Kim Bo Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 no właśnie jak w temacie, gdzie mogę poczytać więcej na ten temat ewentualnie jakby się komuś chciało streścić co i jak to byłoby fajnie. Głównie chodzi o to czy są gry obsługujące pełne 3D, czy to tylko złudzenie ("sprajty" 3D, isometria, przemieszcznie krzywych itp)... Dzięki za odpowiedź
olaf Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 poszukaj info o silnikach 3d we flashu. min away3D, alternativa 3D. polecam zagłębic się w alternativę - płatna ale najlepsze IMO i ma juz gotowe wsparcie dla GPU.
Kim Bo Napisano 4 Styczeń 2012 Autor Napisano 4 Styczeń 2012 No ok, ale jak często spotyka się pełne wsparcie 3D w grach flash? Jakieś wyniki testowania wyświetlania takiej grafiki, czy to ma przyszłość i jakieś inne informacje ogólne?? Nie chcę zagłębiać się szczegółowo w programistyczne podejście do tematu, po prostu muszę nawiązać do tego tematu w pracy dyplomowej... znalazłem ciekawy przykład: http://helloenjoy.com
Monio Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 Myślę że to kwestia dostępnych technologii aniżeli chęci samych twórców. Gry zrobione w Unity3d niedługo będzie można umieścić we flaszu, podobnie z UDK od Epica. Jak to się stanie to możemy liczyć na niezły boom w przeglądarkach grach 3d.
arev Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 Eksport do Flasha z Unity 3D jest aktualnie w fazie publicznej bety. Można za darmo przetestować jak to wszystko działa :)
olaf Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 Flash nie ma przyszłości. The Adobe® AIR® runtime enables developers ... across platforms and devices — including Android™, BlackBerry®, iOS devices, personal computers, and televisions. KimBo - akceleracja GPU we flashu jest bardzo młoda więc dopiero technologia się rozwija stąd niewiele przykładów.
arev Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 Taka myśl mi przyszła do głowy... Jobs twierdził, że Flash umiera. Flash 1 : 0 Jobs Wiem, paskudne to było. Sorry :]
Hooch Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 Nie mówie że to zła technologia. Ale powoli znika. Przetrwają chyna tylko gry flash. Któr i tak mogą zostać wypchnięte przez jakąś nową tajemniczą moc.
bolitic Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 (edytowane) Hooch, Jobs: Powiedz, czy goście którzy siedzą w technologiach informatycznych od samego początku, mają ogromny kapitał, specjalistów od analizy trendów czy nawet futurologów (sic!), będą inwestowali tyle czasu, ludzi, pieniędzy czyli po prostu kapitału w wejście w technologię Flash? A tak właśnie robią giganci na rynku jak Epic czy właśnie Unity Technologies. Nie sadzę - tylko czekać na CryENGINE3 w Flash. To prawda że flash jako technologia RIA jakby się zatrzymała, ale to wiem tylko "ze słyszenia". http://www.adobe.com/products/flashplatformruntimes/statistics.displayTab3.html EDIT: A dla tych, którzy tak bardzo zachwycają się "nową" technologią HTML5 polecam poszperać czym tak naprawdę to jest: Niektóre różnice w stosunku do HTML 4[4][edytuj] Nowe tagi: section, article, header, footer, nav, video, audio, mark, progress, ... Nowe typy inputów: tel, search, url, email, datetime, date, month, week, time, datetime-local, number, range, color. Nowe atrybuty elementów formularzy: autofocus, required, autocomplete, min, max, multiple, pattern, step, ... Możliwość osadzenia MathML i SVG bezpośrednio w dokumencie, zupełnie jak w XHTML HTML 5 nie zawiera żadnych elementów prezentacyjnych Nowości w API[edytuj] Rysowanie 2D z nowym elementem canvas, API dla odtwarzania audio i video, API dla aplikacji offline, API, pozwalające zarejestrować aplikację WEB jako protokół lub media_type, API edycji z atrybutem contenteditable, API przeciągnij i upuść, z atrybutem draggable, API do obsługi przycisku wstecz. Microdata – przechowywanie danych w atrybutach (prefix: data-) Nowe metody DOM[edytuj] getElementsByClassName activeElement, hasFocus getSelection classList (wrapper dla className) z metodami: has(), add(), remove(), toggle() relList dla elementu a innerHTML dla window i document Czyli jest to po prostu dalej HTML/XHTML rozszerzonym API JS - tak więc to taka sama róznica jakościowa jak między np. Flash 10 a 11 :] Ale jakoś nikt tak w Sieci nie krzyczał jak wyszła 11, mimo że zawiera zupełnie nowy moduł Stage3D, o którym HTML5 na razie może pomarzyć. http://pl.wikipedia.org/wiki/HTML_5 Edytowane 5 Styczeń 2012 przez bolitic
kotisded Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 Nie pamietam jak się nazywał już napisany system, który ma zastąpić flasha. Od przedsawiciela Adobe się dowiedziałem, że Flash dawno byłby już zastąpiony, czy... mógłby być, niestety umowy są podpisane do 2020 ;)
olaf Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 o do 2020 zdążę sie przesiąść ;) będę tesknił za flashblockiem załatwiającym sprawę surfowania po sieci w spokoju. Swoją drogą przez to rozwiązanie bogaci się nie bogacą jeszcze bardziej więc jest to problem palący i potrzebna będzie jakaś technologia zintegrowana z przeglądarką, najlepiej by wspierała go mocno firma, która za wszystko każe sobie płacić... erm wait...
bolitic Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 Sorry za ironie - ale posłuchaj tego: Była sobie jakaś tam technologia, która była tak super, ze zniknęła z rynku, o której się dowiedział od przedstawiciela korporacji X, który mówił że wszyscy podpisali umowy na dekady, mimo, że już w 2 klasie liceum na informatyce się uczy, że w technologiach informatycznych wszystko pędzi w zastraszającym tempie i tak naprawdę nie wiadomo co będzie za parę lat. Te wykresy co pokazałem, to pewnie pewne szacunki, w których nie uwzględnia się specjalnie ryzyka. U nas w studiu jest parę osób, które zostały zatrudnione w masowych rekrutacjach do robienia aplikacji mobilnych - niestety wszedł android i iOS podbił Europe i tak samo szybko jak zostali zatrudnieni, musieli zacząć szukać innego zajęcia i często gdzie indziej, i na pewno nie w Symbianie. Słowem - jeśli gdzieś ktoś oficjalnie nie pokaże takich umowo, żaden rozsądny człowiek nie uwierzy ze ktoś podpisał umowę na 10+ lat w takim segmencie.
Gość ant-3d Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 bolitic: sorry ale troche bzdurek piszesz :) no offence :) Poczytaj troche o html5 zamiast tak chojraczyc. Zobacz chocby canvasa z html5 http://www.benjoffe.com/code/ Oczywiscie to tylko surowe przyklady. Jak pokopiesz to sie dokopiesz to wielu inncyh dobrych rzeczy.
olaf Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 co by nie mówić nadal poruszamy się w programowaniu obiektowym. Jak sobie dobrze napiszesz klasy to mozesz nawet nie pamietać w jakim jezyku aktualnie piszesz ;)
kotisded Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 Phi, wiesz co. Widziałem debiniejsze rzeczy, a w tą na 2020 jestem w stanie uwierzyć, bo jest tak idiotyczna, że aż ludzka ;). Dzisiaj u nas wprowadzili ustawę np. opodatkowującą krzyże na drogach. Życie byłoby nudne bez absurdu.
iniside Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 ... Zapomniales jeszcze dodać CSS3 i JavaScript. HTML5 sam w sobie jest niczym. Chodzi tu o idee jaką reprezentuje. Pozatym jest WebGL.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się