Aethersis Napisano 28 Grudzień 2011 Napisano 28 Grudzień 2011 Zrobiłem sobie model organów hammonda wewnątrz pomieszczenia, wyrenderował się, wygląda według mnie całkiem nieźle, ale nie wiem jak zrobić żeby to wyglądało bardziej realnie, tj żeby był jakiś kurz, żeby dodać np aberracje chromatyczne, zniekształcenie spowodowane soczewkami aparatu itd. Wie ktoś może jak się za to zabrać, lub zna ktoś jakiś tutorial? Byłbym bardzo wdzięczny za wszelką pomoc oraz konstruktywną krytykę pracy. Render w załączniku.
Levus Napisano 28 Grudzień 2011 Napisano 28 Grudzień 2011 (edytowane) Dość prosta metoda na aberrację: -renderujemy zdepth -kopiujemy render na nową warstwę w szopie i używamy filtra distort->lens correction i kręcenie (ale delikatnie, z głową) parametrami od aberracji. -zdepth używamy do selekcji by aberacja działała mocniej według głębi obrazka Można też to zrobić w afterku, jest parę tutków sieci i tu również zdepth będzie przydatny. Co do kurzu, można ściągnąć gotowy obrazek z białym kurzem na czarnym tle i nałożyć jako warstwę w trybie mieszania screen lub linear dodge (addytywnie). Albo puścić na scenę chmurę drobniutkich partikli, wyrenderować osobno i rozmyć w szopie. Ogólnie jest wiele metod na rozwiązanie obu tych problemów, pomyszkuj w sieci. Poszukaj też jak zrobić poświaty (glow lub bloom można również zrobić łatwo w szopie za pomocą rozmytej zkontrastowanej kopii obrazka w trybie mieszania screen), oraz o efekcie soczewkowym bokeh. Zakorciło mnie coś i pozwoliłem sobie popróbować tak dla zabawy, mam nadzieję, że się nie obrazisz:) Edytowane 28 Grudzień 2011 przez Levus
Aethersis Napisano 28 Grudzień 2011 Autor Napisano 28 Grudzień 2011 To z cząsteczkami to chyba nie najlepszy pomysł, komputer tego nie wytrzymuje. Jeśli masz jakiś link, to podeślij proszę jakiś tutorial, bo szukałem w googlach pod hasłem 3ds max dust itp. i niczego sensownego nie znalazłem. Dzięki za pomoc!
Levus Napisano 28 Grudzień 2011 Napisano 28 Grudzień 2011 Nie no powinien wytrzymać:) Nie znam akurat tutka. Chodzi o to by wyrenderować parę białych kropek jako osobny pass i je później rozmyć w szopie. A wyrenderować po to by mieć głębię. Może są też jakies pluginy czy shadery do kamer fizycznych które potrafią generować kurz.
Aethersis Napisano 28 Grudzień 2011 Autor Napisano 28 Grudzień 2011 Ale żeby była głębia, to musiałbym zrobić żeby kurz osiadł na obiektach (chyba że jest na to jakiś lepszy/prostszy sposób), a jak dałem particle flow i kolizje, to tak kompa zamuliło że myślałem że mu procesor wyjdzie bokiem xD
Shogun 3D Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Daj na scenę pojedyncze światło od góry, równoległe, czyli jakiegoś directionala i wyrenderuj pass z jego światłem. Jako shadow daj raytrace. Najlepiej daj światło białe i zmień organom materiał na szary do tej operacji. Ten pass potem możesz w szopie użyć do zrobienia efektu kurzu. Niewykluczone, że na niektóre elementy znajdujące się poniżej samych organów, jak pedał na przykład, będziesz musiał wyrenderować osobny pass, bo są zacienione.
Aethersis Napisano 29 Grudzień 2011 Autor Napisano 29 Grudzień 2011 Pomysł całkiem dobry i chyba go wykorzystam, bo wydaje mi się najprostszy i też na to wpadłem. Problem polega tylko na tym, że nie zostanie oddany efekt głębi i będzie to wyglądało nadzwyczaj sztucznie. Mam jeszcze jeden pomysł żeby skopiować plik sceny, nałożyć na wszystko materiał z samym kurzem na alfie, wyrenderować z tym samym oświetleniem i zapisać jako png z alfą i potem nałożyć po prostu na scenę. Co wy na to? Jeśli to się uda to wyślę rezultat. Dzięuję za pomoc!
Sayja Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Może jakiś volume z 3D texture. W mayce wrzucałem procedurale (granite) do volume lighta i dawało to w miarę dobre efekty.
Aethersis Napisano 29 Grudzień 2011 Autor Napisano 29 Grudzień 2011 Okej! Proces zakończył się sukcesem! :D To na prawdę działa :D W celu utworzenia maski szumu, stworzyłem kopię całego instrumentu i dałem jej modyfikator push z bardzo małym parametrem, co spowodowało wypchnięcie obrysu nieco ponad to co jest w środku. Obiektowi znajdującemu się wewnątrz przypisałem całkowicie czarny materiał, zaś obiektowi z zewnątrz przypisałem do Cutout teksturę proceduralną Noise. Renderowałem to za pomocą mental ray, tak więc skorzystałem z dobrodziejstwa opcji render selected. Wszystkie obiekty z tła dałem na invisible for camera, tak aby tło było alfą/czarne. Po zapisaniu pliku, czarny dałem na alfę i nałożyłem to w gimpie na uprzednio wyrenderowany obiekt. Efekt według mnie jest na prawdę zadowalający. Poniżej rendery z szumem, bez szumu oraz z maską szumu. Maska szumu Bez szumu Z szumem
olaf Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 wystarczy ze zbijesz specular dla materiałów i saturację dla obrazka. kurzu na tym poziomie nie widać, chyba że chcesz zrobić smugi bez kurzu. Wtedy postępujesz odwrotnie. Mozesz to połączyć z pomysłem shoguna wtedy dostaniesz gruby kurz. @up nie widze róznicy :)
Aethersis Napisano 29 Grudzień 2011 Autor Napisano 29 Grudzień 2011 Jest różnica, ale bardzo subtelna, mało kurzu jest bo nie lubię jak mam w domu brudno :P Widać to znacznie lepiej w większej rozdzielczości. Tutaj porównanie: A jak chcesz w bardzo dużej rozdzielczości to tutaj: http://www.deviantart.com/download/276417523/hammond_b3_by_aethersis-d4kkl4j.jpg
olaf Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 no spoko. ja nie widzę. mogłeś po prostu dać mniejszy specular i noisa.
Aethersis Napisano 29 Grudzień 2011 Autor Napisano 29 Grudzień 2011 To nie wiem co ty masz za monitor xD u mnie na lapku (mimo że jak na mój gust, to Asus N53 ma beznadziejną matrycę) widać jak byk kurz na górze organów, na dole też widać jak się lepiej przyjrzę.
mirach Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 przyznam ze dla mnie tez roznica jest prawie nie zauwazalna
Aethersis Napisano 29 Grudzień 2011 Autor Napisano 29 Grudzień 2011 Ale prawie robi różnicę :D Jak bym chciał to mogę zrobić tak że aż się to będzie całe lepić i sypać od kurzu, ale to ma być tylko delikatnie zakurzone, tak jak w rzeczywistości. Jak zobaczycie obrazek w pełnej rozdziałce na moim dA to widać wyraźnie kurz. Myślę że odpowiada to prawdziwemu zakurzeniu, tyle że trzeba 2x większej rozdzielczości żeby to zobaczyć :P
olaf Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 no spoko jak jesteś zadowolony z metody to jak najbardziej. Ja tylko rzuciłem uwagę czysto produkcyjną - jak byś leciał ze zleceniem na deadline, to takie drobne zmiany można uzyskać szybciej jak opisałem. Ale jak chcesz powalczyć z rożnymi metodami i ta CI najbardziej odpowiada to bardzo dobrze ;)
lukiszlak Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Wszystko super tylko ten kurz jest na całych organach a powiniem być tylko na poziomych częściach ew. trochę na pionowych ale minimalnie : )
Ajgor Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Przepraszam, że się wtrącę, bo nie jestem fachowcem, ale mnie się wydaje, że ten kurz bardziej przypomina śnieżenie z kiepskiej cyfrówki, niż kurz.
Aethersis Napisano 29 Grudzień 2011 Autor Napisano 29 Grudzień 2011 W sumie to racja, Ajgor. Musiałbym się jeszcze bardziej z tym pomęczyć, ale tutaj ciężko by to było wygenerować proceduralnie. Trzebaby raczej jakiejś dobrej tekstury.
Ajgor Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 Może spróbuj nałożyć Blend materiał. To jest shader do mieszania dwóch materiałów. Można mieszać przy pomocy maski. Jako jeden wrzucasz ten, który masz teraz, na drugi jakiś kurz... Albo nawet zwykły szary, a maskę robisz w paincie przy pomocy spraju, i masz kurz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się