Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Chwilowo tylko salonik.

 

Co się powinno znaleźć na stole w saloniku ? Pilot, gazeta i telefon wystarczą ?

 

I jak ogólnie odnośnie : świateł, kamery i materiałów ?

 

wizualiazcja

 

 

 

wizualiazcja

 

 

I gdyby ktoś bym tak miły to chętnie pooglądam propozycja postpro, obecnie jest tylko lekka aberracja.

Edytowane przez Bohomaz
  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie ukrywam, że w ten sposób chciałem sobie oszczędzić renderowania ale masz rację, przyniosło to więcej złego niż dobrego.

 

A poza tym ? :)

Napisano

Ale tego typu ujęcia pokazują raczej kunszt Twojego renderingu niż architekturę i wnętrze. Pokazujesz: "popatrzcie jakie świetne materiały, a jakie super światło..." a nie jak wygląda pomieszczenie. Chyba, że taki był zamiar. Tytuł postu mówi jednak co innego :-)

Napisano

fajnie sie prezentuje oswietlenie sceny natomiast co do kadru to naprawde ciasno jak podasz jak masz ustawiona kamere i czym to jest renderowane to bedzie mozna cos ci podpowiedziec. Jedyne co mi nie pasuje to materiał tego co na ekranie tv z tego konta televizory lcd nie robia sie zamglone jeszcze taki detał jesli to vray to na;ezy zminic troche materiły takich rzeczy które swoja barwa rzutuja na scianach do tego swietnie nadaje sie vrayoverridemtl ale tak czy siak podj czym to renderujesz

Napisano (edytowane)

Vray 2.0 SP1, BF i LC. Świeci Targed Directional (na zewnątrz) i Vray Light (plane) w oknach i standardowe otoczenie 210,230,250 a kamera to vrayphysical bez ekspozycji i Neutral balans bieli. Co do kadru to po prostu nie mam co pokazać, pomieszczenia to proste nagie ściany więc szersze kadry będą nudne po bokach, muszę nad tym popracować. s_vimes masz na myśli między innym czerwoną podstawkę pod kwiatek tak ? Uważasz, że nie powinna tak bardzo wpływać na światło dookoła niej ? Chętnie zobaczę jak będzie to wyglądało przy osłabionym tym wpływie ale jedyny Override mtl jaki znam jest w Global switches więc to raczej nie o ten chodzi. Podpowiedz mi gdzie go szukać proszę. Tak, tekstura obrazu TV jest za szybą którą ma chyba za wysokie glossy, tu dałem ciała, wywalę ją i zrobię wyłączony TV. Wielkie dzięki za dotychczasowe C&C dla wszystkich.

Edytowane przez Bohomaz
Napisano

A czy Twoim zdaniem to jest ciekawa ilustracja?

Widac kawałek podłogi, skrawek mebla i tv.

Gdyby to była fotografia pokazałbyś ją komuś, czy od razu skasował robiąc za chwilę ciekawszą?

Wizualizacja ma pokazywać wnętrze, znowu żeby je pokazywać - samo wnętrze musi mieć w sobie coś ciekawego,

a nie kawałek burej ściany i tv.

Czasem po zrobieniu głównej wizualizacji z kilku ujęć niektórzy robią jeszcze zbliżenia żeby mieć więcej obrazków

albo pokazać jakiś ciekawy detal. Ty zrobiłeś ciasny nieciekawy kadr z poprawnym oświetleniem.

Napisano

co do materioału override to koleda wczesniej coi podpowiedział gdzie do znajdziesz natomiast nie zabardzo powiediał o co chodzi z jego mozliwosciami w base material wsadzasz mateirłaktóry ma byc podstawowym dla dnaego obiektu natommiast w zakładke GI wystarczy wsadzic zwyłe mateiał vraymtl i w difuse ustawiac barwe zzekresu 200-230 czyli ni to szary ni całowicie biały jak wsadzisz całkowita biel to moze sie okazać ze masz za jasno w pomieszczeniu ogólnie dobrze jest oscyklowac w tych zakresach. Światło w pomieszczeniu masz fajne i tu juz nie trzebanic zminiac chyba ze chcesz sie pobawic to wtedy na zewnatrz dac vraysun do envi sam co wsadzi mape vraysky nalezy tylko pamietac aby ja pózniej aktywowac w material editor aha i jeszcze w takimprzypadku warto vraylight za oknem ustawic na opcji skylight portal z zaznaczona opcja simple . Co do kadru jesli maz co pokazać i nie koniecznie chcesz to robić z wysokosci jamniak to mozesz dac kamere na taka wysokośc jak maz sam oczy z lekim skosem celu w dół napewno wteduy pokarzesz wiecej pomieszczenia. Co do monitor októry sie wczsniej czepiłem to mozna zastosować materiał którym sie robi widok za oknem czyli vraylight on da ci efekt na dodatek swiecnia. Podjaparamety ogniskowej kamery co ja masz ?

Napisano (edytowane)

ca mel moim zdaniem jest to ciekawe ale moim zdaniem wszystko co zrobiłem jest ciekawe. Nie wiem jak można urozmaicić architekturę prostego mieszkania z salonem 3x3m, mam zrobić przetłoczenia na ścianach czy jak ? Metalowe kule zwisające z sufitu już się wszystkim opatrzyły z tego co czytam a, że ja architektury nie studiowałem i nie mam tego zmysłu to też nie mam pomysłu.

 

s_vimes wystarczyło, że napisał nazwę tego materiału. System VraySun i Sky (nigdy nie aktywowałem vraysky w material editor, napisz coś więcej na ten temat proszę) i Portale już, że tak powiem przerobiłem i nigdy więcej do niego nie wrócę (może przy exteriorach) bo co bym nie zrobił to białe ściany nigdy nie były białe i szlak mnie z tym trafiał, że nie wspomnę o balansie bieli na kamerze. Obraz TV był robiony vralightmaterial-em. Parametry ogniskowej kamery hmm ;) to chyba będzie film gate 50mm i focal length 41mm, o to chodziło ?

 

Drugie też podejrzewam nieciekawe ujęcie mam tutaj. Tutaj znowu na lampie przydałby się override, a może bieli nie trzeba tak ograniczać ?

 

 

Ogólnie rozumiem co poniektórzy chcą mi przekazać, tego typu rendery powinienem dawać do "Rendery testowe" bo to czego się oczekuje po takim tytule to architektura a u mniej jej właściwie nie ma, już będę pamiętał.

 

 

wall

Edytowane przez Bohomaz
Napisano

ja sie do ujeć nie czepiam a co do vraysky to poprostu przeciagasz mape z envirometu do material edytora i tam właczasz manual sun mode tylko jak przeciagniesz go to max bedzi sie pytał czy copy czy instance wybierasz instance natomiast widzr zmylisz pojecia sky portal jest opcja w świele vraylight i podejzewamze nie prerabiałes go skoro nie uzywasz vray sun równoczesnie do oswieltenia sceny delikatnie one sie nie nadaj do exteriorów w ktorych sie nie świeci tak iloscia swiateł jakwe netrzach szczególnie gdymasz kilka zródęłswiatła zewnetrzengo achcesz aby sie onozachowywało naturalnie i zgodnie z ustawiniami słońca i jego połozeniam

Napisano

Nie ucz dziecka bawić się w piaskownicy, że tak powiem ;). Jak mówię, że przerabiałem to przerabiałem. Już wiem o co chodzi z tą aktywacją vraysky, myślałem o ogólnej aktywacji vraysky a tobie chodziło o aktywację manualnej wersji. Wg mnie to ma tylko sens jeżeli używamy Override GI Enviroment bo w przeciwnym razie te wszystkie opcje mamy już w innym miejscu. Vray Light z zaznaczaną opcją Skylight portal na pewno nie przyda się do exteriorów bo to prawie w ogóle nie świeci ale chodzi mi ogólnie o system Sun&Sky bo jest dużo szybszy niż Target Direct.

Napisano

Własnie widac ze trzeba po pierwze nie musisz korzystac wogóle z opcji Override GI Enviroment mozesz ja zostawic ze sie tak wyraze w spokoju i nie kombinowac przy niej ne wmówiac juz ze jesli źle ja dobierzesz to własnie masz takie kłopoty jak pisałes czyli brak opanowania bilei w scenie akórat własnie ten parametr sie swietnie sprawdza przy exteriorach anie koniecznie we wnetrzach chyba ze upierasz sie na tłuminie czegoś. Nie wiem skad ci sie wzieło ze vrayskay sun jest duzo szybszy niz target direct nie jedna wizke robiłem targetem i szły szybko szczególnie w mentalu raczej własnie tam on jest odpowiedni natomiast vray na dodatek przy kamerze vraya znacznie ładniejse efekty daje wykorzystanie własnie jego pełnych mozliwosci.

Napisano (edytowane)

Możesz jaśniej ? O jakie słońce chodzi ? Vray ?

 

Powiedzmy, że mam scenę, wrzucam do niej VRaySun, VRay mi się pyta czy chcę do tego VRaySky, klikam że tak, klikam Modify i od tego momentu mam pełną kontrole nad VRaySun i VRaySky tak czy nie ?

Edytowane przez Bohomaz
Napisano

polecam zobaczyz co ci sie bedzie działo jak uruchomisz manuala i jak to wyglada bez niego, na obrazku masz przykład wykonałem jedno klikniecie w mapie vraysky

Napisano

Niebo ma inną barwę a u ciebie jeszcze znika słońce z refleksów ale co mi to da skoro to nie ma wpływu na światło słońca ? To w ogóle nie ma wpływu na globalne oświetlenie a sun ozone nie działa w cale w manual sun node.

Napisano

zastanów sie włsnie sam sobie odpowiadasz jesli robisz wnetrze i na zewnatrz masz takie zminne to nie mów ze to nie ma wpływu na chocizby odbicia refleksy itp czyli bedziemiało wpływ na jakośc renderu że bedzie bardziej naturalne i fotorealne ogólnie tak po prawdzie to najlepiej jesli chcezsz oddawac pore dnia , miejsce jesli chodzi o lokalizacje to nalezy zastosowac nie vraysun tylko daylight własnie z opcja vraysun wtedy naprawde otrzymasz odpowiednie efekty co do nasłonecznie o odpowiedniej porze dnia jak takze umiejscowienia twojego obiektu na mapie swiataj jaki i porze roku

Napisano

Daylight jeszcze muszę wypróbować. Ale odnośnie braku wpływu to nie zmienia zdania. Wystarczy, że wrzucisz na całą scenę z tirem szary materiał bez refleksów, ustawisz kamerę tak by nie było widać nieba i wtedy masz czarno na białym, możesz zmieniać dosłownie wszystko w tym manual sun node a render nie zmieni się wcale bo te ustawienia mają tylko wpływ na wygląd nieba ale na iluminację nieba i słońca już nie.

Napisano (edytowane)

czy ty nie rozumiesz ze otoczenie ma wopływ na to co siedzieje ze elemntami znajdujacymi sie w scenie. nie mówiac juz o tym ze zapewne posiadasz monitor LCD przeznaczony do zawodowej grafiki a nie cacko z matryca TN na której wiel eróznic drobnych a jednak znaczacych nie zauazysz ;)

Edytowane przez s_vimes
Napisano

Przecież ja nie twierdzę, że jest inaczej. Ja tylko mówię, że opcja manual sun node mi się do niczego nie przyda bo nie zmienię nią koloru globalnego oświetlenie. Ona ma tylko wpływ na to ja wygląda niebo ale na to jak niebo wpływa swoim oświetleniem na obiekty w scenie już nie, pomijając refleksy.

Napisano

własnie cały czas twierdzisz ze nie ma wpływu a sie mylisz bonawet na tym samochodzie widac ze jest róznica juz przy zmainia tylko tego parametru daje ci to pełna kontorle na warunkami atmosferycznymi i ich przdstawieniu toze zimia sie nie zmieniła ale równoczęsnie zminiaj sie parametry np kolorystyki która przewaza w scenie czy bedzie to barwa nieba czy słonca nie mówiac juz o parametrach takich jak cienie itp. np u ciebie w renderze jest delikatny mankament jesli chodzi o oswietlenie takie ostre cienie a za oknem tylko biało przy takich cieniach powinines spalic okno podejżewam ze parametry size i intensiw multipilier sa ustawioine na 1

Napisano

To może od początku. Wg ciebie parametry w Manual sun node mają wpływ na globalne oświetlenie tak ?

To co ty rozumiesz przez globalne oświetlenie skoro sam mówi, że ziemia się nie zmienia, jak może mówić, że ma wpływ skoro najbardziej podatny na globalne oświetlenie element w scenie nie zmienia się w cale ?

 

Refleksy to nie globalne oświetlenie, mówię - wrzuć na tę scenę matowy materiał i podnieś kamerę do góry by niebo wyszło z kadru i wtedy sprawdzaj wpływ manual sun node na scenę.

Napisano

Ale ze mnie burak. Zapomniałem włączyć GI, masz rację, przepraszam ;). Później przetestuje.

 

Nie wiem jak mogłem tego wcześniej nie zauważyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności