Napisano 15 Grudzień 201113 l Witam, watek przeniesiony z dzialu finalRendera ale tam juz nikt nie zaglada :D wiec przenoszę do Finished Works chociaz jeszcze tego nie skonczylem ale mysle ze dalej bedzie tylko gorzej :) Jak ktos ma jakies sugestie co by mozna bylo poprawic to prosze pisac. Pod spodem parametry rendera jesli to jeszcze komus cos mowi bo napisane w jezyku finalRendera :D Oswietlenie : Direct Light - Target Direct Indirect Light - Fr-PhisicalSky w slocie environmetal Map expozycja to - fR Reinhard Tone Mapper dodany w zakladce Effects dodatkowo przeliczane zostaly passy dla GI - fr Global Illumination AO - fr Ambient Occlusion Shadow - fr Shadows czasy renderow to okolo 1h 20min dla kazdego obrazka Edytowane 18 Grudzień 201113 l przez Mirkowaty
Napisano 18 Grudzień 201113 l 1,5 h dla każdego obrazka? o.O Mi się jeden dzbanek renderuje 2h, mógłbyś podać ustawienia vraya i świateł? :)
Napisano 18 Grudzień 201113 l Mnie tylko boli kompozycja. Zauważyłem, że duża część wizek na tym forum trzyma się określonego schematu: prostokąt w pionie albo w poziomie. Na pewno nie da się tego jakoś lepiej zaprezentować? Ujęcia mi się nie podobają. Są nie wyważone. Według mnie odbicia lustrzane to nie jest dobry pomysł. Jeśli muszą już być to starałbym się je robić z innego miejsca.
Napisano 18 Grudzień 201113 l Autor Panie Mikołaju rozumiem ze jest Pan przemęczony swietami i strasznie marudny :) Własciwie to moj bład nie napisalem, ze praca jest komercyjna co mnie na pewno do konca nie usprawiedliwia ale wystawiam tylko to co przygotowalem dla klienta a klienci nie lubia pochylonych kadrów ani ujec detali z rozmazanym obiektem za ktorego wizualizacje placa taka juz glupia natura tego fachu. Co do pytania Pana Sevox-a ... podszedl mnie okrotnie haha nie znam odpowiedzi niestety ale w opisie jasno dalem do zrozumienia ze rendererem w tym przypadku jest finalRender nie v-ray. Sa jednak ogolne zasady, ktore obowiazuja niezaleznie od softu tzn minimalizowac ustawienia bo jesli wyglada tak samo jak na wyzszych tzn nie widac roznicy to wiadomo :D Pozdrawiam
Napisano 18 Grudzień 201113 l - bardzo słabe aa albo za duży sharpen w poście - nie potrzebnie takie mocne ao w rogach, dobre gi samo to załatwi - mam rażenie że w cieniech jest troche za jasno ( przez co całosć robi sie troche mdła) - dziwne kolory zieleni - shadery miejscami leżą, chociażby plastikowe lampy
Napisano 18 Grudzień 201113 l To co napisałem może się wydawać marudne :) Ale skoro mamy tą możliwość regulowania wymiarów kadru to dla przykładu ujęcie 1 i 3 wydłużył bym trochę panoramicznie. Dzięki temu nie wydawałyby się takie ściśnięte i pokazałyby budynek/otoczenie w pełnej krasie. Nie mowie, że muszą być pochylone kadry, zoomy i takie tam inne. Zieleń wygląda jakby nie oddziaływały na nią inne kolory. Dość surowa.
Napisano 18 Grudzień 201113 l Autor A no to ześmy sie nie zrozumieli Panie Mikołaju myslalem ze ogolnie chodzi o prostokaty i zamkniete w niej bryly a nie ze te prostokaty moga byc troche o innych proporcjach :D. Fakt trzeci obrazek mogl bym zrobic troche luzniej ale co do pierwszego to celem byla fontanna na ktorej bardzo zalezalo klientowi. Co do zieleni nie bede sie bronil bo faktycznie Final cos ja badziewi przy gesto upakowanej geometrii i musze cos z tym zrobic bo wszyscy mi to mowia :D albo poprawie to w szopie. Lampy sobie odpuscilem ale akurata one sa jeszcze do poprawy tak ze dzieki za motywacje :D Reszta czyli GI i AA to sprawa ustawien. Mozliwie ze efekt jest taki bo rozdzielczosc nie jest duza a ilosc detali spora i na tych krawedziach o malym kacie to troche sie psuje ale probkowanie w tym wypadku to 1/16 wiec o niskim AA nie moze byc mowy a obrazy nie byly wyostrzane.
Napisano 19 Grudzień 201113 l blablabla... projekt skonczony, kasa do kieszeni i reszta sie nie liczy :) tylko dzieciaczki co nie robia tego zeby miec za co kupic chleb wydziwiaja :)
Napisano 21 Grudzień 201113 l Bardzo fajnie to wygląda, fakt te lampy trochę plastikowe no i trochę tak pusto, może jakieś postacie ożywiłyby nieco kadry. Pozdrawiam.
Napisano 21 Grudzień 201113 l Mirkowaty - oldschoolowe bardzo, ale mi się podoba, chociaż np. w kwestii zieleni 3D swiat poszedł bardzo do przodu... :) ładny detal
Napisano 21 Grudzień 201113 l Gratulacje ukończenia. Niestety, mały radius AO tak usilnie dodany w compo, płaskie światło i niedopicowane shadery czynią rendery cartonowe :( Głównie brakuje bauncingu światła, jakieś kontry etc. Rozumiem, że był termin. Pozdrawiam
Napisano 22 Grudzień 201113 l Autor Praca nie jest ukonczona przeniosłem ją z działu finalRendera do finished bo tam juz nikt nie zaglada i nie doczekał bym się żadnej opini na jej temat. Zreszta wszystko jest napisane. Ciekawiły mnie poprostu opinie zebym mogl poprawic to czego sam nie widze a wiadomo jak nie ma krytyki to sie stoi w miejscu. Pozbieram tu zawarte uwagi i za jakis czas pokaze efekt koncowy zeby sprawdzic czy jest jakas poprawa A na razie dzięki za wytykanie paluchami :D
Napisano 22 Grudzień 201113 l Ladne rendery ale na pierwszym obrazku troche mi kompozycja nie pasuje. Fajnie ze droga prowadzi oko w centrum ale jest troche dysproporcji pomiedzy prawa a lewa strona.. lewa wydaje sie byc nagle obcieta i "ciezsza" niz prawa ktora jest otwarta i "lzejsza"