Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest płatny plugin do tego: ZSwitcher. Tylko nie sądzę że to dobre rozwiązanie. Sterowanie w zecie zostało zaprojektowane do obsługi tabletem a nie myszką, trudno by było to rozwiązać inaczej przy praktycznie jednym guziku tabletu. Kwestia przyzwyczajenia i będziesz się sprawnie poruszał w obu softach mimo innego sterowania. Ewentualnie zobacz czy wygodnie ci się pracuje tabletem w maya, jeśli tak to plugin jest dla ciebie.

Napisano

W mudboxie-można sobie wszystko ustawić i nie ma problemu:).W zbrushu ja używam right click navigation-wkurza troche mniej niż standardowa nawigacja.Można wtedy nawigować bez odjeżdżania za każdym razem kursorem w bok poza model.

Napisano

No ok ale temat był o majkowym sterowaniu w zecie. ;) Też używam prawego na piórku, przydaje się najbardziej gdy robi się detale na dużym zoomie.

  • Like 1
Napisano

Taa,wiem,tak się czepiłem,hehe ;) bo napisałeś że trudno rozwiązać inaczej,a sie da:).Tylko Pixologic woli dodać włosy z poly niż dać możliwość konfiguracji :D

Napisano (edytowane)

Faktycznie się czepiasz. ;) Podstawowe sterowanie można zmienić tylko Zscriptem ale w takiej majce również nie da się go normalnie zmienić niż poprzez pluginy, nie wiem jak w innych softach ale zazwyczaj to rzadkość. Zetka ma świetne możliwości ustawienia sobie ui pod siebie, całościowo to na pewno dużo większe niż mudbox. Jak ktoś skuma macro i postawy zscript to może sobie do dowolnej funkcji zbrasza postawić guziczek gdzie mu się podoba. :)

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=62129

W zecie da się poustawiać sobie rzeczy jak w mudzie jak ktoś potrzebuje, w drugą stronę to już nie działa.

 

rt9zy.jpg

Ja nie narzekam. ;)

Edytowane przez Monio
Napisano

Ładnie,ale ja preferuje bardziej minimalistyczne klimaty;),oprócz pędzli wszystko pod skróty podpiąłem:)

 

W innych softach jest normalne sterowanie to nie trzeba zmieniać;P.To w zbrushu ma kilka wkurzających konfliktów.Bogu dzięki gesty myszy można już wyłączyć w 4R2.

 

felxdy.jpg

Napisano

Jak lat to kupuj ten plugin, zwróci ci się.

 

Mafida- W innych softach sterowanie normalne mimo że w każdym kompletnie inne. Za to w zecie już jest nie normalne bo tak. Ok. ;)

Napisano

Nie jest normalne bo wkurza.Maluje maske-hop,blur.Chcę coś przy krawędzi obiektu sculptnąć,hop,rotate.Dobrze że już mozna wyłączyć gesty myszy i przestało robić hop,zoom na cały ekran i hop obrót nie widomo po co:)

Napisano

W takim razie 3DS max też nie jest normalnym programem bo nie rozumiem jego interfaceu. Jak to możliwe że ci wszyscy ludzie robią taka zajebista grafę w niezrozumiałym sofcie. ;)

Mnie nie wkurza, mógłbym mieć takie sterowanie w majce. Dla mnie zeta to znakomita większość workflowu, zdążyłem się do sterowania przyzwyczaić w pełni i nie mam problemów działać w obu naprzemiennie. Jeśli lepiej ci się korzysta z mudboxa czy 3dCoata to z nich korzystaj, proste. Narzekać można na wszystko tylko co to daje. Każdy grafik powinien swojego zbrasza i maxa napisać to by nikt nie narzekał. ;)

 

3eauU.jpg

hops rotate przy krawędzi? Ja chyba mam jakiegoś innego zbrusza. ;) Gesty myszy faktycznie wkurzające ale dowiedziałem się o nich teraz jak je sobie włączyłem, od 3.1 nigdy nie miałem z tym problemu. Przy przypadkowym rozmyciu maski polecam ctrl+z, na controlu palucha już się ma. ;) Dodajmy jeszcze kiepskie retopo i brak 64bit i mamy koszmar grafika.

 

Pytanie z ciekawości- Ile w twoim workflow procentowo jest zety a innych softów?

  • Like 1
Napisano

Gesty myszy były włączone na sztywno,nie dało się wyłączyć w 4.Dopiero w 4r2 to naprawili.Nie używam mudboxa ani tym bardziej 3dcoat:D.Gdybym używał to bym narzekał na mudboxa.

 

Ctrl z po blur mask,spoko,weż obiekt 15mln poly,minute zajmie blur a potem jeszcze 2 na undo,i tak 15 razy;).Przy krawędzi pewnie że jak robisz powolutku to nic się nie stanie,jak sie śpieszysz i chybisz o 3 milimetry masz rotate.Gdyby dało sie ustawić dowolnie nawigacje jak w mudboxie nie byłoby problemu.Zety w moim workflow jest 95% i dlatego narzekam,hehe;)

 

Retopo w Z jest kompletnie niepotrzebne,o wiele lepiej zrobić to po prostu w maxie:)

Napisano (edytowane)

Ech - pare moich ulubionych motywowo z ZB poruszonych po raz bilionowy pierwszy jak widze :D

 

Pomine juz "A dlaczego ZB to nie Maya"...

Narzekanie, ze sie przypadkiem obrocilo obiekt w ZB to tak jakby narzekac, ze sie niechcacy nie wcisnelo alt w Mudboxie i sie obiektu nie obrocilo. Jak ktos pracuje w ZB duzo to przeciez wie czego sie spodziewac, nie? Przyzwyczaja sie. Jak wiem, ze musze nieco uwazniej dzialac przy krawedzi to nie macham piorkiem tylko zwalniam. Przynajmniej ja tak mam, ze jak wjezdzam na teren gdzie sa dziury to zwalniam a nie wciskam do dechy i narzekam ze samochod skacze jak byk na rodeo. Moze mi sie przez przypadek zdarzyc raz czy dwa na poczatku ale jak jezdze ta sama trasa codziennie? Poza tym - jak przesunales juz ten obiekt troche to nie zniszczylo to twojej pracy tylko musisz go znowu odwrocic i po krzyku. Mozna nawet uzyc tej "niepotrzebnej" animacji w ZB zeby sobie konkretne ustawienia kamer zapisac.

 

Dobrze ze jest retopo w ZB - mogliby je usprawnic, ale zawsze mozna uzyc darmowego Blendera (zamiast maxa za kilka tysiakow :D). W ogole fajnie, ze tyle roznych rzeczy jest w ZB - jak ktos chce miec mega ograniczony soft to ma Mudboxa.

 

Swoja droga uzytkownicy Mudboxa przypominaja mi troche uzytkownikow Apple. Prawie nic im nie przeszkadza. Jest dla mnie niepojete ilu rzeczy brakuje w tym sofcie i najwyzej tam ktos jeknie z cicha ale poslusznie placi za kolejne updaty dodajace mega ficzery do malowania tekstur. Blender wlasnie otrzymal remesha. Darmowy program. Wielki Mudbox nie moze nawet stworzyc bazy jakiejs. Ale nikomu to nie przeszkadza - zawsze mozna sobie gdzies ta baze stworzyc. I tak dalej i tak dalej.

Mozna rowniez uzyc innego softu po prostu - na przyklad Zbrusha :D Albo Blendera - przynajmniej nie czuje ze mam zwiazane rece przy pracy jak w MB.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Blablabla,pisałem długą mądrą odpowieź ale mi się znudziła w trakcie.Wiesz co to są drobne wkurzające rzeczy? To właśnie te kilka spraw które opisałem.Każdy program ma swoje.

 

Dlaczego piszesz o użytkownikach mudboxa? Ja tego nie używam bo kiepsko się rzeźbi jak dla mnie.Co nie zmienia faktu że ma normalne layery i konfigurowalną nawigacje.Pixologic może sie na nich wzorować pod tym względem.

 

Bronisz tego Zbrusha jak Częstochowy:).Spokojnie nie musisz,sam się obroni.Nie ma na rynku nic lepszego do sculptingu i tyle.Nie ma też programów doskonałych a użytkownicy maja prawo narzekać i oczekiwać usprawnień.

 

Nie wolałbyś żeby ktoś Ci tą drogę załatał zamiast zwalniać za każdym razem;)?

Napisano

Blablabla :D

Wspomnialem o Mudzie bo ty tez sie do niego odniosles. Zawsze jak jest dyskusja jakas w temacie rzezbienia to sie chcac nie chcac pojawiaja te dwa softy wlasnie. 3DCoat jest tam sobie gdzies ale glownie pojawia sie w temacie retopo. Ty przedstawiasz swoj punkt widzenia a ja swoj i tyle ;)

Nie chce zeby ZB byl "normalny". Nudny, z dupowatymi, platnymi update'ami. Nie chce zeby nowa wersja byla tylko bugfixem, zebym zamiast sie cieszyc z nowej wersji wzdychal i mowil "moze za rok, moze nastepnym razem". Nie chce musiec wciskac alt :D Masz calkowita racje ze ZB sam sie broni. Ja go nie bronie - wyrazam swoje zdanie na jego temat. Nie ma drugiego takiego softu na rynku z rownie wielkimi jajami do przedstawiania nie widzianych wczesniej nowosci. I podobnie jak ktos tam ma prawo nudzic ze nie chce nowosci tylko chce bugfixa ja mam prawo lubic Zbrusha takim jaki jest. Tak jak powiedziales - inne softy tez maja swoje bugi, wkurzajace drobnostki. Ale o ile Zbrush za kazdym updatem przypomina nowiutkie pudlo z nowymi narzedziami o tyle inne softy przypominaja te same kombinerki ze zmienionym kolorem uchwytu i ewentualnie nowa naklejka z cena.

 

(wolalbym zeby ktos zalatal droge, zeby swiat byl idealny, zeby nikt nie chorowal, zeby panowal pokoj na swiecie a softy nie mialy ZADNYCH bugow i byly dokladnie takiej jak JA chce. Ale jako ze tak sie nie stanie uzywam tego co jest ;))

Napisano
Blablabla :D

 

Wspomnialem o Mudzie bo ty tez sie do niego odniosles. Zawsze jak jest dyskusja jakas w temacie rzezbienia to sie chcac nie chcac pojawiaja te dwa softy wlasnie.

 

A,dobrze,już się bałem że mnie podejrzewasz o bycie użytkownikiem mudboxa;)

 

 

 

(wolalbym zeby ktos zalatal droge, zeby swiat byl idealny, zeby nikt nie chorowal, zeby panowal pokoj na swiecie a softy nie mialy ZADNYCH bugow i byly dokladnie takiej jak JA chce. Ale jako ze tak sie nie stanie uzywam tego co jest ;))

 

Eee,tam,dodać konfiguracje nawigacji jednak troche prościej niz zaprowadzić pokój:D.Używać też używam,czasem po 8 godzin dziennie,więc potem muszę gdzieś wylac gorzkie żale żeby wylewu nie dostać;)

 

Narka i szczęśliwego Nowego:)

Napisano

Nie chce zeby ZB byl "normalny". Nudny, z dupowatymi, platnymi update'ami.

 

A ja właśnie bym chciał. Żeby był nudny, czyli przewidywalny, i wtedy mogą być nawet płatne apdejty. Bo jak mi się coś sypie w pracy, to tracę czas czyli pieniądze. To wolę je stracić na apdejt.

Używam ZB sporadycznie do rzeczy w których jest niestety niezastąpiony i zawsze to jest męka. Nie jestem gościem który sobie "amatorsko" (czyli nie za pieniądze, bez terminów itp) dłubie ilustracje w ZB. Potrzebuję bezproblemowej współpracy z innymi softami i tu zaczynają się schody. Bo np boskie GOZ nie pozwala mi wyeksportować wszystkich subtooli i jak eksportuję jeden, to drugi mi w mayi znika i odwrotnie. Wrzucę do ZB plejna o konkretnych wymiarach i pozycji, a ZB wypala mi displace jakby uv były zrąbane. I co wtedy robię? Eksportuję obj do MB i tam działa.

 

"Ale o ile Zbrush za kazdym updatem przypomina nowiutkie pudlo z nowymi narzedziami o tyle inne softy przypominaja te same kombinerki ze zmienionym kolorem uchwytu i ewentualnie nowa naklejka z cena."

 

To jest strasznie nietrafiona analogia, bo każdy profesjonalista ma swoje pudło z narzędziami, w którym wszystko jest poukładane tak jak jemu wygodnie, przy zmianie pudła spada efektywność.

Napisano
Bo np boskie GOZ nie pozwala mi wyeksportować wszystkich subtooli i jak eksportuję jeden, to drugi mi w mayi znika i odwrotnie. "

 

Prawda,ja wogóle GoZ wole nie używać.

 

=Wrzucę do ZB plejna o konkretnych wymiarach i pozycji, a ZB wypala mi displace jakby uv były zrąbane. I co wtedy robię? Eksportuję obj do MB i tam działa.

 

Też prawda,robi czasem dziwne rzeczy.Wogóle już map w Z nie wypalam:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności