Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam.

Od jakiś dwóch miesiecy uczyłem sie podstaw modelowania. Próbowałem wymodelować tę oto bmk (BMW 8 Series (E31)). Jestem świadomy ile błędów popełniłem np. nie zrobiłem dobrej bazy. pogubiłem się trochę,a dobra baza to podstawa. Wiem też ,że auto tylko przypomina samochód który miałem zamiar wymodelować. Nie będę już tego samochodu kończył .. bo trzeba by było zacząć od początku.

Właściwie to tak zrobię tylko z innym samochodem, ale wtedy już poddam weryfikacji swoją bazę jaką zrobię oraz kolejne etapy.Postaram się stosować do waszych wskazówek.

baza :

 

bazajpg_rhhqere.jpg

3bokjpg_rhhqexp.jpg

 

2przodjpg_rhhqexr.jpg

1tyjpg_rhhqexx.jpg

4tyzboku-_rhhqexs.jpg

Mam parę pytań.

Jak najlepiej wycinać poszczególne elementy karoserii ? czy lepiej brzegi "zaginać" za pomocą shift + przesuniecie czy extrude ? Jak najwygodniej chamferować brzegi?

Edited by JakóbM
  • Replies 25
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Witam

Zacząłem walkę z nowym samochodzikiem. A mianowicie jest to Corvetta z1961 r. Załączam Printscreeny bazy z MS oraz siateczkę. Pewnie przekombinowałem z ilością polygonów, ale nie wiedziałem jak inaczej to zrobić. Np lampy przednie sprawiają dużo problemów.

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania,jeszcze raczkuje w 3d.

 

 

 

cor1jpg_rrxnewe.jpg

 

cor12jpg_rrxnesw.jpg

 

cor123jpg_rrxnesa.jpg

 

cor1234jp_rrxneah.jpg

Posted

Ogólnie koncept bazy jest okej ale za bardzo pociachałeś tylny narożnik, musisz tak siatkę porozkładać by skończyć tam na 2 max 3 liniach.

Dbaj o to żeby siatka była prosta.(patrz np.szyba,przód maski,pod reflektorami) Dużo by wypisywać.

Kolejna sprawa dbaj o równomierne rozkładanie siatki. Nie rób tak ,że najpierw masz odstępy co 1cm a potem nagle odstęp 10cm.

Posted

Dzieki latos za odpowiedz . Póbowałem trochę zmniejszyć gęstość siatki ,ale w niektórych miejscach się po prostu nie dało. Chyba będę już z tej bazy wycinał. Czy jeszcze nie warto ?

Pozdrawiam

baza-koco_rrwhqxr.jpg

baza-koco_rrwhqxw.jpg

baza-koco_rrwhqes.jpg

Posted

Wielkie dzięki illusion za miłe słowa i ten set zdjęć, na pewno się przyda. Rzeczywiście w moim wydaniu ma za bardzo wyłupiaste światła. Z tym ,że w pewnym momencie przy robieniu bazy pomyślałem że już nie będę się skupiał na tym czy jest wszystko tak jak w rzeczywistości i na tym czy jest idealnie prosto. Teraz już wiem ,że nie jest ani tak jak powinno być ani za bardzo prosto. To wszystko wychodzi w praniu. No ale już zaryzykowałem przekonwertowanie bazy to już nie chce wracać.

No chyba że jest jakaś mniej inwazyjna metoda jak powrót do przedniego kroku ? W sumie ta część przy zderzaku przednim powinna być trochę szersza, bardziej obła.

 

Mam też pytanko. Co zrobić żeby zniwelować tą nierówność na środku która powstaje w wyniku opcji symetry ?

Pozdrawiam

Posted

Witam po dłuższej nieobecności.

Ostatnio modeluje sobie dwa modele, na zmianę w zasadzie. Jak trochę znudzi mi się modelowanie samochodu to biorę się za jachcik. I na odwrót.

Autko to Ford A , a jacht to Ethereal.

 

Pozdrawiam Kuba

forda.jpg

jachts.jpg

Posted

Ostatnimi czasy zacząłem grzebać w NX. Mam nadzieje ze za jakiś czas bd w stanie wymodelować coś bardziej ambitnego.. a Tutaj sekcja przestrzenna statku. Pozdrawiam

 

39196996.jpg

65093719.jpg

33115600.jpg

Posted
He, he. Kierowca to na boki raczej nic nie widzi :-) No i drzwi mu zablokowałeś.

 

w zamyśle przód to miała być atrapa samochodu która jest dołączona do pawilonu gastronomicznego ... żeby nie była strasznie długa to tak ją właśnie umieściłem. No i wyszło trochę dziwnie.

Posted

Na praktykach mam możliwość bawić sie w Solid Worksie. Jak na program Cad to możliwości renderingu są zadziwiająco dobre. Ta sama głowica co powyżej lecz tamta była w NX.

 

Pozdrawiam

 

804g.jpg

Posted

lw87.jpg

 

Dzieki za sugestię. Okna akurat lecą w stone dziobu. otwory do przelewania wody po pokładzie do tyłu. Sprawdzę jak to wygląda w innej konfiguracji... Powyżej zmiany.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy