Bohomaz Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 (edytowane) Witam. Chwilowo tylko salonik. Co się powinno znaleźć na stole w saloniku ? Pilot, gazeta i telefon wystarczą ? I jak ogólnie odnośnie : świateł, kamery i materiałów ? I gdyby ktoś bym tak miły to chętnie pooglądam propozycja postpro, obecnie jest tylko lekka aberracja. Edytowane 24 Listopad 2011 przez Bohomaz
BLADE Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 Strasznie ciasne kadry. Mało na nich widać. Prawie jak wersja demo...
Bohomaz Napisano 24 Listopad 2011 Autor Napisano 24 Listopad 2011 Nie ukrywam, że w ten sposób chciałem sobie oszczędzić renderowania ale masz rację, przyniosło to więcej złego niż dobrego. A poza tym ? :)
BLADE Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 Poszerz kadr to ocenimy, narazie nei ma co oceniać.
Bohomaz Napisano 24 Listopad 2011 Autor Napisano 24 Listopad 2011 O ile je poszerzyć ? Jakie proporcje wg ciebie są do przyjęcia ? 1 : 1 ? czy raczej gdzieś 16 : 9 muszę wyciągnąć ?
BLADE Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 Załóżmy że robisz fotkę pomieszczenia aparatem, do reszty sam dojdziesz. scena jak i wizka powinna coś pokazywać.
Dynamico Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 Ale tego typu ujęcia pokazują raczej kunszt Twojego renderingu niż architekturę i wnętrze. Pokazujesz: "popatrzcie jakie świetne materiały, a jakie super światło..." a nie jak wygląda pomieszczenie. Chyba, że taki był zamiar. Tytuł postu mówi jednak co innego :-)
Bohomaz Napisano 24 Listopad 2011 Autor Napisano 24 Listopad 2011 Pewnie, że taki był zamiar ale teraz słyszę i macie rację, że to za mało :-)
pionix Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 Światło jest bardzo naturalne i pozytywne. Czym renderowane?
s_vimes Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 fajnie sie prezentuje oswietlenie sceny natomiast co do kadru to naprawde ciasno jak podasz jak masz ustawiona kamere i czym to jest renderowane to bedzie mozna cos ci podpowiedziec. Jedyne co mi nie pasuje to materiał tego co na ekranie tv z tego konta televizory lcd nie robia sie zamglone jeszcze taki detał jesli to vray to na;ezy zminic troche materiły takich rzeczy które swoja barwa rzutuja na scianach do tego swietnie nadaje sie vrayoverridemtl ale tak czy siak podj czym to renderujesz
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) Vray 2.0 SP1, BF i LC. Świeci Targed Directional (na zewnątrz) i Vray Light (plane) w oknach i standardowe otoczenie 210,230,250 a kamera to vrayphysical bez ekspozycji i Neutral balans bieli. Co do kadru to po prostu nie mam co pokazać, pomieszczenia to proste nagie ściany więc szersze kadry będą nudne po bokach, muszę nad tym popracować. s_vimes masz na myśli między innym czerwoną podstawkę pod kwiatek tak ? Uważasz, że nie powinna tak bardzo wpływać na światło dookoła niej ? Chętnie zobaczę jak będzie to wyglądało przy osłabionym tym wpływie ale jedyny Override mtl jaki znam jest w Global switches więc to raczej nie o ten chodzi. Podpowiedz mi gdzie go szukać proszę. Tak, tekstura obrazu TV jest za szybą którą ma chyba za wysokie glossy, tu dałem ciała, wywalę ją i zrobię wyłączony TV. Wielkie dzięki za dotychczasowe C&C dla wszystkich. Edytowane 25 Listopad 2011 przez Bohomaz
Dynamico Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Zamiast VrayMaterial wybierz VrayOverrideMaterial. On umożliwia przypisanie innego materiału do kanału difuse, odbić itd.
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 Rozumiem, zaraz po testuje. Co do kadru... Tak jak teraz może być ?
ca mel Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 A czy Twoim zdaniem to jest ciekawa ilustracja? Widac kawałek podłogi, skrawek mebla i tv. Gdyby to była fotografia pokazałbyś ją komuś, czy od razu skasował robiąc za chwilę ciekawszą? Wizualizacja ma pokazywać wnętrze, znowu żeby je pokazywać - samo wnętrze musi mieć w sobie coś ciekawego, a nie kawałek burej ściany i tv. Czasem po zrobieniu głównej wizualizacji z kilku ujęć niektórzy robią jeszcze zbliżenia żeby mieć więcej obrazków albo pokazać jakiś ciekawy detal. Ty zrobiłeś ciasny nieciekawy kadr z poprawnym oświetleniem.
s_vimes Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 co do materioału override to koleda wczesniej coi podpowiedział gdzie do znajdziesz natomiast nie zabardzo powiediał o co chodzi z jego mozliwosciami w base material wsadzasz mateirłaktóry ma byc podstawowym dla dnaego obiektu natommiast w zakładke GI wystarczy wsadzic zwyłe mateiał vraymtl i w difuse ustawiac barwe zzekresu 200-230 czyli ni to szary ni całowicie biały jak wsadzisz całkowita biel to moze sie okazać ze masz za jasno w pomieszczeniu ogólnie dobrze jest oscyklowac w tych zakresach. Światło w pomieszczeniu masz fajne i tu juz nie trzebanic zminiac chyba ze chcesz sie pobawic to wtedy na zewnatrz dac vraysun do envi sam co wsadzi mape vraysky nalezy tylko pamietac aby ja pózniej aktywowac w material editor aha i jeszcze w takimprzypadku warto vraylight za oknem ustawic na opcji skylight portal z zaznaczona opcja simple . Co do kadru jesli maz co pokazać i nie koniecznie chcesz to robić z wysokosci jamniak to mozesz dac kamere na taka wysokośc jak maz sam oczy z lekim skosem celu w dół napewno wteduy pokarzesz wiecej pomieszczenia. Co do monitor októry sie wczsniej czepiłem to mozna zastosować materiał którym sie robi widok za oknem czyli vraylight on da ci efekt na dodatek swiecnia. Podjaparamety ogniskowej kamery co ja masz ?
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) ca mel moim zdaniem jest to ciekawe ale moim zdaniem wszystko co zrobiłem jest ciekawe. Nie wiem jak można urozmaicić architekturę prostego mieszkania z salonem 3x3m, mam zrobić przetłoczenia na ścianach czy jak ? Metalowe kule zwisające z sufitu już się wszystkim opatrzyły z tego co czytam a, że ja architektury nie studiowałem i nie mam tego zmysłu to też nie mam pomysłu. s_vimes wystarczyło, że napisał nazwę tego materiału. System VraySun i Sky (nigdy nie aktywowałem vraysky w material editor, napisz coś więcej na ten temat proszę) i Portale już, że tak powiem przerobiłem i nigdy więcej do niego nie wrócę (może przy exteriorach) bo co bym nie zrobił to białe ściany nigdy nie były białe i szlak mnie z tym trafiał, że nie wspomnę o balansie bieli na kamerze. Obraz TV był robiony vralightmaterial-em. Parametry ogniskowej kamery hmm ;) to chyba będzie film gate 50mm i focal length 41mm, o to chodziło ? Drugie też podejrzewam nieciekawe ujęcie mam tutaj. Tutaj znowu na lampie przydałby się override, a może bieli nie trzeba tak ograniczać ? Ogólnie rozumiem co poniektórzy chcą mi przekazać, tego typu rendery powinienem dawać do "Rendery testowe" bo to czego się oczekuje po takim tytule to architektura a u mniej jej właściwie nie ma, już będę pamiętał. Edytowane 25 Listopad 2011 przez Bohomaz
c4rl0s Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 niewiem czemu ale ten stolik starsznie mnie mierzi jest w nim coś nienaturalnego może grube szkło hmm
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 Szkło ma dokładnie 1.9cm i nie wiem czy to dużo czy nie... Mówisz, że tutaj wygląda na za grube tak ?
s_vimes Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 ja sie do ujeć nie czepiam a co do vraysky to poprostu przeciagasz mape z envirometu do material edytora i tam właczasz manual sun mode tylko jak przeciagniesz go to max bedzi sie pytał czy copy czy instance wybierasz instance natomiast widzr zmylisz pojecia sky portal jest opcja w świele vraylight i podejzewamze nie prerabiałes go skoro nie uzywasz vray sun równoczesnie do oswieltenia sceny delikatnie one sie nie nadaj do exteriorów w ktorych sie nie świeci tak iloscia swiateł jakwe netrzach szczególnie gdymasz kilka zródęłswiatła zewnetrzengo achcesz aby sie onozachowywało naturalnie i zgodnie z ustawiniami słońca i jego połozeniam
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 Nie ucz dziecka bawić się w piaskownicy, że tak powiem ;). Jak mówię, że przerabiałem to przerabiałem. Już wiem o co chodzi z tą aktywacją vraysky, myślałem o ogólnej aktywacji vraysky a tobie chodziło o aktywację manualnej wersji. Wg mnie to ma tylko sens jeżeli używamy Override GI Enviroment bo w przeciwnym razie te wszystkie opcje mamy już w innym miejscu. Vray Light z zaznaczaną opcją Skylight portal na pewno nie przyda się do exteriorów bo to prawie w ogóle nie świeci ale chodzi mi ogólnie o system Sun&Sky bo jest dużo szybszy niż Target Direct.
s_vimes Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Własnie widac ze trzeba po pierwze nie musisz korzystac wogóle z opcji Override GI Enviroment mozesz ja zostawic ze sie tak wyraze w spokoju i nie kombinowac przy niej ne wmówiac juz ze jesli źle ja dobierzesz to własnie masz takie kłopoty jak pisałes czyli brak opanowania bilei w scenie akórat własnie ten parametr sie swietnie sprawdza przy exteriorach anie koniecznie we wnetrzach chyba ze upierasz sie na tłuminie czegoś. Nie wiem skad ci sie wzieło ze vrayskay sun jest duzo szybszy niz target direct nie jedna wizke robiłem targetem i szły szybko szczególnie w mentalu raczej własnie tam on jest odpowiedni natomiast vray na dodatek przy kamerze vraya znacznie ładniejse efekty daje wykorzystanie własnie jego pełnych mozliwosci.
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 Aha, to powiedz mi co zyskam używając manual sun node skoro to wszystko mam w opcjach VRaySun ?
s_vimes Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 A szanowny pan słońce to mam w otoczeniu sceny ?
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) Możesz jaśniej ? O jakie słońce chodzi ? Vray ? Powiedzmy, że mam scenę, wrzucam do niej VRaySun, VRay mi się pyta czy chcę do tego VRaySky, klikam że tak, klikam Modify i od tego momentu mam pełną kontrole nad VRaySun i VRaySky tak czy nie ? Edytowane 25 Listopad 2011 przez Bohomaz
s_vimes Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 polecam zobaczyz co ci sie bedzie działo jak uruchomisz manuala i jak to wyglada bez niego, na obrazku masz przykład wykonałem jedno klikniecie w mapie vraysky
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 Niebo ma inną barwę a u ciebie jeszcze znika słońce z refleksów ale co mi to da skoro to nie ma wpływu na światło słońca ? To w ogóle nie ma wpływu na globalne oświetlenie a sun ozone nie działa w cale w manual sun node.
s_vimes Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Jak to według ciebie nie ma znacznia na globalne oswietlenie?
Bohomaz Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 No widać po ziemi, ma cały czas ten sam kolor, jasność i wszystko. Zmieniają się tylko refleksy nieba.
s_vimes Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 zastanów sie włsnie sam sobie odpowiadasz jesli robisz wnetrze i na zewnatrz masz takie zminne to nie mów ze to nie ma wpływu na chocizby odbicia refleksy itp czyli bedziemiało wpływ na jakośc renderu że bedzie bardziej naturalne i fotorealne ogólnie tak po prawdzie to najlepiej jesli chcezsz oddawac pore dnia , miejsce jesli chodzi o lokalizacje to nalezy zastosowac nie vraysun tylko daylight własnie z opcja vraysun wtedy naprawde otrzymasz odpowiednie efekty co do nasłonecznie o odpowiedniej porze dnia jak takze umiejscowienia twojego obiektu na mapie swiataj jaki i porze roku
Bohomaz Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 Daylight jeszcze muszę wypróbować. Ale odnośnie braku wpływu to nie zmienia zdania. Wystarczy, że wrzucisz na całą scenę z tirem szary materiał bez refleksów, ustawisz kamerę tak by nie było widać nieba i wtedy masz czarno na białym, możesz zmieniać dosłownie wszystko w tym manual sun node a render nie zmieni się wcale bo te ustawienia mają tylko wpływ na wygląd nieba ale na iluminację nieba i słońca już nie.
s_vimes Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 (edytowane) czy ty nie rozumiesz ze otoczenie ma wopływ na to co siedzieje ze elemntami znajdujacymi sie w scenie. nie mówiac juz o tym ze zapewne posiadasz monitor LCD przeznaczony do zawodowej grafiki a nie cacko z matryca TN na której wiel eróznic drobnych a jednak znaczacych nie zauazysz ;) Edytowane 26 Listopad 2011 przez s_vimes
Bohomaz Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 Przecież ja nie twierdzę, że jest inaczej. Ja tylko mówię, że opcja manual sun node mi się do niczego nie przyda bo nie zmienię nią koloru globalnego oświetlenie. Ona ma tylko wpływ na to ja wygląda niebo ale na to jak niebo wpływa swoim oświetleniem na obiekty w scenie już nie, pomijając refleksy.
s_vimes Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 własnie cały czas twierdzisz ze nie ma wpływu a sie mylisz bonawet na tym samochodzie widac ze jest róznica juz przy zmainia tylko tego parametru daje ci to pełna kontorle na warunkami atmosferycznymi i ich przdstawieniu toze zimia sie nie zmieniła ale równoczęsnie zminiaj sie parametry np kolorystyki która przewaza w scenie czy bedzie to barwa nieba czy słonca nie mówiac juz o parametrach takich jak cienie itp. np u ciebie w renderze jest delikatny mankament jesli chodzi o oswietlenie takie ostre cienie a za oknem tylko biało przy takich cieniach powinines spalic okno podejżewam ze parametry size i intensiw multipilier sa ustawioine na 1
Bohomaz Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 To może od początku. Wg ciebie parametry w Manual sun node mają wpływ na globalne oświetlenie tak ? To co ty rozumiesz przez globalne oświetlenie skoro sam mówi, że ziemia się nie zmienia, jak może mówić, że ma wpływ skoro najbardziej podatny na globalne oświetlenie element w scenie nie zmienia się w cale ? Refleksy to nie globalne oświetlenie, mówię - wrzuć na tę scenę matowy materiał i podnieś kamerę do góry by niebo wyszło z kadru i wtedy sprawdzaj wpływ manual sun node na scenę.
s_vimes Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 wiesz co jaesli zamierszasz dalej twierdzisc ze niczym sie nie r ozni to popatrzn an barwe chociazby cini
Bohomaz Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 Ale ze mnie burak. Zapomniałem włączyć GI, masz rację, przepraszam ;). Później przetestuje. Nie wiem jak mogłem tego wcześniej nie zauważyć.
s_vimes Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 nie masz co sie sam obraza cpoprostu ja z maxem mam do czynienia jeszcze z 98 roku ;) kazdemu sie zdarzaja takie wpadki takze nie ma co sie przejmować
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się