Skocz do zawartości

Renderowanie kurzu


Aethersis

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem sobie model organów hammonda wewnątrz pomieszczenia, wyrenderował się, wygląda według mnie całkiem nieźle, ale nie wiem jak zrobić żeby to wyglądało bardziej realnie, tj żeby był jakiś kurz, żeby dodać np aberracje chromatyczne, zniekształcenie spowodowane soczewkami aparatu itd. Wie ktoś może jak się za to zabrać, lub zna ktoś jakiś tutorial? Byłbym bardzo wdzięczny za wszelką pomoc oraz konstruktywną krytykę pracy. Render w załączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dość prosta metoda na aberrację:

-renderujemy zdepth

-kopiujemy render na nową warstwę w szopie i używamy filtra distort->lens correction i kręcenie (ale delikatnie, z głową) parametrami od aberracji.

-zdepth używamy do selekcji by aberacja działała mocniej według głębi obrazka

 

Można też to zrobić w afterku, jest parę tutków sieci i tu również zdepth będzie przydatny.

 

Co do kurzu, można ściągnąć gotowy obrazek z białym kurzem na czarnym tle i nałożyć jako warstwę w trybie mieszania screen lub linear dodge (addytywnie). Albo puścić na scenę chmurę drobniutkich partikli, wyrenderować osobno i rozmyć w szopie.

 

Ogólnie jest wiele metod na rozwiązanie obu tych problemów, pomyszkuj w sieci.

Poszukaj też jak zrobić poświaty (glow lub bloom można również zrobić łatwo w szopie za pomocą rozmytej zkontrastowanej kopii obrazka w trybie mieszania screen), oraz o efekcie soczewkowym bokeh.

 

Zakorciło mnie coś i pozwoliłem sobie popróbować tak dla zabawy, mam nadzieję, że się nie obrazisz:)

Edytowane przez Levus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no powinien wytrzymać:) Nie znam akurat tutka. Chodzi o to by wyrenderować parę białych kropek jako osobny pass i je później rozmyć w szopie. A wyrenderować po to by mieć głębię.

Może są też jakies pluginy czy shadery do kamer fizycznych które potrafią generować kurz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj na scenę pojedyncze światło od góry, równoległe, czyli jakiegoś directionala i wyrenderuj pass z jego światłem. Jako shadow daj raytrace. Najlepiej daj światło białe i zmień organom materiał na szary do tej operacji. Ten pass potem możesz w szopie użyć do zrobienia efektu kurzu.

Niewykluczone, że na niektóre elementy znajdujące się poniżej samych organów, jak pedał na przykład, będziesz musiał wyrenderować osobny pass, bo są zacienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł całkiem dobry i chyba go wykorzystam, bo wydaje mi się najprostszy i też na to wpadłem. Problem polega tylko na tym, że nie zostanie oddany efekt głębi i będzie to wyglądało nadzwyczaj sztucznie. Mam jeszcze jeden pomysł żeby skopiować plik sceny, nałożyć na wszystko materiał z samym kurzem na alfie, wyrenderować z tym samym oświetleniem i zapisać jako png z alfą i potem nałożyć po prostu na scenę. Co wy na to? Jeśli to się uda to wyślę rezultat. Dzięuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej! Proces zakończył się sukcesem! :D To na prawdę działa :D W celu utworzenia maski szumu, stworzyłem kopię całego instrumentu i dałem jej modyfikator push z bardzo małym parametrem, co spowodowało wypchnięcie obrysu nieco ponad to co jest w środku. Obiektowi znajdującemu się wewnątrz przypisałem całkowicie czarny materiał, zaś obiektowi z zewnątrz przypisałem do Cutout teksturę proceduralną Noise. Renderowałem to za pomocą mental ray, tak więc skorzystałem z dobrodziejstwa opcji render selected. Wszystkie obiekty z tła dałem na invisible for camera, tak aby tło było alfą/czarne. Po zapisaniu pliku, czarny dałem na alfę i nałożyłem to w gimpie na uprzednio wyrenderowany obiekt. Efekt według mnie jest na prawdę zadowalający. Poniżej rendery z szumem, bez szumu oraz z maską szumu.

 

noisemask.jpg

Maska szumu

 

hammond.jpg

Bez szumu

 

hammondds.jpg

Z szumem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy ze zbijesz specular dla materiałów i saturację dla obrazka. kurzu na tym poziomie nie widać, chyba że chcesz zrobić smugi bez kurzu. Wtedy postępujesz odwrotnie.

Mozesz to połączyć z pomysłem shoguna wtedy dostaniesz gruby kurz.

 

@up nie widze róznicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale prawie robi różnicę :D Jak bym chciał to mogę zrobić tak że aż się to będzie całe lepić i sypać od kurzu, ale to ma być tylko delikatnie zakurzone, tak jak w rzeczywistości. Jak zobaczycie obrazek w pełnej rozdziałce na moim dA to widać wyraźnie kurz. Myślę że odpowiada to prawdziwemu zakurzeniu, tyle że trzeba 2x większej rozdzielczości żeby to zobaczyć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko jak jesteś zadowolony z metody to jak najbardziej. Ja tylko rzuciłem uwagę czysto produkcyjną - jak byś leciał ze zleceniem na deadline, to takie drobne zmiany można uzyskać szybciej jak opisałem. Ale jak chcesz powalczyć z rożnymi metodami i ta CI najbardziej odpowiada to bardzo dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj nałożyć Blend materiał. To jest shader do mieszania dwóch materiałów. Można mieszać przy pomocy maski. Jako jeden wrzucasz ten, który masz teraz, na drugi jakiś kurz... Albo nawet zwykły szary, a maskę robisz w paincie przy pomocy spraju, i masz kurz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności