo chyba trzeba dać VrayOverrideMtl, mam racje?;]

Napisano (edytowane)

Okej tak wygląda końcowa wersja. Szkoda marnować czasu na dalsze poprawki. Co myślicie?

 

hlEKL.jpg

 

Zabieram się za poprawę salonu.

Edytowane przez luki-90
Napisano

Jakiego materiału użyłeś na sciany ? Bo wygląda na to, że kolor z podlogi przeszedł na ściany. Użyj VrayOverride Material. Chyba, że taki kolor miał być. (Nie czytałem wątku od początku :) )

Mapowanie na szafce (przód) i łóżku (bok pod kołdrą) wygląda na rozciągnięte.

Ja bym się postarał coś zrobić z tym grzejnikiem, bo te cylindry moim zdaniem trochę kiepsko wyglądają i psują odbiór reszty.

Mogę się mylić, ale oświetlenie na zewnątrz nie pasuje do tego co się dzieje w środku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności