naeq Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Witam, Mam mały problem, mianowicie muszę zrobić parę animacji na kupionym modelu (model mięśni, kości, narządów itd.) - razem wychodzi 185k poly (w dodatku model składa się z 600 części). Animowanie takiego modelu to nie lada udręka, ponieważ gdy puszczam animację, jej płynność mieści się w przedziale 5-6 fps. Posortowałem obiekty i zattachoiwałem, co lekko przyspieszyło proces animowania. Do animacji używam CAT'a (3ds max 2012). Co do sprzętu, tutaj nie ma problemu (2x Xeon 5680 @4ghz, 24gb 1333, GTX580) Mogę animować same kości z ukrytymi modelami, ale to trochę przeszkadza i nie jest dokładne. Czy jest na to jakiś sposób? Trick? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monio Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Zrobienie proxy modeli -> animacja -> skinwrap. Przejdzie? Żeby usprawnić animacje i parę klatek to możesz wyłączyć cieniowanie bryły i zmniejszyć teksturę modelu do minimum, włączyć occlusion culling, wyłączyć podwójne face i ogólnie wyciąć z viewportu wszystko co się da. Tak czy siak to dużo nie pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
naeq Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 Z skinwrapem różnie bywa, ale może to by pomogło, aczkolwiek trochę roboty bym sobie dołożył. Myślałem nad tym by odłączyć część modeli, które nie wpłyną na animację, po czym pod koniec ponownie je dołączyć. Co do viewportu, on i tak śmiga 200 fps, sama animacja tnie. Może przesiadka na Maye? słyszałem że do animacji nie ma nic lepszego ;> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monio Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Ale za to viewport w mayi pachnie średniowieczem więc pewnie będzie muliło jeszcze bardziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riko Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 MotionBuilder chyba by to łyknął, a na pewno szybciej niż Maya - i chyba Max, ale doświadczenia z nim nie mam. Możesz teścik zrobić :) Pozdrawiam, R. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartolomeo Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 ani maya ani softek nie powinny mieć problemy z dużo wiecej niż 185k poly. ale max to max. Zresztą nie chodzi pewnie o ilość poly, tylko o ilość obiektów. Z tym max sobie kompletnie nie radzi. wlaśnie animuję w maxie ptaka ze 170k poly ale jako jeden mesz plus trochę piór i jest całkiem spoko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now