gregory Napisano 9 Styczeń 2012 Autor Napisano 9 Styczeń 2012 Renderować w 4K i przeskalowac w dół w ps. 4k = 4 tyś ??? ale czego?
lukasjogabonito Napisano 11 Styczeń 2012 Napisano 11 Styczeń 2012 Chodzi o rozdzielczość...po resize efekt AA zanika. Wszystko też zależy jakiego filtra używasz itd. Catmull dużo osób używa na forum a on tnie najwięcej...
KoMic Napisano 13 Styczeń 2012 Napisano 13 Styczeń 2012 ostatnio troche sie bawie w vrayach, chcac nie chcac i wlasnie mnie tez dotykaja takie dziwne abstrakcyjne problemy, o ktorych nawet nie mialem pociecia ze moga sie pojawic renderujac w tym podobno "slabym" MR, na chwile obecna myster(MR) daje lepsze efekty
gregory Napisano 16 Styczeń 2012 Autor Napisano 16 Styczeń 2012 czyli najlepiej renderować obraz 4 x wiekszy niż zakładany a poetem resize????
MF Napisano 17 Styczeń 2012 Napisano 17 Styczeń 2012 Licz Adaptive DMC 1/6 bez filteringu i będzie ładnie ... 1
pixelvision Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 Ja tez nie używam filtrów... Kolorami oznaczylem to co ma ze sobą coś wspólnego... Jeśli nie używasz Global subdiv (czyli masz na 1) to ja DMC max subdiv ustawiłbym właśnie na 20, lub pomiędzy 10-20... Drugim kolorem oznaczyłem ziarnistości obrazu, które jest też odpowiedzialne - jakby nie patrzeć - na postrzeganie jakości, detali... Ale to już jak kto co lubi ;)...
gregory Napisano 27 Styczeń 2012 Autor Napisano 27 Styczeń 2012 pixelvision- o co chodzi z tymi kolorami bo nie rozumiem???
pixelvision Napisano 28 Styczeń 2012 Napisano 28 Styczeń 2012 pixelvision- o co chodzi z tymi kolorami bo nie rozumiem??? Oznaczają "relacje" pomiędzy sobą - to, że jedna funkcja oddziałuje na drugą lub odpowiadają za to samo... I tak Global subdiv* 4 pomnaża x4 DMC min i max subdiv - czyli DMC wynosi min 1, a max 20. Clt thresh i noise odpowiadają za ziarnistość... Im mniejsza liczba tym dokładniejszy obraz w szczegóły (duże ziarno zamazuje), ale też i wolniejszy render (dlatego z tym ostrożnie)... *) może nie powinienem tego pisać bo jesteś `pro` i to wiesz, ale napiszę na wszelki wypadek... Ta funkcja odpowiada za mnożenie wszystkich funkcji subdiv w scenie - czyli w materiałach (np refleksy, przezroczystości), światłach (np jakość cieni), HSph subdiv w Irradiance map, Brute Force GI subdiv, itp...
gientekwl Napisano 28 Styczeń 2012 Napisano 28 Styczeń 2012 (edytowane) I tak Global subdiv* 4 pomnaża x4 DMC min i max subdiv - czyli DMC wynosi min 1, a max 20. Nieprawda. Global Subdivision Mulipiler nie pomnaża wartośći DMC. Pomnaża wszystkie wartości lokalne - materiały, światła, itp. No chyba, że mowa o Adaptive Amount, czym mniejszy tym wartość Min jest większa, bo zakres adaptacji spada. Gregory: Polecam DMC, bez żadnego filtera[Zostaw na Area = 1.5]. Ostrzenie zosaw sobię w post produkcji. Dobrym sposobem jest również jak ktoś wspomniał renderowanie do 2x większej rozdziałki i reskalacja 2x w dół. Pozdrawiam Edytowane 28 Styczeń 2012 przez gientekwl
pixelvision Napisano 28 Styczeń 2012 Napisano 28 Styczeń 2012 Nieprawda. Global Subdivision Mulipiler nie pomnaża wartośći DMC. Pomnaża wszystkie wartości lokalne - materiały, światła, itp. No chyba, że mowa o Adaptive Amount, czym mniejszy tym wartość Min jest większa, bo zakres adaptacji spada. "Global subdivs multiplier - this will multiply all subdivs values everywhere during rendering; you can use this to quickly increase/decrease sampling quality everywhere. This affects everything,except for the lightmap, photon map, caustics and aa subdivs. Everything else (dof, moblur, irradiance map, brute-force GI, area lights, area shadows, glossy reflections/refractions) is affected by this parameter." Zgadza się panie gientekwl :D ! Mój błąd. -.-
gregory Napisano 28 Styczeń 2012 Autor Napisano 28 Styczeń 2012 gientekwl: a czy zmniejszenie rozdzielczości np z 1920x1200 do 1440x900 spełni swoje zadanie jeśli chodzi o AA, nie ukrywam że mam ograniczenia sprzętowe (2x2,2GHz), renderuje w 1920x1200 przy DMC 1:20, i area 1,5. efekt jest przyzwoity ale zawsze chce się czegoś więcej. Przy 2x rozdzielczości 1440x900 render czasowo mnie zabija:P
gientekwl Napisano 29 Styczeń 2012 Napisano 29 Styczeń 2012 No tak, ale jak renderujesz do 2x rozdziałki to sampling ustawiasz mniejszy. Dlatego się renderuje do większej rozdzielczości na mniejszym samplingu, żeby potem przy reskalacji 2x w dół sampling był lepszy ;)
gregory Napisano 29 Styczeń 2012 Autor Napisano 29 Styczeń 2012 hehe, no tak że też na to nie wpadłem:P
JunioR Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Co do samych filtrów AA ostatnimi czasy trochę testowałem i według mnie Mitchell-Netravali dość spoko wychodzi na tle innych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się