Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam mały problem, mianowicie muszę zrobić parę animacji na kupionym modelu (model mięśni, kości, narządów itd.) - razem wychodzi 185k poly (w dodatku model składa się z 600 części). Animowanie takiego modelu to nie lada udręka, ponieważ gdy puszczam animację, jej płynność mieści się w przedziale 5-6 fps. Posortowałem obiekty i zattachoiwałem, co lekko przyspieszyło proces animowania.

 

Do animacji używam CAT'a (3ds max 2012). Co do sprzętu, tutaj nie ma problemu (2x Xeon 5680 @4ghz, 24gb 1333, GTX580) Mogę animować same kości z ukrytymi modelami, ale to trochę przeszkadza i nie jest dokładne. Czy jest na to jakiś sposób? Trick?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrobienie proxy modeli -> animacja -> skinwrap. Przejdzie?

Żeby usprawnić animacje i parę klatek to możesz wyłączyć cieniowanie bryły i zmniejszyć teksturę modelu do minimum, włączyć occlusion culling, wyłączyć podwójne face i ogólnie wyciąć z viewportu wszystko co się da. Tak czy siak to dużo nie pomoże.

Napisano

Z skinwrapem różnie bywa, ale może to by pomogło, aczkolwiek trochę roboty bym sobie dołożył.

Myślałem nad tym by odłączyć część modeli, które nie wpłyną na animację, po czym pod koniec ponownie je dołączyć.

Co do viewportu, on i tak śmiga 200 fps, sama animacja tnie.

Może przesiadka na Maye? słyszałem że do animacji nie ma nic lepszego ;>

Napisano

MotionBuilder chyba by to łyknął, a na pewno szybciej niż Maya - i chyba Max, ale doświadczenia z nim nie mam.

Możesz teścik zrobić :)

Pozdrawiam,

R.

Napisano

ani maya ani softek nie powinny mieć problemy z dużo wiecej niż 185k poly. ale max to max. Zresztą nie chodzi pewnie o ilość poly, tylko o ilość obiektów. Z tym max sobie kompletnie nie radzi.

wlaśnie animuję w maxie ptaka ze 170k poly ale jako jeden mesz plus trochę piór i jest całkiem spoko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności